Accu sirene te vervangen?

Gestart door Jash, 07-11-2010 15:22:27

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

In de RC wereld worden (of werden, nu voornamelijk lipo) accu pack's vaak zelf gemaakt.
Bij de meeste RC winkels kan je dan ook gewoon losse cellen kopen en/of het gewenste accu pack laten maken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ries van de Zilverschuit

RC is radio control of zoiets? Op afstand bestuurbare auto's, vliegtuigen en bootjes en zo? In modelformaat dan natuurlijk.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

NinaPaul

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 23-01-2013 12:04:32
RC is radio control of zoiets? Op afstand bestuurbare auto's, vliegtuigen en bootjes en zo? In modelformaat dan natuurlijk.

Juist.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

pwassink

Neus ook even goed door op dat partnummer van SAFT, t lijkt mij een veertien in een dozijn nicad cellenblokje
wat ook wel in veel "draadloze" telefoons en kinderspeelgoed / navi-troep werd gebruikt.
Ergo er is ook in die hoek vast iets kant en klaars te vinden, kijk wel uit met andere accu-soorten
met name de laadstroom en het gedrag van de cellen bij het laden met een nogal rudimentaire lader zoals
vaak in "weggooi electronica" kan een brandrisico vormen.

En anders benader je onze forum-rc/batterij-guru eens, schrijnt zich te verplaatsen in een  Rode R met witte velgen ..  :eusa_shhh:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

StefanCJ

Citaat van: rludeke op 23-01-2013 11:14:51
Mijn alarm gaat ook spontaan af en geeft code gla-312. Ik ga de accu binnenkort vervangen en heb daar dit http://www.electronicashopping.nl/nl/stroomvoorziening/?TypeID=102&ProductID=39496 accupack voor besteld. Is alleen 1000mah, lijkt mij geen probleem. De kosten, hou je vast 7,07€.
Ik laat weten hoe het werkt.

Dat is wel een goede tip. Ik heb een tijd geleden de complete accu vervangen, toen kreeg ik een andere foutmelding over de sirene, toen heb ik een 2de hands sirene gekocht en toen kreeg ik weer een foutmelding.

Ik zal 'm van het weekend eens uitlezen en afhankelijk van welke storing er in staat bestel ik deze accu.

:)

Ries van de Zilverschuit

rludeke

Accu zit erin, werkt prima geeft geen foutcodes meer. Alleen 2 schroeven hadden geen zin meer en moesten er uitgeboord worden.

Ries van de Zilverschuit

kaneelschep

tja.. dealer of niet. ze blijven als eerste gewoon verkopers.. en verkopers willen verkopen. niet perse helpen.
als je zelf handig bent bespaar je daarmee in alle takken van het leven geld.
het is tot op zekere hoogte een keuze.. of je investeert tijd in zelf dingen kunnen. of je moet derden vertrouwen en betalen.
maar het eerste heb je wel de tijd en de plek en soms gereedschap wat ook weer geld kost voor nodig.
het tweede kost weer sowieso een hoop geld.
ik had het laatste vroeger nooit, dus of je leert.. of  je gaat overal lopend naar toe :D
wauw.. diep. En het ging over een alarm accu.
die waarschijnlijk in een electronica zaak of bij conrad nog 5 keer zo goedkoop geweest was en 5 keer langer mee ging  ;)
geld geld geld..

groen V70

Hey mede roffelaars,

ik heb ook een storing dat de accu overleden is, een nieuwe plaatsen lijkt mij geen probleem er zijn voldoende accu packs te koop alleen,

als ik mijn rechter knipperlicht weghaal zie ik hem netjes zitten, alleen hoe kom ik bij dat boutje wat precies aan de andere kant zit,
het hele zij scherm weg halen is denk wel heel erg overdreven, zou ik er vanaf de wiel zijde wel bij moeten kunnen??

dit is de enige foutcode die er nu nog in zit, alle andere ( kleine) heb ik al aangepakt, hierna kan ik zeggen een storings code vrije R.

gr
I have my Dream

KIM

Je kunt de wielkuip eruit halen. Kost je geloof ik iets van 6 popnagels.

cornelis-b

Citaat van: KIM op 01-03-2014 15:33:30
Je kunt de wielkuip eruit halen. Kost je geloof ik iets van 6 popnagels.

A 1 euro en 11 cent per stuk, zo duur vanwege het plastic jasje. :o
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ludo

Dan neem je toch die popnagels bij de bouwmarkt, steekt ze op een karton en spuit z'n jasje zwart.
50 stuks voor 2,25euro...

;D

groen V70

Als jullie toch zo goed bezig zijn !!!! :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

welke maat zijn de popnagels ??

;D
I have my Dream

ronald504

welke wielkuip is rechts de bijrijderskant?

en hoezo popnagels, ik zie helemaal niks....
V70 mrt 2000