Digitale camera ervaringen?

Gestart door nOOb, 24-03-2004 20:37:05

Vorige topic - Volgende topic

jan piet

Citaat van: FGG op 20-04-2010 21:35:15
Citaat van: Quota op 20-04-2010 21:24:22
Nu gaan we aanstaande vrijdag naar konijnenberg in Den Ham (lekker stukje rijden via Tilburg...

Fantastische zaak, super service!

Alleen wel even je geduld beproeven. Ik was er een week of wat geleden op vrijdagmiddag, nummertje uit de automaat trekken: 021, een blik op het bord welk nummer aan de beurt was: 077. Er zijn nog 44 wachtenden voor u. :-X

Zijn ook eigenlijk niet de momenten om naar dat soort bedrijven te gaan... Vorige keer was ik op zaterdagochtend in Capelle, uur wachten. Nu was ik in 5 minuten aan de beurt.

Quota

Nou, we zijn er geweest en hebben na een lang verhaal een D90 van Nikon gekocht. Wat wel jammer is dat de telezoom niet in de aanbevolen rugzak past. Alleen wanneer we de tele op de body laten past hij erin...

Ik heb er nu zelf toch een wat minder gevoel bij (de winkel dan). Eerst maar eens kijken hoe het verder gaat, vooralsnog is de camera niet de beperkende factor, maar ben ik het zelf, heb dus weer een hoop te leren!

EVV

Goede keuze, een D90, verstandig dat je niet voor de hele goedkope Nikons bent gegaan. Welke lens heb je er nu bij gekocht, dat die niet in de rugtas past?

Quota

We hebben de 70 -300 en de 18 -105  erbij gekocht, de tas is een slingshot 202

FGG

Citaat van: Quota op 26-04-2010 09:37:10
We hebben de 70 -300 en de 18 -105  erbij gekocht, de tas is een slingshot 202

Benieuwd of je de telezoom gaat gebruiken. Ik ben laatst ook bij Konijnenberg met in m'n kop een telezoom maar na een babbeltje met 1 van de medewerkers bleek dat niet een verstandige keuze. Ik heb nu m'n zinnen gezet op een groothoek, een 10-18 of zo. Sluit mooi aan op mijn 18-200.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Quota

Nou, vooralsnog zijn we erg happy met de telezoom, we hebben hem dit weekend al flink gebruikt, en ik zou nu al een groter bereik willen hebben (maar vrees dat ik gewoon een cursus sluipen in de natuur zal moeten gaan volgen).

V70R-obert

Deze aanbieding lijkt me ook niet slecht voor zoekenden: http://www.ibood.com/nl/nl

FGG

Citaat van: Quota op 26-04-2010 10:40:21
Nou, vooralsnog zijn we erg happy met de telezoom, we hebben hem dit weekend al flink gebruikt, en ik zou nu al een groter bereik willen hebben (maar vrees dat ik gewoon een cursus sluipen in de natuur zal moeten gaan volgen).

Als je idd veel natuurobjecten fotografeert dan is een telezoom idd redelijk onmisbaar, ik ben meer iemand van de landschappen en de panorama's en dan is een groothoek handiger. Hangt dus erg van je doelen af.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Rudy-M

Voor landschappen: mooie standaardlensobjectief en een pano-kop op het statief ;) 8)

italia

Heb wat ruzie met mn nieuwe (gebruikte) 28-70 2.8. AF werkt niet naar behoren, op MF kraakhelder maar wil het niet zelf doen....

Marc O.

Momenteel als prijspakker bij de Makro, de Canon 1000D met 18-55mm én 75-300mm objectief voor een kleine 500 Euro. Is natuurlijk een beginners camera, maar goed, op het gebied van spiegelreflexcamera's ben ik ook een beginner. Lijkt me een redelijk goede aanbieding. Of ben ik hier in een jaar tijd op uitgekeken?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Rudy-M

De camera zelf kun je dan tegen die tijd weer verkopen voor een stapje hoger. Tot die tijd lekker schieten.
Mooie aanbieding, trouwens.

italia

Hangt er van af of je goed bent in nieuwe dingen Marc.

Persoonlijk leer ik nu met de beginnerscamera een beetje wat ik wel goed vindt en wat klinklare prularia als mogelijkheid is. De set ansich is best wel ok, vooral voor de prijs. Het leuke is dat je met behapbare stappen kunt verbeteren. De body zelf moet je je even in verdiepen maar staar je niet blind op de nieuwste gadgets. (persoonlijk vind ik live-view hetzelfde als parkeersensoren....) kijk vooral even wat je practisch vindt in de menu's, vooral naar de combie :iso/sluitertijd/diafragma verstelling. kortom: de versnellingen van de camera. Achteraf vond ik hier de extra display van mijn Pentax met deze instellingen weer bijzonder ok. maar tijdens het shoppen vond ik de logge body het verkoopargument vanwege mn kolenschoppen.

Marc O.

Citaat van: italia op 26-04-2010 22:31:01
Hangt er van af of je goed bent in nieuwe dingen Marc.

Persoonlijk leer ik nu met de beginnerscamera een beetje wat ik wel goed vindt en wat klinklare prularia als mogelijkheid is. De set ansich is best wel ok, vooral voor de prijs. Het leuke is dat je met behapbare stappen kunt verbeteren. De body zelf moet je je even in verdiepen maar staar je niet blind op de nieuwste gadgets. (persoonlijk vind ik live-view hetzelfde als parkeersensoren....) kijk vooral even wat je practisch vindt in de menu's, vooral naar de combie :iso/sluitertijd/diafragma verstelling. kortom: de versnellingen van de camera. Achteraf vond ik hier de extra display van mijn Pentax met deze instellingen weer bijzonder ok. maar tijdens het shoppen vond ik de logge body het verkoopargument vanwege mn kolenschoppen.

Dank voor de info.

Enneehh.... ik heb parkeersensoren en ben er verdomde blij mee ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Rudy-M

Citaat van: Marc O. op 26-04-2010 22:34:36
Enneehh.... ik heb parkeersensoren en ben er verdomde blij mee ;D

;D + 1

Maar wel gelijk van die liveview. De zoeker is veel beter.