Digitale camera ervaringen?

Gestart door nOOb, 24-03-2004 20:37:05

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: BOV op 14-02-2011 21:24:49
Uit wat ik uit tests en lees uit ervaringen hoor schijnt dat toch een van de beste lenzen te zijn...

Beter nog dan de F4

Ben benieuwd dan welke reviews. Hieronder een lijstje van wat ik zo 1-2-3 gevonden heb...

Citaat van: the-digital-picture.com
Most people considering the purchase of a Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM Lens will also consider the Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM Lens. As mentioned before, the f/2.8 version is larger, heavier and more expensive. But, the wider aperture can be worth the downsides if you need it. Both lenses deliver similar optical performance at similar apertures.

Test pictures

Citaat van: photozone.de
The Canon EF 70-200mm f/4 USM L IS is capable to deliver a near-flawless performance is all categories.

en in de review van de 2.8 IS II staat=

....It surpasses its predecessor easily and it did even manage to top (very slightly so) the EF 70-200mm f/4 USM L IS which is almost a legendary performer...
=> maar heeft als nadelen de prijs en het gewicht

Citaat van: slrgear.com
It isn't easy to improve on an almost flawless lens like the Canon 70-200mm f/4L, unless you add 4-stop Image Stabilization without degrading any of the optical or build qualities. This lens tests and performs as well, or better than, any lens tested recently.

Citaat van: dgrin.com
The general consensus seems to be:

70-200mm/4.0 L IS > 70-200mm/2.8 L > 70-200mm/2.8 L IS > 70-200mm/4.0 L

Citaat van: dmcfoto.com
Conclusion
If you need a 70-200mm Canon lens and do not require F2.8 apertures, there is no good reason to buy one of the F2.8 models. The F4.0 IS model may well be the sharpest zoom lens in the entire Canon line at the moment. Canon's own MTF charts bear this out, as do other independent tests. Distortion is essentially identical between the F2.8 and F4.0 units I tested. For my use, the additional vignetting wide open is not significant enough to be a factor in a purchasing decision, and it is correctable in post processing regardless. The Canon EF 70-200 F4.0 IS L lens saves some weight on my back and room in my pack. Adding 4-stop image stabilization to the mix makes this lens unbeatable. If you are in the market for a high quality 70-200 mm zoom lens, this one is definitely worth considering.

Teddy81

De L-lenzen zijn volgens mij de professionele lijn van Canon! Maar ook ik vraag me af of ze echt beter zijn.
Zoek eens een objectieve vergelijking tussen beide lenzen zou ik zeggen.
www.dpreview.com is absoluut een heel goed uitgangspunt om je even in de lezen, en volgens mij is er van beide lenzen een review te vinden. Helaas geen vergelijking.

Edit: Viking was me voor! LoL

Overigens durf ik te stellen dat hij ook wel weet waar hij over praat. Ik zou iigeval wel aandurven om af te gaan op advies van DE Viking! ;D

BOV

Ik zal ook de laatste zijn die Viking tegenspreekt hoor... Ik meende laatst op op een paar sites gelezen te hebben
dat de F2.8L scherper zou zijn, maar ook ik ;) kan me vergissen, das ook zeker niet onmogelijk...
I take pictures and build stuff...

HaRdCoRe-WeZ

Schroef zo'n bonk glas eerst eens op je body en ervaar zelf het verschil tussen F4.0 en F2.8 objectieven. De ene site zegt dit, de ander dat ik geloof het allemaal niet meer zo en probeer het liever zelf uit. Het hangt daarnaast ook af van hetgeen jij wilt gaan fotograferen, de ene lens leent zich daar meer voor als een ander. Neemt niet weg, de F4.0 70-200L IS is echt een hele prettige lens voor het geld.

Marc O.

Ben van plan om een nieuwe cameratas (model rugzak) te kopen waar, behalve m'n camera en 18-105 lens, ook evt. toekomstige lenzen en het nog te kopen statief in moeten kunnen. Iemand tips of goede danwel slechte ervaringen met bepaalde merken?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Domaso

Citaat van: Marc O. op 18-02-2011 22:31:41
Ben van plan om een nieuwe cameratas (model rugzak) te kopen waar, behalve m'n camera en 18-105 lens, ook evt. toekomstige lenzen en het nog te kopen statief in moeten kunnen. Iemand tips of goede danwel slechte ervaringen met bepaalde merken?

Kijk hier eens; geweldige tas waar veel in gaat: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,4546.msg971823.html#msg971823
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Marc O.

Citaat van: Domaso op 18-02-2011 23:17:44

Kijk hier eens; geweldige tas waar veel in gaat: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,4546.msg971823.html#msg971823

Yep, zoiets zoek ik inderdaad. Thnx voor de tip!

Misha

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 16-02-2011 13:25:00
De ene site zegt dit, de ander dat ik geloof het allemaal niet meer zo en probeer het liever zelf uit.

:eusa_clap:

Zo is het maar net.
Een echte fotograaf laat je ook rustig een week een lens lenen. Dat kost dan een paar euro meer dan de lokale stuntmediawinkel maar heeft absoluut zijn meerwaarde.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

Citaat van: Misha op 18-02-2011 23:22:48
De ene site zegt dit, de ander dat ik geloof het allemaal niet meer zo en probeer het liever zelf uit.

Zo is het maar net.
Een echte fotograaf laat je ook rustig een week een lens lenen. Dat kost dan een paar euro meer dan de lokale stuntmediawinkel maar heeft absoluut zijn meerwaarde.

Dit soort lenzen word over het algemeen eerder verhuurd dan even uitgeleend. Ik ken weinig winkels die er hiervan meerdere hebben liggen en die winkels verhuren ze. En als ik zelf zo'n bedrag zou neerleggen voor een lens, wil ik ook wel graag een maagdelijke lens :eusa_shifty:

En toch heb ik al twee keer gevraagd waarom die 2.8 lens het "walhalla" is, en het enige zinnige antwoord wat ik gelezen heb is "probeer het zelf een keer"   Ik heb wel eens sterkere argumenten gehoord :eusa_think:

BOV

Citaat van: Marc O. op 18-02-2011 23:20:29
Citaat van: Domaso op 18-02-2011 23:17:44

Yep, zoiets zoek ik inderdaad. Thnx voor de tip!

Deze heb ik sinds kort ook.

Hij bevalt zeer goed!
Sigma 70-200 past er goed in.

Als je je hoeveelheid lenzen nog heel sterk wilt uitbreiden (en alles meenemen) kan je misschien wel beter voor de Alpha L gaan.
I take pictures and build stuff...

EVV

Citaat van: viking_in_shorts op 18-02-2011 23:33:22
Citaat van: Misha op 18-02-2011 23:22:48

Zo is het maar net.

Dit soort lenzen word over het algemeen eerder verhuurd dan even uitgeleend. Ik ken weinig winkels die er hiervan meerdere hebben liggen en die winkels verhuren ze. En als ik zelf zo'n bedrag zou neerleggen voor een lens, wil ik ook wel graag een maagdelijke lens :eusa_shifty:

En toch heb ik al twee keer gevraagd waarom die 2.8 lens het "walhalla" is, en het enige zinnige antwoord wat ik gelezen heb is "probeer het zelf een keer"   Ik heb wel eens sterkere argumenten gehoord :eusa_think:
Ach, er is altijd wel een betere lens. Als je een tijdje zo'n zoomlens hebt gebruikt en je probeert een keer een (goede) prime ben je ook helemaal verbaast over de kwaliteit daarvan, die zijn meestal zoveel scherper. Mijn Nikon 80-200 2.8 is geen vergelijk met de 300 2.8 die ik heb, ondanks dat die minstens 15 jaar ouder is.

nielsmaneschijn

Ik heb een Lowepro Flipside 400. De ingang zit aan de rugkant, wat raar lijkt, maar erg handig is als je je camera wilt pakken of lenzen wilt wisselen als je je tas niet even neer kunt of wilt zetten. Denk aan wadlopen, skien of als je je gezelschap niet te lang op wilt houden. Heupband vast, hengsels los, naar voren draaien, ritsen open en go. Het werkt vrij aardig. Probeer het eens in een winkel.
Draagcomfort is prima door de padding en de heupband.

Top tip: koop deze of een andere tas niet bij de fotoboer, maar bij amazon.co.uk. Zij versturen gratis naar Nederland en rekenen een stuk minder marge. Bovendien kost een pond bijna niks tegenwoordig. Mijn tas doet 150 euro bij de lokale fotoboer, 170(!) bij de Saturn, 100 bij de cameranu, en 61 pond bij amazon. Da's ongeveer 65 euro... Wtf.

Oh en ik heb geen spijt van mijn 70-200L F4 IS. :)

Marc O.

Vandaag effe op en neer naar Turnhout geweest om bij Foto Konijnenberg de Kata 3N1-20 te kopen (is eigenlijk voor m'n verjaardag overmorgen, dus officieel weet ik van niks :eusa_whistle:). Prima rugzak/sling met voldoende ruimte voor de SLR, videocam en evt. nog aan te schaffen extra lenzen. Maandag mag ik hem uitpakken ;)

Eric

Zo.. ook ik eindelijk een camera.. Heb deze week een EOS 550D gekocht.
Grappig dat het geld uitgeven dan pas eigenlijk begint. SDHC kaartjes, camera tas...
Denk dat ik ook nog ff zo'n boek koop met cursus met al die mogelijkheden..

Maar wat me nu al opvalt is dat je met de standaard kitlens 18-55 wel erg weinig zoom hebt.
Dus er zal voor de vakantie periode een andere lens bij komen.

Wat zijn jullie ervaringen/tips?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

viking_in_shorts

Tip? Zorg dat je eerst weet wat je wilt. Er zijn zo veel lenzen te koop, je kan beter iets doorsparen en een lens kopen die precies doet wat je wilt dan een half-zachte upgrade kopen.