Digitale camera ervaringen?

Gestart door nOOb, 24-03-2004 20:37:05

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Errug mooi zeg!
Zal nog ff met de 350 aan moeten wegens geldverslindende projectjes...

Marc O.

Citaat van: KIM op 31-12-2010 13:04:29
Errug mooi zeg!
Zal nog ff met de 350 aan moeten wegens geldverslindende projectjes...

.... en dito reisjes ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Citaat van: Misha op 28-11-2010 13:01:27
Weer fijn zo'n mac.. :evil:

Zo gebruiksvriendelijk, alles werkt vanzelf.
8)

Citaat van: peteRRR op 28-11-2010 13:48:21
Jaaaaaaah super.

Je moest in het toestel de USB setting veranderen  :eusa_dance:

Citaat van: Marc O. op 28-11-2010 12:49:52
Ik denk dat je het fototoestel wel in de stand moet zetten waarbij je foto's kunt tonen in het display. Dus niet gewoon in de opnamestand. En wellicht dat je in het menu die mass storage setting moet inschakelen ofzo...?

Ach, het lag toch aan 't toestel. :eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Taranis

Joeri

Citaat van: Taranis op 17-01-2011 12:30:02
Net m'n verjaardagskado uitgezocht

Iemand nog tips/aanwijzingen/ideeën? :)
Nou ben ik niet bekend met Canon, heb zelf Sony, maar overweeg altijd om niet het standaard objectief bij de kit te nemen, maar een degelijk alternatief. Naarmate je er meer mee aan de slag gaat is de ervaring dat men snel uit die (b) kwaliteit groeit, en dan moet je alsnog opzoek naar een alternatief objectief.  :-\ Maar het zou kunnen dat dit vooral voor Sony geldt, gezien hun kwaliteit van de plastic kit objectieven :D En koop een UV filtertje heh  ;)

18-55 is sowieso een mooie maat voor nagenoeg alle stads, binnenshuis en landschapsfoto's  :) Gebruik hem denk ik 95% van de tijd. Die andere 5% is voor de zoomlens, fisheye en macro  ;)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

viking_in_shorts

De 18-55 met IS van Canon is een prima objectief! Vooral doen! Koop verder een extra batterij (namaak kan prima) en ik zou niet minder dan 8 Gb geheugen kopen. De meningen hierover zijn verdeeld: de 1 zegt veel meer(-dere) kleine(re) kaarten kopen, de ander wil weer ze weinig mogelijk kaarten (dus groot) hebben.

Weet niet of je rug, schouder of heup tas wil hebben, maar ik heb erg veel plezier van mijn slingshot (Kata is ook een goed alternatief)

Alle andere dingen zoals flitser, afstandbediening, plastic fantastic , batterij grip enzovoorts komen vanzelf wel ;)

Oh ja - en misschien dat je je wilt aanmelden op www.eosdigitaal.nl

Teddy81

Citaat van: Taranis op 17-01-2011 12:30:02
Net m'n verjaardagskado uitgezocht

Iemand nog tips/aanwijzingen/ideeën? :)

Ik heb dezelfde camera sinds kort en ben er zéér blij mee. Zeker met die kitlens geen verkeerde koop, alleen merk ik al af en toe dat ik toch soms wat verder in zou willen zoomen. Maar goed, andere lens kan altijd nog.
Ik heb er een 16GB kaartje bij en heb meteen een UV filter aangeschaft.

DOEN, zeg ik! ;D

viking_in_shorts

Wat betreft UV filter: ik zou er geen kopen. Alle objectieven hebben standaard die "functie" ingebouwd. Tweede argument is bescherming: volgens mij ben jij voorzichtig genoeg om dat ding niet te laten stuiteren ;)

Taranis

Zo, dat zijn een berg duidelijke antwoorden ;D

Die Slingshot tas had ik inderdaad al voor zitten kijken, volgens kieskeurig.nl is ie het goedkoopst bij Verschoore en die zit ongeveer bij mij om de hoek 8)

Stuiteren... ik hoop het niet, maar ik beloof niets ;D Maar voorlopig was ik inderdaad niet van plan een UV filter te kopen.

Waarom zou je een kleiner geheugenkaartje willen hebben?

Eosdigitaal heb ik inderdaad al wat zitten lezen, maar nog niet aangemeld. Zolang ik me niet geroepen voel te reageren was ik dat ook niet van plan :P

Teddy81

Heel eerlijk gezegd ben ik ook nog niet helemaal overtuigd van het nut van een UV-filter.  Volgens mij voegt het niet echt iets toe. ;D

Zit net ook even te kijken op eosdigitaal. Kende ik nog niet.

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 17-01-2011 13:59:33

Geen flauw idee: ik heb ook liever grote(re) kaarten  ;D  Datgene wat ik gehoord / gelezen heb is risicospreiding (kapot gaan, verliezen, laten vallen in het water, etc)

Qua snelheid, prijs en betrouwbaarheid zijn ze nagenoeg hetzelfde (=koop overigens minimaal klasse 6 voor opnemen van video)

FGG

Mooi toestel, Ronald, kennis van me heeft ook de 550D en bevalt haar erg goed.

V.w.b. de 18-55: mooie lens om mee te beginnen.

UV-filter: tja, Tim kan wel zeggen dat je 'm niet laat stuiteren maar een ongelukje zit in een klein hoekje. Liever een UV-filter van een paar tientjes vervangen dan een lens van een paar honderd euro.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Chris

Citaat van: FGG op 17-01-2011 14:08:29
Mooi toestel, Ronald, kennis van me heeft ook de 550D en bevalt haar erg goed.

V.w.b. de 18-55: mooie lens om mee te beginnen.

UV-filter: tja, Tim kan wel zeggen dat je 'm niet laat stuiteren maar een ongelukje zit in een klein hoekje. Liever een UV-filter van een paar tientjes vervangen dan een lens van een paar honderd euro.

18-55 is inderdaad leuk om mee te starten. Ik heb hem ook op de Nikon, ik merk alleen wel dat ik al snel behoefte had aan wat meer. Maargoed, dat komt tzt wel.

Teddy81

Citaat van: viking_in_shorts op 17-01-2011 14:05:04
Citaat van: Taranis op 17-01-2011 13:59:33

Qua snelheid, prijs en betrouwbaarheid zijn ze nagenoeg hetzelfde (=koop overigens minimaal klasse 6 voor opnemen van video)

Maar ook voor reactiesnelheid camera als je bijv. burst shots wilt maken.
Er zit duidelijk verschil in de verschillende classes. Minimaal 6 nemen idd.

viking_in_shorts

Citaat van: FGG op 17-01-2011 14:08:29

Precies! Wat kost die kitlens eigenlijk :eusa_whistle: