"Follow me home" schakeling

Gestart door verron, 10-11-2010 16:53:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joppe Maes

Citaat van: Misha op 10-11-2010 16:56:21
Ik had het op de S70 zitten.

Werkte door de sleutel uit het contact te halen en grootlichthandle naar achteren te trekken.


Hele goeie tip!!! Ik wist niet dat er zoveel luxe in de auto zat. Ik moet toch maar eens de handleiding van producten gaan lezen. :-X

Driver

Past het relais van een s/v70 in een 850?

thuur

Jah. Vanaf '93 in ieder geval.


Gr 8)

Driver

Precies,

Heb net zo,n relais gekocht op de sloop 5euro

And i,m coming home ;D

EdenAli

480 kan het dus standaard inzitten?

Maar weer eens neuzen op de sloop

tom480

Volgens mij wel.
Ik heb het ook in de 480 zitten..
850 dan weer niet, Nog niet  :angel:
- R1200GS -

Jeff

Citaat van: tom480 op 11-01-2011 18:51:40
Volgens mij wel.
Ik heb het ook in de 480 zitten..
850 dan weer niet, Nog niet  :angel:
Dat wil je toch ook niet met die verstralers ;D
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Michel.oa

Welke lampen gaan er eigenlijk branden als je de schakelaar naar voren trekt?
En bljjven ze ook branden als je de deur op slot doet met de sleutel of universele ab?
En werkt het met after inbouw xenon?

haasje

Citaat van: Michel.oa op 25-01-2011 20:26:11
Welke lampen gaan er eigenlijk branden als je de schakelaar naar voren trekt?
En bljjven ze ook branden als je de deur op slot doet met de sleutel of universele ab?
En werkt het met after inbouw xenon?
1 dimlichten
2 ja
3 ja

Michel.oa

Thanks! Heerlijk zo"n forum met alle technische kennis!
Heb echt al heel veel gevonden!

hvdmountain

Wat ik dan weer jammer vind, dat de follow-me-home telkens opnieuw moet worden ingeschakeld. Persoonlijk zou ik het mooier vinden dat de follow-me-home, na één keer activeren d.m.v. de hendel naar voren te trekken, het bij elke keer afsluiten blijft doen en uitschakelt als de hendel weer naar voren wordt getrokken.

Zou dit te realiseren zijn door het relais wat te verbouwen?

BBS

Iemand met een auto-elektronica achtergrond zou dit moeten kunnen bedenken. :eusa_think:
Als je de wagen afsluit met de afstandsbediening en weer ontgrendeld met de afstandsbediening wordt de vergrendelingsmotoren  (centrale vergrendeling) aangestuurd. Dit signaal zou je kunnen oppakken. Met behulp van een extra relais en een timer zou je bijvoorbeeld de mistlampen (indien aanwezig) moeten kunnen aansturen voor een bepaalde tijdsduur.

ALS Iemand dit zou kunnen maken tegen een vergoeding dan houd ik mij van harte aanbevolen ::)
Volvoloos....

hvdmountain

Het mooiste lijkt me dan om de dimlichten aan te sturen, evenals origineel. De timer zit er al in, de lampen blijven 10 sec. branden. Wat toegevoegd moet worden is een soort 'geheugen', of de follow-me-home in of uit is geschakeld, en een koppeling met de deurvergrendeling. Over dat laatste twijfel ik of die er wel of niet al in zit.

BBS

Persoonlijk denk ik dat het aansturen van de mistlichten het gemakkelijkst is. (als anderen denken dat het niet zo is, dan hoor ik dat graag) Ik ga binnenkort wel eens kijken of ik met behulp van wat relais een timer en een exiperimenteer printje iets in elkaar kan fabriceren. Het enigste probleem is dat ik niet veel wijs kan worden uit auto elektronica. Dan bedoel ik meer de juiste draden zien te vinden voor de aansturing van deurmotoren, open/dicht en de aansturing van de mistlampen. In principe zou je met 5 draden moeten kunnen volstaan. ;)
(+12V, massa, "deur open"draad, "deur dicht"draad en de aansturing vanaf de schakelaar van de mistlampen. :eusa_think:
Volvoloos....

hvdmountain