Help ik weet het niet meer, welke 302 schijven?

Gestart door RyanB, 10-11-2010 21:27:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

verburgh

Citaat van: -D©©©L- op 10-11-2010 22:49:59
Citaat van: verburgh op 10-11-2010 22:48:13
Citaat van: michiel op 10-11-2010 22:45:41
WP Pro met Titans past niet.

Groet,
Michiel,
ervaringsdeskundige.
Gelukkig heb ik velgen waar alles achter past ;) voor 400mm schijven en straks achter 355 :eusa_drool:



en hoeveel km per jaar ook alweer ?  ;D

Maar ik wil wel goed kunnen remmen als ik aan het rijden ben :eusa_shhh:

En het is een goeie inversteering al zeg ik het zelf ;)

Jans Duiven

Ik ben wel benieuwd naar die kermisbak van je.  :angel:

Hans

-D©©©L-

Citaat van: Hans Duiven op 10-11-2010 22:52:59
Gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit Marco.


Maar dit terzijde  ;D



Sommige dyno's moet je ook zelf remmen omdat de bank niet geremd is.

Citaat van: verburgh op 10-11-2010 22:53:20

Maar ik wil wel goed kunnen remmen als ik aan het rijden ben :eusa_shhh:

En het is een goeie inversteering al zeg ik het zelf ;)

Ah, het rendeert goed ?

verburgh

Citaat van: Hans Duiven op 10-11-2010 22:54:19
Ik ben wel benieuwd naar die kermisbak van je.  :angel:

Hans
27ste toch, even kijken of die nieuwschierige buurman weer uit het raam staat te kijken ;D

mehn

Terug naar de vraag van TS.

Als je 302mm wilt en geen BBK dan zijn CTF schijven een goede keuze. Ik heb ze in 280mm en ga begin volgend jaar weer zo'n set aanschaffen.
Alle schijven zijn krom te krijgen, maar als je een beetje normaal doet dan heb je er geen last van. Zelfs niet als je met een automaat met de voet op de rem voor het rode licht blijft staan ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RyanB

Een BBK is natuurlijk het beste, dat snap ik ook wel, maar zoals ik al schreef rijd ik eigenlijk alleen echt hard op de Autobahn.
Je zult mij geen 100 rondjes op de Ring zien doen, misschien een keer voor de lol om te kijken of ik Jan 1 minuut bij kan houden ;), maar daar houdt het dan ook echt mee op!
Mehn, hoe lang liggen de CTF's er bij jou al op, en met welke blokken heb je ze gecombineerd?

mehn

Citaat van: RyanB op 11-11-2010 08:33:03
Mehn, hoe lang liggen de CTF's er bij jou al op, en met welke blokken heb je ze gecombineerd?

Sinds 01-06-2005 bij 179225km.
Ik zit nu op 302000, dus reken maar uit ;)

Ik heb 1 set Ferrodo DS Performance gebruikt en ben nu aan de 2e set Mevius remblokken bezig.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RyanB

Als je 120dkm kunt rijden zonder dat ze kromtrekken dan doe ik het daar voor.
Heb je nog verschil gemerkt in de Ferodo of Mevius blokken?

mehn

Citaat van: RyanB op 11-11-2010 08:58:16
Heb je nog verschil gemerkt in de Ferodo of Mevius blokken?

Nee niet echt. Beide zijn "zacht" wat ervoor zorgt dat het wat meer stoft, dat is het enige nadeel ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RyanB

Net even met ET gebeld en Marc heeft de 302 CTF schijven weer binnen, dus voor a.s. zaterdag een setje gereserveerd in combinatie met Mevius blokken.
Omdat ik van 280 naar 302 ga zou ik volgens Marc toch wel een verbetering moeten merken :eusa_dance:
Volgende week in de werkplaats van ons bedrijf ( lekker warm ) gaan we deze maar eens netjes monteren en gelijk de remklauwen controleren op een soepele werking ;)


Tim N

Als je toch wel iets meer remkracht wil kun je ook nog Pagid blokken kopen ipv die Mevius.
Rijd nu met de Pagids en die blijven toch echt goed happen als ze warmer worden.
En het is en blijft geen BBK maar in vergelijk met std blokken of mevius wel een groot verschil op 302 schijven (bij mij brembo)

Als je niet 5x achter elkaar 200+ naar <100 af moet remmen geen probleem.
Blokken zijn dan wel weer iets duurder dan std, maar via UK goed te doen. (stoffen wel meer dan std. maar goed elke week ff wassen en geen zorgen)



M a r c

Citaat van: RyanB op 10-11-2010 21:27:23
Het remmen Topic heb ik al een paar keer doorgelezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer!
Zoals sommige misschien al hebben gelezen ben ik in het gelukkige bezit van een uit Zwitserland afkomstige T-5R CY waar vandaag het kenteken van binnen is gekomen.
Dus de voorbereiding op de geplande vermogenstoename kunnen gaan beginnen.
Bij Marc staat al een Koni FSD kit in bestelling en dan zou ik ook gelijk een set 302mm CTF schijven meenemen omdat de schijven die er nu onder liggen zo krom zijn als de spreekwoordelijke banaan.
Die kromme schijven zijn ook geperforeerde en gegroefde maar ik dacht nog, dat zullen wel van die goedkope ebay dingen zijn maar wat blijkt nu, volgens een Gutachten wat bij de autopapieren zit zijn het ook CTF schijven.

In Duitsland en Zwitserland wordt ook CTF verkocht (o.a. door Sandtler), maar dan de goedkopere versie die geen hittebehandeling hebben ondergaan.... Dat maakt wel verschil. Maar door verkeerd (mis)bruik kan alles krom natuurlijk  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Boeijke

Rijd er ook alweer een 70K mee.
Niks krom en nog steeds super remmen.
Ik combinatie met ferrodo's.

arjenT5R

Oh ik misbruik ze goed hoor als ik er mee rij...... als de automaat er niet weer eens onderuit ligt  ;D
maar het gaat al 3 jaar goed heb al wel 2 setjes mevius blokken versleten aan de voorkant moet ik zeggen  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!