S70 deur weigert open te gaan vanuit binnekant HELP!

Gestart door Rvd, 12-11-2010 09:25:50

Vorige topic - Volgende topic

Rvd

Beste forumleden,

Sinds gister avond kom ik tot de ontdekking dat de passagiersdeur rechts voor (als je in de auto zit) niet meer open wilt gaan vanuit de binnenkant. De hendel waar je normaal aan trekt om te openen lijkt wel geblokkert te zitten.
De centrale deurvergrendeling doet het wel gewoon en vanaf de buitenkant kan ik de deur ook open.
Wie weet wat he kan zijn? Of hoe ik dit op kan lossen.

Is toch wel vrij lastig als je iemand mee laat rijden die er vervolgens niet meer uit kan (ookal maakt dat niet altijd uit :eusa_dance: )

Mods edit: reclameuiting verwijderd

henry classic v70

Als je de deur kunt openen vanaf de buitenkant zou je het deurpaneel moeten demonteren.
- 1 torx achter een klein plaatje in de deurgreep
- driehoek bij de spiegel eruit
- plastic sierrandje om de klink (deuropener) eruit
- met gepast geweld het paneel loswrikken
- alle stekkers los
dan kun je het paneel naar boven toe eruit schuiven, er zit dan in de buurt van het slot een zwarte plastic kap met daarachter het mechanisme waar de deur mee open gaat.
Daar zou het probleem kunnen zitten of het probleem zou zich kunnen voordoen achter de klink.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Rvd

Van het weekend even tijd gehad om er naar te kijken. Dus even het deurpaneel losgehaald en gekeken. Het probleem zat hem achter de klinkt. Daar was een plastic stukje afgebroken waardoor het tonnetje wat aan het kabeltje zit kantelde. Hierdoor ging de deur dus niet open. Gelukkig is het weer opgelost en kan ik weer iemand uit laten stappen:P