Weigerende centrale vergrendeling (openen) bij één portier

Gestart door JvW, 15-11-2010 21:16:05

Vorige topic - Volgende topic

JvW

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met het rechterachterportier.  >:(
Wanneer ik de auto van slot doe (met de AB), blijft dit portier gewoon op slot. Wanneer ik het meerdere malen probeer, dan opent hij soms toch.  :eusa_think:

Ik heb al gezocht op het forum (op het woord 'microswitch' omdat ik vermoed dat daar het probleem zit: zou dat kunnen kloppen?). Ik kan alleen het door mij gezochte topic niet vinden. Ja, dat ligt aan mij. Ik heb de cursus 'zoeken op het volvo850forum' nog niet afgerond.  :P
Heeft iemand voor mij een linkje naar het topic over het vervangen/repareren van de microswitches?
Of heeft iemand heel andere ideeën/mogelijke oplossingen voor dit probleem?

rogerV701998

Ik had exact hetzelfde probleem. Eenvoudig opgelost met een, via het forum gekocht, tweedehands slot.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,31840.0.html

Microswitch kun je inderdaad ook vervangen maar het "how to" weet ik niet.

JvW

Bedankt voor de info.
Een heldere beschrijving (die ik wel via de zoekfunctie kon vinden), maar ik heb mijn twijfels bij een tweedehands slot. Als het namelijk aan de microswitch ligt, dan loop ik het risico dat ik volgend jaar weer aan de slag kan.

JvW

Heeft er niemand meer andere ideeën?  ???
Anders ga ik eens informeren bij de dealer wat een nieuw slot kost. Nu zit ik daar niet echt op te wachten nadat ik daar een paar weken terug ook al € 2.300 gedoneerd heb.  :eusa_wall:

tackle

effe hunter parts bellen, en een tweedehands kopen. Ik betaalde 35 euro oid. Die doet het nog steeds. Zoveel werk is het nou ook weer niet.

Bas850

Ik heb het ook eens gehad, met afstandbediening ging hij niet open toen ik eens het knopje gebruikte om de deuren te sluiten als je binnen zit, je weet wel dat knopje bij je raamsluitknopje, daarna nooit meer last gehad.
"to finish first, you first have to finish"

Ludo

elianmars

Ludo

Zie je, op zo'n manier komen de reacties wel los.

:eusa_dance: ;D

tackle

dat dan weer wel...  (vrij naar hans teeuwen....)

JvW

Bedankt allemaal!  :eusa_clap:

Ik heb net nog even geïnformeerd bij de dealer. Een nieuw slot kost nu ongeveer € 225.  :o

Ik ga de switches bestellen bij Conrad en gelijk al mijn sloten even nalopen. Ik hoop dat ik een beetje kan omgaan met de soldeerbout...  :eusa_whistle:

niwesa

Het is goed te doen hoor. Omdat het voor mij een experiment was had ik er speciaal even een gebruitks slot voor aangeschaft. Bleek achteraf niet eens nodig. Het meeste werk is het verwijderen van de kit. Kijk wel eerst even of het bij het achterslot om dezelfde microswitches gaat.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

JvW

Ok. Ik heb er voor de zekerheid gewoon 10 besteld. Dan kan ik er nog een paar verprutsen zeg maar.
Omdat het bestuurdersportier ook al problemen geeft (binnenverlichting wil soms niet uit) ga ik ze bij alle portieren vervangen.

Waar zit die kit overigens?

niwesa

Volgens mij zijn de latere types voorzien van kit. Dit zit op en contacten. Bij sommige sloten zit er geen kit, maar een soort lijm die zacht wordt door verwarming.

Ik heb uiteindelijk de contacten agedekt met bizonkit. Dit gelijk geen stroom en geeft enige bescherming.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

cas

had ik ook met mn V70..... heb het ook in 1 geheel vervangen voor een paar tientjes.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....