EGR-klep op Tdi

Gestart door denkweb, 27-03-2004 18:58:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BobbyV70

blijft toch raar ???

Misschien heb ik het niet 100% afgedicht en dat de klep na vollast open blijft staan omdat ik er meer een weerstand van heb gemaakt.
ik heb het slangetje alleen maar dubbel gevouwen en vast gezet, dit is nooit 100% luchtdicht.

kan het zo zijn dat als de EGR open blijft staan dat de turbo dan minder snel druk opbouwt?
want dit is wat ik ervaar als ik het gas intrap, de motor komt dan heel langzaam opgang, pas vanaf zo'n 2250rpm komt ie weer lekker opgang.

rpakuypers

Slangetje dubbelvouwen is m.i. al genoeg, ook zal zal dat niet 100% afdichten. De manier van Jan-geert doet dat wel, maar is wat omslachtiger. Wellicht kan je dat eens proberen .....

Groet,
Roger

toppertje

Citaat van: BobbyV70 op 10-04-2010 14:51:38
blijft toch raar ???

Misschien heb ik het niet 100% afgedicht en dat de klep na vollast open blijft staan omdat ik er meer een weerstand van heb gemaakt.
ik heb het slangetje alleen maar dubbel gevouwen en vast gezet, dit is nooit 100% luchtdicht.

kan het zo zijn dat als de EGR open blijft staan dat de turbo dan minder snel druk opbouwt?
want dit is wat ik ervaar als ik het gas intrap, de motor komt dan heel langzaam opgang, pas vanaf zo'n 2250rpm komt ie weer lekker opgang.

ik snap niet dat je zo moeilijk doet.
even het tie-wrapje eraf, en kijk hoe die dan doet.

BobbyV70

ja, daar had ik natuurijk ook zelf aan kunnen denken  :eusa_wall:

zonder het tie-wrapje gaat het toch weer beter, dan toch maar mensen in het donker zetten met dit prachtige weer  ;D

rpakuypers

Vindt het toch wel heel vreemd dat je een van de weinige (lees de enige) bent die het tegenovergestelde resultaat bereikt .....  :eusa_think:

Groet,
Roger

BobbyV70

Dat is dus ook precies het probleem. misschien is mijn inlaatspruitstuk al te erg vervuilt want de brandstofpomp is eind Januari nog afgesteld dus daar kan het niet aan liggen.

Groet,
Bob

hathü

Hoe is het met je luchtfilter. Als dat ding vevuilt is roet ie extra veel, en is de verhouding lucht brandstof niet oke.

BobbyV70

Ik heb afgelopen September alles nog vervangen en nagelopen, daarom ben ik zo verbaasd dat ik weer een uitzondering in de regel ben

Gunnar

Met een vervuilde luchtfilter verandert je brandstof lucht verhouding bij een diesel niet, de meting van de hoeveelheid lucht gebeurt na de filter, en er wordt aan de hand daarvan bepaald hoeveel brandstof erin gaat.

Aangaande problemen met dat afdichten van de egr, zorg dat je dat slangetje heel goed afdicht anders heb je een vacuumlek op je systeem zitten.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

toppertje

per ongeluk toch niet het verkeerde
slangetje dichtgezet? :P

VolvoDeMio

Of het verkeerde deel..... na het doorknippen hoort het deel dat aan het torentje vastzit dicht te zitten, het deel aan de egr boeit niet.

rutgerhoorn

Ik ga het zo ook ff doen, op de manier van Roger. Met twee tie wraps dus.
Vanmiddag Zwolle-Sneek op en neer, kijken wat ie doet. Ben benieuwd!

BobbyV70

Ik heb zeker het goede slangetje gehad want ik heb 'm bovenlangs moeten leiden anders was ie tekort.
Maar ja, ik heb het alweer losgehaald en rij zo maar rustig door

Rik 850

En, hoe ist gegaan?

Ik moet het slangetje ook nog even bovenlangs leiden.

Morgenochtend vrij, dus tijd voor!

BobbyV70

Nu alles weer origineel is heb ik nergens last maar van gehad  :eusa_think:
Probeer het morgen maar dan hoor ik het wel of jij er wel of geen last van hebt  ;)