EGR-klep op Tdi

Gestart door denkweb, 27-03-2004 18:58:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Hmmmm........... Ik dacht op het Volvoforum te hebben gelezen dat Fasttech voor 100 euro de software voor de EGR klep kan aanpassen. Maar dat ging over de D5. Misschien dat dat makkelijker te doen is?

Hiker

Bij een 99 2.5D zetten ze via de software de klep dicht. En hij rookt niet !!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Ewout Schalkwijk

#362
Zo, na eerder vandaag de kontaktbrug van de gloeibougies te hebben vervangen, was ik nu eindelijk toe aan de EGR.
Meteen toen ik december 2009 de V70 kocht heb ik de vacuüm slang van de EGR verwijderd en was vast van plan ook nog afsluitplaatjes te gebruiken.

Vandaag was het dan zover. De EGR eraf en dan tot de conclusie komen dat die al afgedekt was. :eusa_wall: Viel me wel op dat die nog redelijk mooi schoon is van binnen. dus: paar fotootjes maken en weer dichtschroeven dus. :eusa_dance:


Mooie schone EGR, dus op tijd afgedopt


Ook de andere buizen zijn mooi schoon.


En in tegenstelling tot Marcel, heb ik de boel weer netjes teruggeschroefd, vond ik toch wat 'aangekleder' staan.



Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

BobbyV70

Help!!!
tot mijn grote schrik zag ik vandaag olie lekken tussen de egr-klep en het inlaatspruitstuk!!
Heeft iemand een idee wat het kan zijn en hoe ernstig???   :o

Ewout Schalkwijk

Waarschijnlijk niet meer dan losse schroeven en/of eventueel een gare pakking. Pakking kost 3 a 4 euro.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

rpakuypers

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-03-2011 21:52:47
Waarschijnlijk niet meer dan losse schroeven en/of eventueel een gare pakking. Pakking kost 3 a 4 euro.

Ewøut

Pakking ? Toen ik mijn EGR-klep heb verwijderd zat er echt geen pakking tussen en lekken deed hij niet. Ik heb in eerste instantie de plaatjes vastgezet met uitlaatpasta ertussen, maar daar is bij het spruitstuk toch een klein lekje ontstaan en vandaag heb ik het bovenste plaatje opnieuw gemonteerd met Loctite kit.

Groet,
Roger

BobbyV70

sorry, maar is het niet dat er alleen lucht door het inlaatspruitstuk hoort te gaan en geen olie??

Ewout Schalkwijk

Ja, maar volgens mij komt er altijd wat olie/vette lucht ergens vandaan. Dat zie je ook als je die grote zwarte luchtinlaat / intercoolerbuis losmaakt die langs je blok loopt.
Dit duidt bij mijn weten niet op problemen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Arjanestate

Heb net mijn EGR afgesloten (vacuumslangetje eruit, schroef in het knietje) en een stukkie gereden. Het lijkt erop dat ie lekkerder aan het gas blijft hangen. Als het verbruik nog verder omlaag gaat ben ik zeer tevreden
854 T-5 ROOD 1994

rpakuypers

Citaat van: Arjanestate op 17-03-2011 19:13:02
Heb net mijn EGR afgesloten (vacuumslangetje eruit, schroef in het knietje) en een stukkie gereden. Het lijkt erop dat ie lekkerder aan het gas blijft hangen. Als het verbruik nog verder omlaag gaat ben ik zeer tevreden

In mijn geval ging het verbruik van 6,6/100 terug naar 6,4/100. Niet schrikbarend, maar toch .............

Groet,
Roger