Uitlijnen

Gestart door Ralph850, 17-11-2010 17:47:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ralph850

Daar heb je helemaal gelijk in!

Laat ik het dan zo zeggen, dat ik in ieder geval niet te spreken ben over de kwikfit in alphen aan den rijn.

Als ze daar 2 keer je auto uitlijnen in 2 jaar en het probleem is dan nog steeds niet opgelost dan klopt er toch iets niet.
Helemaal nu hij na het uitlijnen bij de volvo dealert nog nooit zo fijn heeft gereden. Als ik mijn stuur los laat gaat hij gewoon rechtdoor... ;D

Ik ben weer een bij(ere) volvo rijder

spijky

Kwik fit is en blijft voor 99% kwik sjips.

Zoals je al zegt dirk, er zijn best wel een paar goeie fillialen. maar het gross wat er werkt komt net van school of heeft misschien weinig motivatie om echt de techniek van auto's te willen leren.

Welke jonge knul die zijn studie heeft afgerond en zich wil verdiepen in de auto techniek gaat er lekker banden en uitlaten vervangen.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

UserID6342

Citaat van: spijky op 02-12-2010 20:32:13
Welke jonge knul die zijn studie heeft afgerond ....
Die komen daar ook helemaal niet terecht en is ook niet nodig. Kwikfit heft het liefst jonge mensen met 0,0 kennis die ze volgens hun eigen systeem kunnen opleiden.  Daar zit hun winst !  het grote voordeel is van dit systeem dat er vaak meer euh 'anders kansloze' jongeren worden aangetrokken.  Kost een drol en laten we eerlijk zijn, voor alleen banden wisselen en een uitlaatje om te hangen heb je nu eenmaal geen speciaal HBS voor nodig.  Kwikfit doet veel meer als alleen maar die 2 dingen (waar een helehoop totaal geen weet van hebben) maar hun mainactiviteit is gewoon banden en uitlaten en dat kun je prima af met ongeschoold personeel.

Echter, als het goed is en wat ook volgens de regels zou meten, is dat er altijd een 1e monteur aanwezig is met diploma 1e autotechniek onderstellen ivm problemen.  Het laatste schort het helaas te vaak aan.  Ze laten een manneke van 22 a 23 jaar het filiaal draaien en de aanwezige 'monteurs' zijn vaak nog jonger.  Dit kan helaas niet goed gaan.  En blijkt ook wel uit de vele negatieve verhalen.  Ik liep toen in Nijmegen met 8 monteurs en had echt veel werk, variĆ«rend van alleen APK tot grote beurten toe, tent zat altijd vol.  Sinds dat er toentertijd, door een verkeerde beslissing van de top, een masterfiliaal bij werd geplaatst (in Zwanenveld) liep de omzet meteen terug want er waren nu al 3 filialen in Nijmegen en 1tje in Beuningen (laatste is overigens gesloten) en al deze filialen concurreerden elkaar kapot.  Kan ook niet anders.  Daarmee was ook meteen mijn uitdaging weg want ik heb het filiaal overgenomen met een negatieve omzet en het naar een topfiliaal gebracht.  Ter verduidelijking, ben begonnen daar met 1 monteur en ikzelf, op het laatst dus 9 man.