gordel verklikker werkt niet meer

Gestart door dennis850gle, 28-03-2004 12:01:47

Vorige topic - Volgende topic

dennis850gle

Hallo,
ik weet dat vele moeite doen dit ding uit te krijgen, maar de mijne moet juist werken.
Ook omdat mijn vrouw nogal hard rijdt , en nooit de gordel om doet, en de bekeuring is al 45 euro's !
Maar hij werkt niet meer, ik heb onder de stoel wel een pulserende stroom (die op het tempo van het lampje ging), maar kan het zo zijn dat het relais vast zit, en zo ja , waar zit deze relais ???
ik heb geen stoel verwarming dus er gaan maar 2 draden onder de stoel.
opm: als ik de stekker aansluit , dan heb ik geen aan/uit stroom meer op de grijze draad, als ik 'm los haal dan gaat ie weer wel aan/uit ( resp: wel stroom geen stroom +/- 1 sec aan 1 sec uit)
wie heeft tips ???

dank u.

gr, dennis

denkweb

Zekering eruit in de zekeringenkassie (zie tekening binnenzijde kastje) en auto-handleiding.

Veelal is echter de stekker onder de stoel gewoon los.

Edwin

Misschien blijft er iets in het gordelslot vastzitten ??? Normaal gesproken gaat het lampje uit als je de gordel in het slot steekt. Ik weet niet precies hoe dat gaat, maar kan me voorstellen dat er dan een pinnetje o.i.d. ingedrukt wordt; misschien blijft deze hangen.

Tip van Flip: ik zou nu niet het hele gordelslot vol gaan spuiten met WD-40 of PFTE spray  ;) Want dan wordt de boel te glad!!!

gr. Edwin.  8)

dennis850gle

ik heb 'm al doorgeblazen met 't lucht pistool, maar dat helpt niet, het ziet er verder normaal uit in het slot

dennis850gle

umhhh de stekker zit echt vast :)

Reitse

@Edwin: PFTE-spray? ;) Heet toch PTFE en is overigens geen onaardig smeermiddel.

Edwin

Citaat van: Reitse op 28-03-2004 17:30:00
@Edwin: PFTE-spray? ;) Heet toch PTFE en is overigens geen onaardig smeermiddel.

Oh dat kan ook wel ja PolyTetraFnogwatEnogwat??  ???

Wat was het ook alweer Reitse miereneuker of mierenneuker??   ;);)  ;D

gr. Edwin.  8)

Daan

Bij mij werken beide rode lichtjes tezamen als reaktie op de bestuurdersstoel. Passagiersstoel maakt niet uit.
Dit is toch niet normaal?
My other car is an MG  -  http://www.vveldhuizen.nl

mehn

Citaat van: Daan op 29-03-2004 20:29:40
Bij mij werken beide rode lichtjes tezamen als reaktie op de bestuurdersstoel. Passagiersstoel maakt niet uit.

De V70 weet ik niet, maar in mijn 850 beginnen de lampjes te knipperen als ik het contactsleutel omdraai en gaan ze uit als ik aan de bestuurderszijde de gordel in de vergrendeling steek (of als ik de stekker onder de stoel losmaak  ;D) Het maakt helemaal niks uit of er iemand op de stoel zit  :-\
Beide lampjes knipperen tegelijk en je hoort het relais klikken ergens achter het dashboard bij het contactslot.

Zelf rijdt ik met gordel, maar als je dat per sé niet wil (iets wat ik niet adviseer ;)) kun je natuurlijk de stekker onder de stoel losmaken of de gordel van de bijrijder in de vergrendeling van de bestuurder steken.  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Reitse

Citaat van: Daan op 29-03-2004 20:29:40
Is wel normaal hoor.

@Edwin: iemand moet het doen......  ;D

RonnieDuck

Weet je zeker dat dit nomaal is?? Zelfs bij mijn 264 uit 75 werkt het ook op de passagiers stoel. Als daar iemand zit zonder de gordel gaat het lampje knipperen, ook als de bestuder zijn gordel wel omheeft!!

Ik heb in mijn 850 wel het zelfde probleem, dat beide werken op de bestuurder.

blijft vreemd

Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

RonnieDuck

Ja idd maar hoort dat zo??? als ik op de bestuurderstoel zit met mijn gordel om en een passagier zit naast mij, zonder gordel, dan moet hij toch ook knipperen?? Dat doet hij niet!!!

Dus wel een probleem!! Of het hoort niet zo te werken in de 850, dan is het geen probleem.

mehn

Citaat van: RonnieDuck op 30-03-2004 12:44:07
Ja idd maar hoort dat zo??? als ik op de bestuurderstoel zit met mijn gordel om en een passagier zit naast mij, zonder gordel, dan moet hij toch ook knipperen?? Dat doet hij niet!!!

Dus wel een probleem!! Of het hoort niet zo te werken in de 850, dan is het geen probleem.

Klopt, als de bestuurder de gordel omdoet vindt de Volvo dat OK, de passagier is niet belangrijk  ;D dus knippert er niets als de bijrijder op de stoel gaat zitten. Dat kan ook niet daar er geen sensoren in de stoelen zitten. Er zit slechts 1 sensor in de vergrendeling van de bestuurder.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RonnieDuck

Oke dan zal het wel kloppen. Volvo vindt het overigens wel belangrijk wat mijn volvo uit 75 doet het wel appart. Bestuurder of passagier!

855-Champagne

Wat was het ook alweer Reitse miereneuker of mierenneuker??   ;);)  ;D

gr. Edwin.  8)
Citeer

Sex met dieren is toch verboden ;D