elektrisch probleem....

Gestart door andre1981, 23-11-2010 21:06:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andre1981

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week mijn volvo 850 2.5 20V uit 1995.

Nu zit ik met een paar vraagjes.
Ik heb wel proberen te zoeken in de andere topics maar kon dit niet echt vinden.

1: Als ik rem gaat het lampje soms branden dat er een licht kapot is. als ik dit controleer doen de remlichten het wel. Maar andere mensen wijzen mij erop dat een remlicht niet werkt.
Ik heb alle zekeringen nagekeken deze zijn goed, de lampen zitten ook goed vast.

2: De stoelverwarming doet het niet meer, kabeltjes zijn aangesloten en zekeringen zijn goed...

3: Lampje van de automaat defect ging knipperen, na uitlezen fout 313 gevonden maar kunnen wissen (in de garage,) hierna doet alles het nu goed, (dan bedoel ik alleen de automaat)

4: elektrische antenne werkt niet...

5: lampjes geen gordel om doen het ook niet....

Ik denk dat de volvo ergens een fout heeft in het elektrische gedeelte.

Nou mijn vraag waar moet ik verder zoeken om de 1ste, 2de 4de en 5de probleem te verhelpen?
Of is er misschien iemand, die in de buurt woont, bereid om alles eens bij mijn volvo te kunnen doormeten?

Alvast bedankt,
groeten André

francois

vraag 1

kijk eens of de aanslag van je lampje (houder) niet vuil is lip

andre1981


Jack v

je woont niet ver van maastricht daar wonen enkel elektrische techneuten
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

andre1981

Kan iemand me dan met hun in contact brengen voor hulp?

Ludo

Citaat van: andre1981 op 23-11-2010 21:06:24
3: Lampje van de automaat defect ging knipperen, na uitlezen fout 313 gevonden maar kunnen wissen (in de garage,) hierna doet alles het nu goed.

Foutcode 3-1-3 duid op de standenschakelaar.
De remlichten hangen daaraan samen.
Of het ook te maken heeft met de antenne en gordel, durf ik niet zo meteen zeggen.

Ludo

Citaat van: andre1981 op 23-11-2010 21:15:38
Kan iemand me dan met hun in contact brengen voor hulp?

Dan moet je bij Thuur zijn.  http://www.volvo850forum.nl/index.php?action=profile;u=1354
Als het over stroom gaat, gaan zijn oogjes al knipperen...  ;D

andre1981

Ik zal hem eens een mailtje sturen, kijken of hij me meer kan vertellen.

Alvast bedankt.

UserID6342

Ben niet zo'n / geen echte electroman, maar je storingen lijken mij op zich staande dingen en niet aan elkaar gerelateerd te zijn.  Zo maar even wat dingen:

1)kabel of fitting niet lekker / defect remlichtcontrole kan ook nog.
2)thermostaat / afgebroken stekkertje ?
3) soms moeten de automaten idd gerreset worden, kun je naar 1x een storing te hebben gehad nog niets van zeggen.  Heeft zich dat vaker voorgedaan ?
4)antenne defect / bekabeling niet goed
5)relais defect, gordelhouders smerig / defect, unit boven spiegel defect.

Zou daar eerst eens naar kijken / laten kijken.  Succes alvast.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daytonawim

Een massa probleem mischien ?  veel verschillende klachten.

er zit ondre  de accu een massa aansluitpunt, en er loop daar ook een dikke massa kabel naar het blok

ulkeman


4)antenne defect / bekabeling niet goed

zou ook kunnen zijn dat de antenne gewoon vast geoxideert is wat meer mensen last van hebben


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

andre1981

Dirk342: 3: ik heb de auto net een week en weet niet of dit probleem eerder voor is gekomen.

Ik heb net Thuur een mail gestuurd (even de link in een nieuw tabblad gecopieerd dan werkt hij wel), misschien kan hij mij meer vertellen of ernaar kijken.

ulkeman: 4: ik zal hem eens uitelkaar halen.