854 te water !!

Gestart door rene755, 23-11-2010 21:27:29

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: jan piet op 24-11-2010 21:24:22
Heb je nu eerst je blok laten leeglopen?  :eusa_doh: Of zo geprobeerd te starten?  :eusa_wall: :eusa_snooty:

Uhm.. Nou, we mogen er toch vanuit gaan dat het blok eerst leeg geraakt is toch??

Sem

Ik krijg zo'n voorgevoel van niet....  :-\

ulkeman

lijkt me beter voordat je hem start alle vloeistoffen er uitlaten lopen, dan keer flushen en dan nieuwe vloeistoffen er in. dashboard los schroeven, alle stekkers langs lopen met contactspray.
kachel motor er uit, en daar binnenin ook droog maken.
verder blijft er ook altijd water staan onder de bekleding (op de bodem dus) lijkt me beter om dus het hele interieur er uit te halen als je hem goed droog wil maken.
verder zal er ook wel water in je ecubox zitten en je zekering kast loop dit ook goed door om kortsluiting te voorkomen.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

jan piet

Ben d'r bang voor....

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45766.msg930987.html#msg930987
Soms kun je antwoorden en adviseren (vanuit ervaring) wat je wil maar kun je beter tegen de tafelpoot aanl*llen
:eusa_wall:

ulkeman

Citaat van: jan piet op 24-11-2010 23:09:00
Ben d'r bang voor....

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45766.msg930987.html#msg930987
Soms kun je antwoorden en adviseren (vanuit ervaring) wat je wil maar kun je beter tegen de tafelpoot aanl*llen
:eusa_wall:

mijn reactie was dus een beetje dubbelop, ben ook al bang dat het te laat is en dat hij hem gewoon heeft proberen te starten.
maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 ofzo ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

rene755

Whaha, rustig maar jongens, jullie oordelen snel zeg.

Olie heb ik eruit laten lopen, daarna hem 2 rondjes laten doen op de startmotor om even te controleren of hij niet vastgeslagen stond met een kromme krukas of iets dergelijks.

joebar

Water is geen probleem mits..................
Hij tijd krijgt om te drogen.....Als je electronica gebruikt TERWIJL hij nat is , gaat er van alles fout...

Ik werkte in een grijs verleden op een afvalverbranding, en zie op een gegeven moment een toshiba computer aan de draad in de grijper hangen...(type koelkast)
Haal dat ding eruit, ( dit in het tijdperk dat een computer nog 10.000 euro kostte), en nieuwsgierig als ik ben, geprobeerd dat ding weer aan het praten te krijgen, maar tussen al dat vuil meurde dat ding als een gek natuurlijk...
Alles met een brandslang schoongespoten, van binnen en van buiten, en 2 weken bovenop de stoomketel gelegd om te drogen, en weer in elkaar gezet....
Stekker erin en hoppa lopen, draaide als een nieuwe...
Daar hebben we met de hele ploeg maanden mee gestoeid en onze eerste computerstapjes mee gemaakt, heeft ons lang een voorsprong gegeven....

rene755

Ja klopt, maar ik heb toch weinig intentie om hem helemaal te repareren. Ik zal zo een auto nooit meer helemaal vertrouwen, en ik heb er ook gewoon de tijd niet voor naast studie en werk.

Ik zal een aantal goede onderdelen eraf halen en daarmee nog een paar euro proberen terug te krijgen. Vandaar dat ik benieuwd was of de motor vast zat of niet.

Rob850turbo

heb je wel de bougies er uitgehaald , voordat je de motor ging starten?

Sem

Citaat van: Rob850turbo op 25-11-2010 08:07:35
heb je wel de bougies er uitgehaald , voordat je de motor ging starten?

Dat vroeg ik me ook al af.......

rene755

Nee, had ik geen tijd voor.

jan piet

Citaat van: rene755 op 25-11-2010 17:20:11
Nee, had ik geen tijd voor.

:eusa_doh: :-X :eusa_wall:
Nou ja, in iedergeval 12 posts er bij  :evil:

Wout309t

Ja, en kromme drijfstangen... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

rene755

Kromme drijfstangen?  Wist niet dat ze van silicium gemaakt waren.

Kom op jongens, een compressie verhouding van 1:11. Dat is dus al 11 bar zonder wat vlammende benzine dampen, doe die erbij en je hebt veel meer druk dan een start motor die zijn energie van 2 startkabels krijgt kan creƫren.

Als dat niet zo zijn zou iedere prius genoeg hebben aan zo een klein startmotortje. Maar geloof me, die zijn wel een tikkie groter, en hebben wel wat meer dan 1KW vermogen.

En nogmaals, ik heb vooralsnog de intentie niet om die motor te redden.
Het spijt me als ik zelf keuzes maak. (waar misschien niet iedereen het mee eens is)

animalT5R

Als de intentie er niet is om de motor te redden,waarom dan wel de olie eruit ???
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....