Bodemloze Put is niet meer!

Gestart door Teddy81, 25-11-2010 15:02:19

Vorige topic - Volgende topic

Thijssie!

Citaat van: peteRRR op 02-12-2010 12:41:14
Citaat van: Thijssie! op 02-12-2010 12:34:41
Ziet er prachtig uit! Het bekleden van de kunststof onderdelen zal ook het kraken doen afnemen lijkt me...

Mag ik voor m,n beurt spreken,een volmondig Ja  ;D

Groet.
:eusa_shhh: :eusa_naughty: ;D

Teddy81

Ik hoop inderdaad dat het kraken ook afneemt, dat zou fijn zijn!

Peterrr, ik heb eerst schoongemaakt, toen ontvet, toen geschuurd en toen weer ontvet! Had gewoon geen zin om het weer zo op te schrijven! Was lui! ;D

Teddy81

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-12-2010 12:19:06
OK, kan ik bestellen: 2x A stijl, 2x B stijl 2x C stijl en 2x D stijl. Ook dashboardkap en middenarmsteun en het hemeltje natuurlijk.  ;D Zelfde kleur en materiaal combi, om het je makkelijker te maken....

Kostda?

Ewøut

Haha, ik zal eerst eens kijken hoe lang ik hier over doe! Op zich zou ik het niet erg vinden om het nog een keer te doen, maar aan de andere kant, als ik het nog een keer doe wil ik er wel iets aan verdienen!
Maar misschien ben ik er als dit af is wel helemaal klaar mee en heb ik er echt geen zin meer in! ;D

peteRRR

Citaat van: Teddy81 op 02-12-2010 12:49:44
Ik hoop inderdaad dat het kraken ook afneemt, dat zou fijn zijn!

Peterrr, ik heb eerst schoongemaakt, toen ontvet, toen geschuurd en toen weer ontvet! Had gewoon geen zin om het weer zo op te schrijven! Was lui! ;D

Je heb het dus voorbehandeld  ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Teddy81

Zo zou je het kunnen noemen ja! Hahaha

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Teddy81 op 02-12-2010 12:52:00
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-12-2010 12:19:06
OK, kan ik bestellen: 2x A stijl, 2x B stijl 2x C stijl en 2x D stijl. Ook dashboardkap en middenarmsteun en het hemeltje natuurlijk.  ;D Zelfde kleur en materiaal combi, om het je makkelijker te maken....

Kostda?

Ewøut

Haha, ik zal eerst eens kijken hoe lang ik hier over doe! Op zich zou ik het niet erg vinden om het nog een keer te doen, maar aan de andere kant, als ik het nog een keer doe wil ik er wel iets aan verdienen!
Maar misschien ben ik er als dit af is wel helemaal klaar mee en heb ik er echt geen zin meer in! ;D

Weet je wat? Je mag het dan zelfs op locatie komen installeren :-) Logies zijn dan voor mijn rekening incl. overvloedige maaltijden. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Teddy81

Haha! Jij woont in Noorwegen hè? Ik zal er eens over nadenken! ;)

haasje

Had je de beide delen niet koud tegen elkaar aan kunnen lijmen, eventueel de stof wel voorzien van stiksels "voor het oog". Op die manier heb je geen last van de bult in de b-stijl.

UserID6342

Supernetjes Ted zo en mooie uitleg.  Kijkt erg mooi zo met die stiksels en ben erg benieuwd in IRL.  Denk idd dat die bobbel niet opvalt als eea gemonteerd zit, omdat het vrij 'diep' zit.

Teddy81

Thnx Dirk! ;D

Erwin, koud tegen elkaar zou wel kunnen, maar ten eerste is dit minder mooi omdat je NOOIT de materialen ècht mooi strak tegen elkaar aan krijgt. Ten tweede zit er behoorlijk verschil in dikte tussen de twee materialen zoals op de foto's ook wel te zien is. Dat overkom je ook niet. Dit is gewoon de mooiste manier.

Er is echter één manier om die bobbel niet te krijgen, en dat is het gebruik van nylonfoam. Dat zit ook in de stoelen en is een laagje 5mm foam dat aan de achterkant van het leer/alcantara gelijmd/genaaid wordt. Maar.. dit foam heb ik niet, en dan wordt de stijl wel heel erg dik. 5mm lijkt niet veel, maar de stijl wordt er echt een stuk massiever van.

Overigens ga ik dat spul wel halen voor mijn hemel als ik de stof niet van de hemel af krijg terwijl het foam blijft zitten. Of als het foam gewoon uit elkaar valt.

Toch bedankt voor het meedenken! ;D

peteRRR

Die bult,.....die is in z,n geheel niet storend  ;D

Maar ik weet er wel een oplossing voor,overmaat aan stof ken je gewoon afknippen ;D

Nee effe zonder dollen ik denk dat als de stof dicht bij het stiksel afknipt en het 1maal op het paneel verlijmt is

het geen kant meer opgaat,die Bizontix is echt een heule goede lijm,gebeurt niets meer mee.

Just my 2 cents.

Maar nog belangrijker,...heb een fijne dag ;)

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Teddy81

Citaat van: peteRRR link=topic=45803.msg936211#msg936211
Nee effe zonder dollen ik denk dat als de stof dicht bij het stiksel afknipt en het 1maal op het paneel verlijmt is het geen kant meer opgaat,die Bizontix is echt een heule goede lijm,gebeurt niets meer mee.

Just my 2 cents.

Maar nog belangrijker,...heb een fijne dag ;)

Groet.

Peter, je hebt echt helemaal gelijk, als het eenmaal vast zit zit het vast, maar... Op het moment dat ik het vastlijm trek ik zo hard aan die stof om het helemaal strak te krijgen, dat dat het moment is waarop ik het kapot zou kunnen trekken! ;)

Maar goed, ik denk dat het uiteindelijk wel meevalt, dus ik laat het lekker zo! ;)

Jij ook een ontzettend fijne dag gewenst, het is weer bijnq weekend! :)

Groeten

cas

mooi man! goed gdaan, ik dacht al zoiets, maar bij mijn bankjes bekleden heb ik vaak met zulke enorme lappen te maken, dat ik ze dan niet goed langs de machine krijg rechts als je begrijpt wat ik bedoel. en daarom heb ik het nog nooit geprobeerd.

zeer mooi resultaat tot nu toe.  voor het minder zien van de rand, had je evt een stuk SKY op de achterkant kunnen lijmen om het geheel dikker te maken. of een laagje fiberfill? maar dan kan je het gheel niet verlijmen op de stijl. of een laagje foam van 2 mm? zoals sommige dashboard aftermarked stoffen worden geleverd.

je bent geweldig bezig! om maar ff een breinaald in je r**t te stoppen  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Teddy81

Hahaha, thnx Cas! Die hele grote lappen kunnen inderdaad niet door de machine, daar is een gewone huis-tuin-keuken machine veel te klein voor. ;D

cas

verveelde me net, en heb even ook die stiksel randen geprobeerd. duurde even voor ik de juiste instelling had.

ga het niet laten zien.... was gele stof. met  :eusa_sick:  roze stiksels  ;D  kon geen rood vinden  :eusa_think:

misschien een idee om "mallen" te maken van dat Vloei papier? zeker voor de sunvisors. en andere dingen? voor evt toekomst " opdrachten" zodat je alles kan maken zonder elk deel te DEmonteren en dan op maat maken?

ik zit er ook wel aan te denken om zoiets te proberen :-)

wat voor kleur... cognac achtig is wel mooi... dat v70 oranjeachtige.?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....