Bodemloze Put is niet meer!

Gestart door Teddy81, 25-11-2010 15:02:19

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Die Aladite 2021 die je gebruikt is inderdaad een wondrgoedje als ik het zo zie.
Maar eens bestellen. De adressen heb ik hier al voorbij zien komen.

Heb nog wel wat kunststof achterin de estate dat het zwaar heeft gehad.
Oorspronkelijk wilde ik dat kunststof lassen met behulp van wat RVS gaasjes aan de achterkant, maar als ik het zo zie is die Alradite sterk genoeg.

Teddy81

Ja Araldite is wel sterk inderdaad, ik weet alleen niet wat er gebeurt als je er heel veel kracht op gaat zetten. Ik denk dat het wel houdt, maar heb het zelf nooit uitgetest.

Gisteren ook weer even wat gedaan, de twee afdekkappen bekleed. Ik wilde eigenlijk meteen de versteviging erin maken, maar ik was de Araldite vergeten op mijn werk!  :eusa_wall:

De plaatjes. Eerst het rooster eruit gesloopt:

Toen bekleed:

Mooi weer!  ;D

peteRRR

Mooi Ted.

Nog een tip,van hard karton jou initialen knippen en ergens op een paneel plakken en daar overheen stofferen.

Is een prachtige move ten afsluiting van je project.

Tis wel jammer dat ik nu pas dit idee hebt,........ ???

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Teddy81

Dat is wel een leuk idee ja. Ik zat zelf al te denken om in de versteviging in die D-stijl afdekkappen mijn initialen te verwerken. Ik wil het eigenlijk niet zichtbaar hebben, want dan lijkt het niet standaard meer! ;) Het moet wel lijken alsof het zo uit de fabriek is gekomen natuurlijk! ;D

UserID6342

Citaat van: Teddy81 op 18-12-2010 16:55:43
Het moet wel lijken alsof het zo uit de fabriek is gekomen natuurlijk! ;D
Het is beter / mooier als dat het uit de fabriek kwam !  Dus vele pluspunten voor de hele update.

Teddy81

KAK!!!!

Vanavond schade gemaakt op mijn auto, door mijn eigen stomme gedrag.  >:(
Ik wilde even naar de bouwmarkt om wat Thinner te halen zodat ik morgen verder zou kunnen met de panelen, maar de bouwmarkt was dicht. Ik dacht dat deze altijd tot 21h open was, maar op zaterdag dus niet.
De bouwmarkt ligt op een heel mooi verlaten industrieterrein dat in aanbouw is, dus er zijn een heleboel wegen die niet gestrooid worden, en waar geen gebouwen staan. Leeg en verlaten dus. DE ideale plek om even te spelen. Dus een rondje gemaakt, lekker even tikje handrem in de bochtjes en dwars door de bochten, en ook handrem af en toe even aantikken op het rechte stuk om de kont een stukkie om te gooien. Ging een paar rondjes goed, totdat....
Ik van de weg af schoof en zijdelings langs de weg ging, LET WEL, ik reed niet harder dan 40km/u, deze s h i t kan dan dus al gebeuren.  :'(
Terwijl ik zijwaards van de weg af schoof zag ik door het rechterzijraam een houten paaltje dichterbij komen, ik dacht nog, KUUUUT daar zit een put, maar die ga ik niet halen, want het paaltje was nog te ver weg. Nog geen seconde later *KRAK* en ik stond stil. Die paaltjes staan dus niet precies bij de putten maar ongeveer. TOP!
Die putten liggen dus ongeveer 15cm hoger dan de grond eromheen, resultaat dorpel kapot en geen enkele mogelijkheid om nog weg te komen, honderd procent vast. In eerste instantie een maatje gebeld waarvan ik weet dat hij een aantal Nissan Patrols heeft omdat hij binnenkort Amsterdam Dakar gaat rijden. Die stonden toevallig alle 4 niet bij hem thuis, maar zijn pa wilde wel even komen, met de kangoo met winterbandjes.
Daarmee hebben we eerst even de auto een twintigtal centimeters van de put af getrokken, moeizaam, maar het lukte wel. Maar aangezien mijn auto met zijn buikje op de grond stond had die auto lang niet genoeg power om me eruit te trekken. Sem was inmiddels ook gearriveerd maar ook zijn 460 was niet krachtig genoeg om me eruit te trekken.  :(
Gelukkig kwam daar toen ook Coelie (Colin) (850rule) met zijn 850, en die trok me eruit!  :eusa_dance: Wel met hulp van: ik in de auto gasgeven en Sem en de pa van die maat van me en nog een gozer die ik nooit eerder gezien had die aan het duwen waren. Sem sorry van de sneeuw en modder die mijn slippende voorwielen over je nette jas en broek heen sproeiden!  :-[  ;)
En...... echt super bedankt voor jullie hulp, anders had ik er nogsteeds gestaan.  ;D

Wat is nu de schade?? Helaas iets meer dan ik in eerste instantie dacht. De plastic dorpelkap is uiteraard kapot, die moet vervangen worden. Maar wat erger is, is dat er ook een gat in de dorpel zit. De put heeft een mooie scheur gemaakt. Die moet dus gelast worden, en snel. Dat ga ik maandag dus maar even aanpakken. Even weer terugbuigen, scheur dichtlassen en maar opvullen met tectiel. Morgen maak ik het maar even schoon en plak ik er denk ik even iets overheen. Dan kan er iigeval geen water in de dorpel komen.

Ik baal er goed van, dat kan ik je wel zeggen. Het spelen is ook weer afgelopen, daar is de auto me toch te kostbaar voor. Ik ben uiteindelijk toch te overmoedig geworden denk ik, ik weet niet zo goed wat het was. Honderd keer gaat het goed en dan ben je een keer de lul. Overigens is het al de tweede keer dat ik vandaag vast gestaan heb door een handrem actie, het is wel weer even klaar.  ;D

De foto's:

Het is moeilijk te zien, maar dat is dus een putdeksel.

Voorwiel helemaal vast:

En dit is de dorpel momenteel:

Jongens nogmaals, super bedankt voor jullie hulp, ik stel het echt heel erg op prijs. Ik ga me nu in een hoekje zitten schamen.  :-[

antraciet

Holy sjips zwaar balen man. Dit wens je niemand toe hoop dat er verder geen schade naar boven komt .Hoe ben je verzekerd?

gr Arjen

Teddy81

Ludo

Heh, dat is niet zo leuk natuurlijk.  :-\
Hopelijk valt de schade nog een beetje mee.

antraciet

Citaat van: Teddy81 op 19-12-2010 00:16:47
WA, niet zo goed dus in dit geval.

Nee das balen Hoop dat er verder in chassis geen schade zit Succes

Teddy81

Ik denk dat t wel meevalt. Het ging allemaal niet zo hard gelukkig.

Sem

Tedtie!! Ja, das wel jammer man. Das dus de reden waarom ik die 460 heb gekocht! En ja, ook die heeft het zwaar..  ;D

Gaat wel weer goedkomen met die R van jou...  gelukkig ben je handig zat!  :eusa_clap:

Volgende keer maar weer met de 460 spelen? Vanavond ook weer prachtig.. volgas de bosjes inschieten is echt geweldig!!  :eusa_dance: En het maakt geen schade ook...  (alsof ik dat nog niet had veroorzaakt...  :-\ )

ulkeman

lijkt me aardig net te krijgen weer en als de dorpelkap er weer over heen zit zie je er niks meer van ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Teddy81

Citaat van: Sem op 19-12-2010 00:21:21
Tedtie!! Ja, das wel jammer man. Das dus de reden waarom ik die 460 heb gekocht! En ja, ook die heeft het zwaar..  ;D

Gaat wel weer goedkomen met die R van jou...  gelukkig ben je handig zat!  :eusa_clap:

Volgende keer maar weer met de 460 spelen? Vanavond ook weer prachtig.. volgas de bosjes inschieten is echt geweldig!!  :eusa_dance: En het maakt geen schade ook...  (alsof ik dat nog niet had veroorzaakt...  :-\ )

Hahahahaha, ja met die 460 van jou is het toch wat "veiliger"! Ik had graag nog wat rondjes met je meegereden, helaas moest ik echt even naar die verjaardag.
Schade op je 460? Ik zag niets, die bumper zag er super strak uit! LoL

Citaat van: ulkeman op 19-12-2010 00:23:27
lijkt me aardig net te krijgen weer en als de dorpelkap er weer over heen zit zie je er niks meer van ;)

Ja daar  ben ik ook niet zo bang voor hoor. Ik baal eigenlijk alleen een beetje van mijn stomme gedrag, en ik had een beetje pech dat precies waar ik eraf schoof die put zat.  >:(

Sem

Citaat van: Teddy81 op 19-12-2010 00:24:55
Hahahahaha, ja met die 460 van jou is het toch wat "veiliger"! Ik had graag nog wat rondjes met je meegereden, helaas moest ik echt even naar die verjaardag.
Schade op je 460? Ik zag niets, die bumper zag er super strak uit! LoL

Nu wel ja, maar ik zit nog steeds op twee koplampen en knippers te wachten... gelukkig doen de mistlampen het nog goed!