raar geluid starten en stoppen

Gestart door daneb007, 26-11-2010 19:07:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daneb007

Beste Volvo liefhebbers,

Ben van plan een V70 uit 1999 te kopen...een  TDI met 470.000 km. Mooie auto, maar db riem moet vervangen worden. Geen probleem. Alleen bij het starten en de motor uitzetten hoor je een kort piepje! Iemand enig iedee wat dat kan zijn?

Jack v

als je dit verder nergens hoort als je de auto start, mee rijdt of iets dergelijks zou ik me niet teveel zorgen om maken. hoe is de auto verder?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daneb007

Hallo Jack,

Ben ook nog op die 850 afgegaan waarvan je me de link doorstuurde. Werd niks, man kon niet en had geen tijd.
Nu een uiterlijk en innerlijk een zeer mooie V70 gevonden.
Maar nu dat rare piepje...ben bang dat 't de inspuitpomp is?

daneb007

Verder...onderkant achterlichten zijn dof (?)
Lager koelventilator moet vervangen worden.
ECC werkt goed, alleen vent vervangen of schoonmaken
Alles kleeft een beetje...de sleutel de handels en de knopjes, misschien is de man kok of zo??

dikke hollander

kan een rokersauto zijn
ik heb een "doempersauto" gekocht
alles,ALLES met aceton moeten poetsen
hele klus

Jack v

misschien ddat een tdi forummer antwoord kan geven op de vraag of een inspuitpomp kan piepen. Gezien jou budged zijn het theoretisch klusjes die je in e loop der tijd aan kan pakken: op het lager van de koelfan na dan. Maar hier zijn altijd mensen op het forum die je hiermee kunnen helpen en misschien een fan hebben liggen. Plaats anders de vraag of er iemand van het forum met jou mee kan de auto te bekijken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daneb007

Lager fan is niet zo'n probleem..als ik maar geen krukaslagers hoeft te vervangen

Red Devil

Mijn v70 2.5D maakt af en toe bij het starten ook een kort piepje. Bij mij bleek het de multiriem te zijn. Een kennis van ons heeft een S80 2.5D met hetzelfde euvel. Ook daar bleek het de multiriem te zijn.

Bij mij is de spanner vervangen, waarna het weg was. Nu komt het langzaam terug. De nieuwe spanner zit er nu 40k op.

Gr.
ted

Henk855

Meestal een piepje van een van de rollen, span of meelooprol. Kap open en een ander laten starten, is het één van de rollen dan is het zo te localiseren. Maar je schrijft dat de DB riem gedaan moet worden dan zal het ook tijd zijn voor de multieriem en rollen.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

toppertje

een piep,of ratel bij het stopzetten vd motor
duid vaak op een versleten krukas-trillingsdemper.
moet de distributieriem vervangen worden,dan kun je hem gelijk meenemen.

kvcuijck

Ter aanvulling: Ik had een piepje bij aan/uit zetten en bij gas/gas los en dit was de voorste (onderste) motorsteun. (Deze zit ongeveer in het midden achter de bumper waar de versnellingsbak tegen het blok geschroefd zit.) Volgens mij is het doel van deze motorsteun voornamelijk om het kantelen van het blok wat te beperken.

Als ik er geld op in zou moeten zetten zou ik ook voor de krukas-trillingsdemper gaan net als toppertje. Zou er dan ongeveer zo uit moeten zien:


(De trillingsdemper in onze Volvo's ziet er net iets anders uit, maar het idee is hetzelfde.)

Hier nog wat nuttige info daarover:

http://www.t4-wiki.de/wiki/Schwingungsd%C3%A4mpfer

Koen