Voorstellen Crazychrisje

Gestart door crazychrisje, 28-11-2010 19:29:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Misha

Citaat van: BenC70ES op 01-01-2011 17:36:38
Inderdaad, die 6.5 jaar haalt handelaar-Misha niet  ;D   ;)
;D
Zo is het maar net !
Toch heb ik al mijn Volvo's op 1 na niet via het forum verkocht.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

crazychrisje

@aardigebas, ja dat weet ik niet.. kost ook weer veel geld, en aangezien we onze volvo 6,5 jaar hadden dachten we van. kopen gewoon een andere waar al gas in ligt en hebben we weer eens iets anders!

@ FFG & peteRRR & Ben, ja kijk jullie snappen het teminste dankjewel!
Ja 6,5 jaar hebben we hem gehad dat is indd niet niks veel mensen doen naar een jaar ofzo hun auto weer weg voor een andere!
Maar we zijn druk op zoek dus wie weet!

snix

Welkom !!

Succes met de zoektocht. Kijk eens bij algemeen daar staan tips op marktplaats etc en aankoophulp (heb je da nodig ??)
Lpg is geen grote kosten bespaarder meer. Dit jaar is de prijs voor een liter enorm gestegen vind ik. Icm de belasting dr bij. Reken het maar eerst uit voordat je je eigen waagt aan hele hoge maandlasten ...

aardigebas

CiteerLpg is geen grote kosten bespaarder meer. Dit jaar is de prijs voor een liter enorm gestegen vind ik. Icm de belasting dr bij. Reken het maar eerst uit voordat je je eigen waagt aan hele hoge maandlasten ...

40.000 km per jaar:

40.000--> 1:10= 4000x1,50= 6000 euro benzine
40.000--> 1:9  = 4400x0,70= 3080 euro lpg

verschil= 2920 euro per jaar - vaste laste en eventueel onderhoud lpg systeem.

maar dan moet je wel 40.000 km rijden, veel succes met je zoektocht en een hele verstandige keus om voor lpg te kiezen!
en..........6,5 jaar is inderdaad lang!

FGG

Citaat van: crazychrisje op 01-01-2011 22:18:04
@ FFG

Wie?
Citaat van: aardigebas op 02-01-2011 09:09:35
CiteerLpg is geen grote kosten bespaarder meer. Dit jaar is de prijs voor een liter enorm gestegen vind ik. Icm de belasting dr bij. Reken het maar eerst uit voordat je je eigen waagt aan hele hoge maandlasten ...

40.000 km per jaar:

40.000--> 1:10= 4000x1,50= 6000 euro benzine
40.000--> 1:9  = 4400x0,70= 3080 euro lpg

verschil= 2920 euro per jaar - vaste laste en eventueel onderhoud lpg systeem.

maar dan moet je wel 40.000 km rijden, veel succes met je zoektocht en een hele verstandige keus om voor lpg te kiezen!
en..........6,5 jaar is inderdaad lang!

Het verschil in belasting is ongeveer 500 euro. Dan blijft er nog 2400 euro over voor extra LPG-onderhoud. Dat lijkt me voldoende. Zelfs het verschil van 1200 euro bij 20.000km lijkt me nog voldoende.

Wat vergeten wordt is dat niet alleen de LPG-prijzen de pan uit rijzen.


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Juist ;)

Citaat van: snix op 02-01-2011 00:04:41
Welkom !!

Succes met de zoektocht. Kijk eens bij algemeen daar staan tips op marktplaats etc en aankoophulp (heb je da nodig ??)
Lpg is geen grote kosten bespaarder meer. Dit jaar is de prijs voor een liter enorm gestegen vind ik. Icm de belasting dr bij. Reken het maar eerst uit voordat je je eigen waagt aan hele hoge maandlasten ...

Het prijsverschil tussen gas en benzine is nog steeds 80-90 cent, alleen lijkt de prijsstijging bij gas veel hoger. Twee jaar geleden betaalde ik rond deze tijd in België 0.28, eergisteren 0.60  :eusa_sick:

jan piet

Procentueel is gas een drama op het moment. De verschillen tussen gaspompen onderling is net zo'n drama, maar dat is niets nieuws onder de zon. Nog steeds is gas beduidend voordeliger dan diesel. De prijsverschillen lopen nu minder uiteen, maar breek mij de b*k niet over toen de diesel ruim € 1.50 p/ ltr kostte.
Gr,JP

confruo

Citaat van: jan piet op 02-01-2011 11:14:25
Procentueel is gas een drama op het moment. De verschillen tussen gaspompen onderling is net zo'n drama, maar dat is niets nieuws onder de zon. Nog steeds is gas beduidend voordeliger dan diesel. De prijsverschillen lopen nu minder uiteen, maar breek mij de b*k niet over toen de diesel ruim € 1.50 p/ ltr kostte.
Gr,JP
Nou rij ik laatst van Amsterdam naar Valkenburg, en volgens de anwb routeplanner was dat over 212 KM, kosten Benzine : 27 Euro, Gas : 17 Euro, en Diesel : 18 Euro.  Die ene euro tussen gas en diesel verbaasde mij dan weer.

crazychrisje

dat klopt indd.
benzine hier 1,50,- en gas hier 0.70,-
Maar aangezien wij dalijk dus nog maar 1 auto hebben, gaan wij dus nog meer km's maken met die auto, terwijl we voorheen met onze volvo al veel km's maakte en toen hadden we ook nog een bijauto..
Dus daarom is de overstap van benzine naar LPG voor ons heel slim.

@ aardigebas netjes je rekenschema, maakt het allemaal duidelijk.
Ik ga marktplaats tips in de gaten houden, aankoophulp heb ik niet nodig, maar toch bedankt voor de uitleg!
wij hadden ook al veel zitten rekenen en daar kwam uit dat we gewoon echt gaan overschakelen!



henry classic v70

Wordt het dan weer een 850/s,v70?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

crazychrisje

vast wel iets in die richting.. model maakt opzich niet zoveel uit.
tis net waar we tegen aan lopen, of wat er ons wordt aangeboden!

henry classic v70

Als je een wagen wil gaan rijden op lpg is dat dan wel de beste optie, kijk maar naar de kmstanden van verschillende Roffels. Onze blokken hebben hydrostoters dus uitermate geschikt voor lpg.
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

snix

Natuurlijk is het nog voordeliger maar dan wel in het volume. Als je inderdaad grote hoeveelheden met hem gaat rijden is het verstandig ik dacht alleen bij een auto voor ons mam aan eentje die niet zoveel ging rijden.

Voor de rekenwonders onder ons.. Ik rij geen g3 dus meer belasting en ik haal echt geen 1 op 9. Kan misschien wel maar ik niet  ::) En eigenlijk wilde ik de vergelijking lpg - diesel opwakkeren.

crazychrisje

Daarom staan zat mooie volvo's op lpg te koop met dikke 5 -6 ton op de teller.
vaak denken mensen wow die heeft veel gelopen die koop ik echt niet,, nou dat maakt niet uit zolang die goed onderhouden is.
maar we zijn nu nog veel kijk en vergelijk aan het doen wat voor een het gaat worden!

crazychrisje

Druk opzoek naar een nieuwe volvo op lpg-g3.
Zijn al naar eentje wezen kijken , maar was niet wat we zochten.
Ik hou hier de advertentie's ook goed in de gaten.
Als jullie nog iets weten laat maar horen!