Winterstand automaat permanent aan?

Gestart door gouverneur, 01-12-2010 21:51:37

Vorige topic - Volgende topic

gouverneur

Met deze gladheid winterstand automaat aangezet. Dat rijdt eigenlijk prima, ook op schone wegen. Is er wat op tegen om de winterstand altijd te gebruiken?
Vragen zijn:
- kan dat kwaad; slijt de bak harder
- heeft dit effect op het verbruik?

Wie heeft hier ervaring mee?

Het voelt alsof de eerste versnelling wordt overgeslagen. Is dat zo of werkt zo,n bak anders?

Ed.

rpakuypers

Ik had gisteren het gevoel alsof hij de eerste 2 versnellingen overslaat. Kan helaas niets zeggen over het verbruik of slijtage, maar ben wel benieuwd. Ik ga vanaf nu met de 850 op pad met automaat en de vrouw neemt de V70 met handbak.

Groet,
Roger

Ludo

Citaat van: gouverneur op 01-12-2010 21:51:37
Het voelt alsof de eerste versnelling wordt overgeslagen. Is dat zo of werkt zo,n bak anders?

Ed.

Dat ligt eraan, in welke schakelstand de pook staat.
Lees even hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,38204.0.html

rpakuypers

Dan was mijn gevoel wel goed :

-D De auto vertrekt in de 3e versnelling. Bij ca. 60 km/h wordt automatisch overgeschakeld.

Moet er nog wat mee spelen maar het bevalt me prima die automaat (op mijn nieuwe Uniroyal Rain Experts)  :eusa_whistle:

Groet,
Roger

cas

staat me iets van bij dat er wel een verklaring bij het winterstand knopje in je volvo boekje staat... :eusa_think: 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

rpakuypers

Vast wel, maar zoals de meeste mannen pak ik dat boekje ook pas als er iets mis is .............. als je dat voor gebruik gaat doorlezen dan heb je een sterke vrouwelijke kant  :eusa_shhh:

Groet,
Roger

cas

hihi   :eusa_shifty:   nou, ik had het wel voor je willen opzoeken als ik het hier had... maar t ligt in de auto.

t is zo koud buiten.

verdenk mezelf overigens van overmatig punten gebruik ...  :eusa_think:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ludo

Citaat van: cas op 01-12-2010 22:12:40
hihi   :eusa_shifty:   nou, ik had het wel voor je willen opzoeken als ik het hier had... maar t ligt in de auto.

Je kan ook hier zoeken.
Op het 850 forum, vind je nu eenmaal álles.

;D

rpakuypers

Ik heb het ook in de auto liggen maar ik kijk er eigenlijk nooit in, maar mijn gevoel was dus wel goed met dat overslaan van versnellingen.  :eusa_dance:

Ben wel benieuwd hoe het met het verbruik zit ........... en niet dat ik er een meter minder om zou rijden hoor  :eusa_naughty: en de vrouw gaat nu maar in de chiploze V70-TDI.

Groet,
Roger

StefanCJ

Maandag heb ik ook de winterstand gebruikt (en ook ik had niet in het boekje gekeken  ;D) maar vond het toch wel erg prettig rijden!

gouverneur

Dat ligt eraan, in welke schakelstand de pook staat.
Lees even hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,38204.0.html

Ja dank voor deze link. Informatief. Blijft wel mijn vraag of de winterstand permanent gebruikt kan worden en of er ongewenste technische gevolgen. Heeft iemand daar informatie over?

mehn

Ik zou het niet doen. De koppelomvormer moet veel harder werken en daar wordt de olie vast heter van dan wanneer de bak toeren maakt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjenT5R

omdat de auto vertrekt in de 3 ipv in 1 heb je veel en veel meer slip
dus ook erg veel slijtage vele malen meer als normaal
alleen gebruiken als het nodig is dus....!

zoals mehn ook al aangeeft
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

hathü

Ik gebruik de winterstand enkel bij weg rijden en rijden op een spekgladde ondergrond, daarna gaat ie weer snel in zijn D en sportstand.

petrolhead

Helemaal niet nodig met mijn werkende AWD; zelfs niet in de arnhemse mountains.