855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Die van mij is ook redelijk kaal.
Maar wel half leer, alu-inleg, nivomats, cruisecontrol, climate control, rollo, stoelverwarming, trekhaak, 3x 12v aansluiting, bekerhouders in de middenarmsteun achterin, 2 x zonneklep met verlichte spiegel, roofrails, wis was instalatie op de visseogen en zo nog wat dingetjes. Naderhand en spoiler en een chipje en je hebt ineens een voldoende complete wagen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Snellebaksteen op 03-05-2013 13:07:02
Die van mij is ook redelijk kaal.
Maar wel half leer, alu-inleg, nivomats, cruisecontrol, climate control, rollo, stoelverwarming, trekhaak, 3x 12v aansluiting, bekerhouders in de middenarmsteun achterin, 2 x zonneklep met verlichte spiegel, roofrails, wis was instalatie op de visseogen en zo nog wat dingetjes. Naderhand en spoiler en een chipje en je hebt ineens een voldoende complete wagen.

En dat durf jij kaal te noemen? :eusa_think: Ik heb trouwens ook 'maar' een Kinetic...

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

Dan heeft Marcel eigenlijk een best dikke wagen met z'n Momentum ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Taranis

Nee hoor, de elektrische stoelverstelling ontbreekt :evil:

Spin!

Citaat van: Snellebaksteen op 03-05-2013 12:00:52
Nu wordt het natuurlijk een sport om de 2000 op de BC te krijgen:

http://i74.photobucket.com/albums/i262/Smallegange/temporary_zpsd380229d.jpg

Het is natuurlijk een illusie dat ik dit ga volhouden maar het is best grappig om je dagteller te zien oplopen terwijl de te rijden afstand tot een lege tank ook oploopt.

Zo, rij jij alleen helling af ofzo? ;D
Maar zeg eens eerlijk, wat zal uiteindelijk de actieradius zijn als de tank bijna leeg is?
Ik krijg er gemiddeld zo'n 1100km uit (automaat).

www.vm-parts.nl

elianmars

Citaat van: Taranis op 04-05-2013 08:23:16
Nee hoor, de elektrische stoelverstelling ontbreekt :evil:

Lekker belangrijk ::)

;D  :-*

Ewout Schalkwijk

Citaat van: The Volvoboy op 04-05-2013 08:07:49
Dan heeft Marcel eigenlijk een best dikke wagen met z'n Momentum ;D

Geen idee wat de verschillen zijn tussen de lines. Wel weet ik dat een aantal dure extra's in die auto's voor nog veel duurdere reparaties kunnen zorgen. Soms is 'minder' nog steeds beter. (lees: goedkoper in onderhoud).

Elektrische stoel is heel leuk, maar ik vind het nog steeds redelijk nutteloos.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-05-2013 10:09:35

Elektrische stoel lijkt me best pijnlijk, elektrische stoelverstelling is juist wel lekker comfortabel :P

Spin!

Citaat van: Taranis op 04-05-2013 10:33:46

Elektrische stoel lijkt me best pijnlijk, elektrische stoelverstelling is juist wel lekker comfortabel :P

Is vooral handig als er meerdere personen in de auto rijden. Als mijn vrouw er in heeft gereden is mijn setting compleet verbouwd (...)

www.vm-parts.nl

Sbv

Citaat van: Taranis op 04-05-2013 10:33:46

Ik wil niet zonder eigenlijk. Beide hebben we onze eigen stand en nog een gasten stand. Die in de V70n is voor Ronald momenteel.

Snellebaksteen

Citaat van: Spin! op 04-05-2013 08:28:56
Citaat van: Snellebaksteen op 03-05-2013 12:00:52
Nu wordt het natuurlijk een sport om de 2000 op de BC te krijgen:

http://i74.photobucket.com/albums/i262/Smallegange/temporary_zpsd380229d.jpg

Het is natuurlijk een illusie dat ik dit ga volhouden maar het is best grappig om je dagteller te zien oplopen terwijl de te rijden afstand tot een lege tank ook oploopt.

Zo, rij jij alleen helling af ofzo? ;D
Maar zeg eens eerlijk, wat zal uiteindelijk de actieradius zijn als de tank bijna leeg is?
Ik krijg er gemiddeld zo'n 1100km uit (automaat).

Ik denk dat ik met deze tank op een kilometer of 1600 uitkom. Volgende week moet ik op en neer naar Stuttgart en de heenweg zal ik me nog wel kunnen inhouden.

Snellebaksteen

In totaal 1320 gereden en toen moest er 65 liter bij. Zuiniger dan 1:20 dus. Niet verkeerd!

Ik hoor zo nu en dan een rommeltje uit de wielophanging komen en na een korte inspectie zie ik dat de draagarmrubbers niet geheel fris meer zijn. Joepi! Er is iets versleten! Ik mag iets sleutelen aan de D5!

Nu zie ik nogal tegenstrijdige verhalen over de rubbers, zijn deze nu los te vervangen of moet ik gewoon 2 complete draagarmen bestellen? De reactie stangetjes zullen ook hun beste tijd wel gehad hebben dus die vervang ik gelijk mee.

Taranis

Ze zijn los te vervangen, maar 't is zo'n k*twerk dat ik er gewoon nieuwe draagarmen onder gestoken heb.

En 1:20 weiger ik gewoon te geloven  :eusa_snooty:

grijzev70tdi

Voorste of de achterste?  Achterste zijn los te vervangen, maar moet je erin persen. Ik zou noeuwe armen doen, doen we op stage ook altijd.

Netjes aantal km! Hadden 2 weken terug iemand die haalde de 1500km o een tank. D5 had zo'n 7 ton gelopen, helaasgeen foto van gemaakt
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Ik heb nog wel een set draagarmen liggen, dan laat je daar andere rubbers in persen en dan komen de andere wel mijn kant weer uit.

Ik vervang zelf ook de complete draagarm. gaat een stuk sneller tenslotte