855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: elianmars op 12-12-2012 08:54:45
Toch is xenon met niet-heldere koplampen k*t. Je kunt het al van verre zien.

+ 1. Ik vind dat je alleen xenon mag inbouwen in projector/heldere lampunits. In die 'oude' lamphuizen ben je een 'pain in the ass' voor je tegenliggers. OK, ik geef toe: ik heb het indertijd bij mijn V70N (2000) ook gedaan. :-[


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Thys

Citaat van: )()()sT op 12-12-2012 09:20:04
Citaat van: Thys op 12-12-2012 09:01:30
Precies, kun je lekker ver zien 8)

Maar ik zal blij zijn als ik komende week m'n standaard koplampen met 8000K kan vervangen door heldere koplampen met 6000K pitten.

Je matje was toch al weg ???

;D

Jawel, maar nog niet zo lang als die van jou :-*

Snellebaksteen

Vanochtend de ABS maar weer eens geprobeerd.  Stomme scenics, ze moeten die dingen gewoon verbieden, dan blijven de idioten die er in rijden ook eens thuis.

Hoe kun je nou in de spits, de Moerdijkbrug afrijdend (ver uitzicht dus) toch nog een file over het hoofd zien?? En dan vol blokkerend in de ankers 2!! banen opschuiven.  :eusa_wall: :eusa_wall:. Gelukkig weer alles goed afgelopen maar je schrikt je toch helemaal het apezuur van zo'n clown?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Sbv

Citaat van: Snellebaksteen op 12-12-2012 09:26:15
Vanochtend de ABS maar weer eens geprobeerd.  Stomme scenics, ze moeten die dingen gewoon verbieden, dan blijven de idioten die er in rijden ook eens thuis.

Hoe kun je nou in de spits, de Moerdijkbrug afrijdend (ver uitzicht dus) toch nog een file over het hoofd zien?? En dan vol blokkerend in de ankers 2!! banen opschuiven.  :eusa_wall: :eusa_wall:. Gelukkig weer alles goed afgelopen maar je schrikt je toch helemaal het apezuur van zo'n clown?
Het is standaard dat mensen met een Scenic niets zien. Ze heten ook ZieNix. ik zie genoeg mensen die zo een ding kopen en dat zegt al genoeg...
Volgende rijdende ramp is een Modus met fietsenrek, die hebben ook geen benul wat ze aan het doen zijn op de weg

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

KIM

Citaat van: Snellebaksteen op 12-12-2012 09:26:15
Vanochtend de ABS maar weer eens geprobeerd.  Stomme scenics, ze moeten die dingen gewoon verbieden, dan blijven de idioten die er in rijden ook eens thuis.

Hoe kun je nou in de spits, de Moerdijkbrug afrijdend (ver uitzicht dus) toch nog een file over het hoofd zien?? En dan vol blokkerend in de ankers 2!! banen opschuiven.  :eusa_wall: :eusa_wall:. Gelukkig weer alles goed afgelopen maar je schrikt je toch helemaal het apezuur van zo'n clown?

Zoals Sander al aangeeft die zien niks; daarom hebben ze ook altijd dimlicht + mistlicht aan...

Snellebaksteen

Omdat het lampjes verhaal me toch niet lekker zat ben ik gisteren even bij m'n garage naar binnen gereden en heb de lampen afstelling even laten controleren.
Niks aan het handje, niet bijzonder veel strooilicht en een keurig lichtbeeld. Paniek om niks dus, zeker geen APK afkeur.
Mooi!
Gisteren avond laat uit Zeeland terug naar huis geknald, de acceleratie vanaf de 160 blijft me toch iedere keer weer verrassen, wat sleurt dat ding toch heerlijk!
Op de achterbank werd er rustig met de koptelefoontjes op naar Buurman en Buurman gekeken, naast me hoorde ik zacht gesnurk en ergens in de verte stond de top 1000 aan. En al is het maar een half uurtje rijden, ik was weer helemaal ontspannen en uitgerust toen we thuis aankwamen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

StefanCJ

Buurman en Buurman blijft ook geweldig om te zien  8).

GeertG

Citaat van: StefanCJ op 13-12-2012 10:20:36
Buurman en Buurman blijft ook geweldig om te zien  8).

Helemaal mee eens  :D
Mijn jongste (van 5) zingt ook volop de liedjes van de musical.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Snellebaksteen

#490
Vanochtend deed de D5 ineens helemaal niks als ik het contact omdraaide. ???
Netjes alle lampjes aan, geen tekenen van een zwakke accu, 1 keer een tik onder de motorkap en daarna niks meer.
Allerlei doem scenario's spoken onmiddellijk door m'n hoofd:
Is er een injector openblijven staat en staat de motor met een vloeistof slot?
Is de startmotor zeer onverwacht en onaangekondigd overleden?
En dat zo vlak voor de kerst en oud en nieuw, we hebben familie bezoek in Steenwijk, Katwijk, Harderwijk en Zeeland gepland staan, we gaan met oud en nieuw met vrienden naar de Ardennen en ik moet in week 1 op en neer naar Stuttgart.  :eusa_doh: :eusa_doh:

Nu hebben we de S40 ook gewoon staan natuurlijk maar ideaal is dat allerminst (wat zijn we eigenlijk verwent..)

Dus de kluskleren aan en onder de motorkap gedoken.
Binnen 2 minuten de oorzaak boven water: de massa kabel van de startmotor was losgebroken van de draadklem.  :eusa_dance: :eusa_dance:
En de oorzaak daarvoor ook gevonden: de bovenste motorsteun is gescheurd dus de motor kantelt teveel waardoor hij de klem losgetrokken heeft. Er zat ook een tyribje op een lullig plekje die de kabel onder een vervelende spanning hield, duidelijk niet origineel. Zal wel iets te maken hebben met het alarm dat er ooit in gezeten heeft. Hopelijk is dit het laatste restje wat ik daarvan tegenkom.
Gelukkig zit er aardig wat lengte in de kabel dus met een alternatieve kabelrouting en een verse klem (geen idee hoe ik aan al die zooi kom, ik heb er gewoon 3 liggen) was het weer starten zonder problemen.

Weer een klusje van niks, en een losse massa kabel bij 375.000 km is ook geen schande toch?

Wat ben ik blij dat ik niet met de S40 weg hoef. Tis een ideaal ding als 2e auto maar ik moet er niet aan denken om 2500km in 2 weken met dat trage hok te moeten afleggen.
Binnenkort maar snel de bovenste motorsteun vervangen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Sbv

Ik kan me zoiets ook van Taranis herinneren bij een vergelijkbare km stand.

Mooi dat het opgelost is, scheelt weer toeren met de S40

Taranis

Bij mij was het niet de massa, maar de stekker op de startmotor. Maar blijkbaar is het wel een teer punt van die auto's.

Snellebaksteen

#493
Wederom een teer punt gevonden:
Het raamgeleider blokje in de bestuurdersdeur was teveel versleten. En dan komt je raam niet netjes meer omhoog. Schandalig, en dat al bij 383k.  :P :P

Gelukkig kosten die dingen echt niks en heeft iedereen ze op voorraad. Dus voor 8 euro gaat het raam weer keurig op en neer.

Oja en ik heb een nieuw dieptepunt in de tank ontdekt:



Volgens fabrieksopgave kan er maar 70 liter in....

Verder geen nieuws, hij doet het gewoon.

Ik denk er wel steeds vaker over om een automatische achterklep opener in te bouwen, Gewoon omdat het kan.
Over de S40 heb ik trouwens ook niks te melden. Die heeft de APK weer gehaald na het vervangen van 1 kapot lampje en een  band waar een dikke bult op zat. Helemaal niet gezien. Toch nog bijna 12000 mee gereden afgelopen jaar..
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

grijzev70tdi

ik heb er een keer 74 liter in gekregen. Was ie ook aardig leeg
Grolsch, het klinkt al lekkerder