855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

elianmars

Carline koffer is schitterend, maar helaas niks voor mij. Geen zin om de dakrails terug te schroeven  :P

Snellebaksteen

Even voor het overzicht de blog bijwerken:
Gisteren bij 449200 km de achterremblokken vervangen.
Vandaag bij 450165 een nieuw record op de BC:
de laatste 478km heb ik met een gemiddelde snelheid van 147 km/u afgelegd.
;D ;D ;D

Altijd mooi zo'n ritje op en neer naar de Hannover Messe, de terugweg was gewoon helemaal leeg! Uren lang boven de 180km/u gereden, en in NL heb ik om het gemiddelde hoog te houden ook maar een beetje doorgereden.  :eusa_whistle:
De topsnelheid is trouwens exact gelijk aan vorig jaar. Exact 221km/u op de GPS.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elmarconi

Citaat van: Snellebaksteen op 16-04-2015 23:39:26
de laatste 478km heb ik met een gemiddelde snelheid van 147 km/u afgelegd.
;D ;D ;D

Altijd mooi zo'n ritje op en neer naar de Hannover Messe, de terugweg was gewoon helemaal leeg! Uren lang boven de 180km/u gereden, en in NL heb ik om het gemiddelde hoog te houden ook maar een beetje doorgereden.  :eusa_whistle:
De topsnelheid is trouwens exact gelijk aan vorig jaar. Exact 221km/u op de GPS.

Wat klopt hier niet?

478/147 = 3.25 uur
478/180 = 2.66 uur

Conclusie: Time flies when you're havin' fun!  ;D
--
Autogas Inside . . .

Snellebaksteen

Klopt toch?
In Duitsland heb ik lange tijd boven de 180 gereden en bij aankomst thuis was de gemiddelde snelheid over de totaal afstand van 478km, 147km/u gemiddeld.

Toen ik bij de grens aan kwam lag de gemiddelde snelheid nog een stuk hoger maar in de laatste 150 km door NL is het gezakt tot 147km/u.

Slapouwehoer

Dat is een mooi gemiddelde zeg :D
Ik kom niet verder dan een gemiddelde van 70 km per uur met al die dorpjes hier :D
ALS HET NERGENS OVER GAAT DAN KAN JE HET ER MET MIJ OVER HEBBEN ....

Snellebaksteen

Weer even bijhouden hier: de dop van het koelwaterreservoir lekte. Snel vervangen dus maar.
Weer al zo'n dure reparatie.
;D
km stand = 454300

Snellebaksteen

Wederom een update:
Lampje van kentekenplaatverlichting vervangen. Alweer.
2 jaar terug ook al.

Oja, en de trekhaak contactdoos hing weer eens op half zeven, die heb ik vakkundig rechtgezet met behulp van wat isolatieplakband.. :eusa_shhh:

Kilometerstand 457.366

)()()sT

widebody

Citaat van: Snellebaksteen op 15-06-2015 10:10:35
Wederom een update:
Lampje van kentekenplaatverlichting vervangen. Alweer.
2 jaar terug ook al.

Oja, en de trekhaak contactdoos hing weer eens op half zeven, die heb ik vakkundig rechtgezet met behulp van wat isolatieplakband.. :eusa_shhh:

Kilometerstand 457.366

Volgens mij is dit de eerste "forum N" die rijp is om te slopen :evil: :evil:.
Krijgt wel veel mankementen de laatste tijd :eusa_whistle:.

Sbv

viking_in_shorts

Dat gebeurt wel vaak te laatste tijd, die kapotte lampjes. Heb je de foutcodes al uitgelezen?
Misschien even de klem van de accu afhalen en een dag of 3 zonder stroom laten staan?

Snellebaksteen

Citaat van: Sbv op 16-06-2015 19:42:17
zit weinig op wat kapot kan gaan

Ik denk dat dit zeker bijdraagt aan de betrouwbaarheid.
Ik heb maar heel weinig extra's in de auto zitten. Eigenlijk is het maar een redelijk kale versie. Dat helpt echt enorm.

Snellebaksteen

Eigenlijk geen echte reparatie maar gewoon terugkerend onderhoud: de stabilisatorstangetjes vervangen.
De MrAuto rammelstokjes gaan 45dkm mee. Of eigenlijk maar 40 want ze rammelden alweer een goede 5dkm.
Nu rammelstokjes van V70motors, ongeveer de zelfde prijs, zien er wel iets netter uit, ik ben benieuwd hoe dat gaat. Lekker snelle service trouwens, gister besteld, nu zit het alweer onder de wagen.
Ook heb ik eindelijk de mistlampen vervangen, die lagen alweer een paar maandjes klaar voor montage maar het kwam er maar niet van, nu stond de auto toch omhoog met z'n neus dus ook dat gelijk maar gedaan. De lampjes er in zijn gele 100 watt lampjes uit China, ziet er wel geinig uit in combi met de verder erg zwarte neus.
Oja, en de koelvloeistof vervangen. Door de lekkende koelvloeistofreservoirdop van een maandje terug zat er water door de koelvloeistof (lui...).
Oliepeil gecheckt, geen waarneembaar verbruik.
Gister nog 220 op de teller gereden en 2 keer een sprintje getrokken tegen een redelijk nieuwe  BMW 5 serie, hij was helemaal nergens, zal wel een eco versie geweest zijn.

De wagen is weer helemaal netjes nu. Zelfs gewassen.
Ik zal straks eens een fotootje maken.
Km stand: 462000

GeertG

Citaat van: Snellebaksteen op 28-07-2015 15:49:50
Eigenlijk geen echte reparatie maar gewoon terugkerend onderhoud: de stabilisatorstangetjes vervangen.
De MrAuto rammelstokjes gaan 45dkm mee. Of eigenlijk maar 40 want ze rammelden alweer een goede 5dkm.
Nu rammelstokjes van V70motors, ongeveer de zelfde prijs, zien er wel iets netter uit, ik ben benieuwd hoe dat gaat. Lekker snelle service trouwens, gister besteld, nu zit het alweer onder de wagen.
Ook heb ik eindelijk de mistlampen vervangen, die lagen alweer een paar maandjes klaar voor montage maar het kwam er maar niet van, nu stond de auto toch omhoog met z'n neus dus ook dat gelijk maar gedaan. De lampjes er in zijn gele 100 watt lampjes uit China, ziet er wel geinig uit in combi met de verder erg zwarte neus.
Oja, en de koelvloeistof vervangen. Door de lekkende koelvloeistofreservoirdop van een maandje terug zat er water door de koelvloeistof (lui...).
Oliepeil gecheckt, geen waarneembaar verbruik.
Gister nog 220 op de teller gereden en 2 keer een sprintje getrokken tegen een redelijk nieuwe  BMW 5 serie, hij was helemaal nergens, zal wel een eco versie geweest zijn.

De wagen is weer helemaal netjes nu. Zelfs gewassen.
Ik zal straks eens een fotootje maken.
Km stand: 462000

Zomer in de kop zeker ?  :o
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)