855 Total Loss, we gaan verder met een D5, en nu een D6 PiH!

Gestart door Snellebaksteen, 02-12-2010 23:31:14

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Marc O. op 19-05-2016 17:54:23
Maar: Zoals ik al eerder heb aangegeven (kan ook in de groepsapp zijn geweest) heeft de dealer een officiële modificatie voor dat stangetje (dat las ik althans op een ander forum). Heeft iemand dat al eens nagevraagd?

Koert ontkende dat vanmiddag. Ik weet dat het oude type wel een modificatie kende.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-05-2016 18:47:00
Maar: Zoals ik al eerder heb aangegeven (kan ook in de groepsapp zijn geweest) heeft de dealer een officiële modificatie voor dat stangetje (dat las ik althans op een ander forum). Heeft iemand dat al eens nagevraagd?

Koert ontkende dat vanmiddag. Ik weet dat het oude type wel een modificatie kende.

Oude type = V70N ?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Doe eens een linkje ? Heb je daar ook de vraag gesteld welke modificatie ?

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-05-2016 17:28:45
M.a.w. Een kapotte wervelklep mag geen reden zijn om een mooie D5 te laten staan. Problemen met de roetkat zijn er nauwelijks. Da's meer een V50 probleem heb ik begrepen.

De 1.6D's en 2.0D's, niet specifiek V50.

Citaat van: Sbv op 19-05-2016 20:08:39

Bedoelen jullie niet dat er twee modellen wervelklepstangetjes zijn?

Ze zijn allebei net zo k*t trouwens. Wie dat ooit bedacht heeft, kunststof over kunststof laten scharnieren en dat honderden keren per rit...  ::)

Ik ben het overigens met Ewout eens: permanent uitschakelen is niet prettig, het ding doet wel degelijk wat voor de loop van de motor.

Marc O.

Citaat van: Sbv op 19-05-2016 20:08:39

Ergens op het volvov70 forum dacht ik, maar kan ook op facebook zijn geweest.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 19-05-2016 20:20:53
Bedoelen jullie niet dat er twee modellen wervelklepstangetjes zijn?

Idd, dat bedoel ik. Het 'nieuwe' stangetje heeft twee gaatjes, waar de oude een gaatje en een kogeltje had. Bij die laatste was het mogelijk om het aan te passen met een oplossing van Volvo.

Bij de nieuwe ga ik het zelf meteen patchen...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Dit is trouwen geen blog vervuiling aangezien de baksteen richting een NN denkt. :eusa_whistle: :angel:

Taranis

Als ie dan gewoon voor een MY10 (of later) D5 gaat, heb je geen wervelklepstangetje meer. Probleem opgelost. Bevalt me prima.

Snellebaksteen

neehoor, geen vervuiling, het gaat tenslotte over een D5 en het gaat over milieurommel dus het is geen vervuiling. Wel lekker leerzaam.
Is bij de XC70NN'nen de tussenas ook straffeloos te verwijderen zodat je met een FWD rijdt die er overdreven stoer uitziet of gaat de hele computer dan in de stress?
Ik weet nl een XC te staan met een kapotte HO.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Sbv

Citaat van: Snellebaksteen op 19-05-2016 23:51:49
neehoor, geen vervuiling, het gaat tenslotte over een D5 en het gaat over milieurommel dus het is geen vervuiling. Wel lekker leerzaam.
Is bij de XC70NN'nen de tussenas ook straffeloos te verwijderen zodat je met een FWD rijdt die er overdreven stoer uitziet of gaat de hele computer dan in de stress?
Ik weet nl een XC te staan met een kapotte HO.
En xc70nn met defecte HO hoor je weinig. Ik zou zelf wel een werkende AWD willen hebben, scheelt een hoop voorbanden vervangen ;D

Een V70n kan zonder tussenas, ik vermoed een nn ook wel

Taranis

Voor 1000 euro is de haakse overbrenging gefikst, dan zou ik liever een werkende AWD hebben. Scheelt inderdaad een berg voorbanden.

Snellebaksteen

Voor mijn nieuwe baan rij ik weer aardig wat af, ik zit gemiddeld op de 800 kilometer per week nu. Dat is uiteraard voornamelijk snelweg en daardoor zou het verbruik mooi laag moeten zijn ware het niet dat ik regelmatig haast heb door te strak geplande afspraken (eigen schuld). Desondanks is de D5 toch nog steeds heel erg zuinig. Heel fijn want ik heb een hekel aan tanken.
Vandaag weer iets langer doorgereden dan voorheen en wederom een nieuw tankrecord: 75,96 liter ging er in de tank.
Daar heb ik meer dan 1400 kilometer mee gereden....

Waar ik 2 weken terug nog nadacht over een NN heb ik deze week besloten dat het onzin is om een andere wagen aan te schaffen zolang deze nog zo trouw en goed z'n werk doet.
Voorlopig blijft de D5 nog.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

mehn

Citaat van: Snellebaksteen op 30-06-2016 15:39:57
Voor mijn nieuwe baan rij ik weer aardig wat af, ik zit gemiddeld op de 800 kilometer per week nu. Dat is uiteraard voornamelijk snelweg en daardoor zou het verbruik mooi laag moeten zijn ware het niet dat ik regelmatig haast heb door te strak geplande afspraken (eigen schuld). Desondanks is de D5 toch nog steeds heel erg zuinig. Heel fijn want ik heb een hekel aan tanken.
Vandaag weer iets langer doorgereden dan voorheen en wederom een nieuw tankrecord: 75,96 liter ging er in de tank.

Waar ik 2 weken terug nog nadacht over een NN heb ik deze week besloten dat het onzin is om een andere wagen aan te schaffen zolang deze nog zo trouw en goed z'n werk doet.

Heb je een Euro 3 of Euro 4 motor?
Ik ben ook aan het kijken voor een 5 cilinder diesel NN. De ervaring leert dat deze beduidend minder zuinig zijn dan de Euro 3 motoren in de N.
De ervaringen die ik lees m.b.t. de Euro 4 motoren: 1 op 12/13 en dan is het wel op.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Hans Duiven

Citaat van: mehn op 30-06-2016 15:45:23
Citaat van: Snellebaksteen op 30-06-2016 15:39:57

Heb je een Euro 3 of Euro 4 motor?
Ik ben ook aan het kijken voor een 5 cilinder diesel NN. De ervaring leert dat deze beduidend minder zuinig zijn dan de Euro 3 motoren in de N.
De ervaringen die ik lees m.b.t. de Euro 4 motoren: 1 op 12/13 en dan is het wel op.

Kijk niet raar op van 1 op 11. Mijn collega heeft een D5 AWD. Val alles nagekeken maar ding wil niet zuinig rijden, terwijl ze naar hun werk rijden van achter Emmen naar Meppel.
Dus veel snelweg km en weinig korte acceleraties.

Sbv

euro 4 automaat is niet zuinig. wil je zuinig neem dan een euro 3 handbak.
Met euro 4 automaat awd is 1;12 zuinig