(ABS) + STC + (!) lampje branden

Gestart door ALF, 06-12-2010 00:51:06

Vorige topic - Volgende topic

ALF

Verhalen over ABS en TRACS/STC lampjes genoeg gelezen, maar bij is het even een ander verhaal.

Bij mij brand ook het oliedruklampje (!) maar het vloeistof niveau is niet veranderd en is gewoon netjes vol. Mijn remmen werken verder ook prima in orde.

Het gaat om een V70 2.5D Automaat uit 2000.

Wie o wie kan mij hier wat meer over vertellen of heeft een idee? :eusa_think:

thuur

Citaat van: ALF op 06-12-2010 00:51:06
Verhalen over ABS en TRACS/STC lampjes genoeg gelezen, maar bij is het even een ander verhaal.

Bij mij brand ook het oliedruklampje (!) maar het vloeistof niveau is niet veranderd en is gewoon netjes vol. Mijn remmen werken verder ook prima in orde.

Het gaat om een V70 2.5D Automaat uit 2000.

Wie o wie kan mij hier wat meer over vertellen of heeft een idee? :eusa_think:

Bij model 2000 gaat inderdaad ook het (!) lampje branden. Dus alles wat je hebt gelezen gaat gewoon op ;D

Gr ;)

ALF

DOH!! Ik ben dan toch enigzins blij dit te horen, ik dacht dat er misschien iets veel ergers aan de hand was :)

JvW

Citaat van: ALF op 06-12-2010 01:06:12
DOH!! Ik ben dan toch enigzins blij dit te horen, ik dacht dat er misschien iets veel ergers aan de hand was :)

Wordt dus of zelf knutselen of een retourtje Maastricht.

ALF

Toen ik vanavond naar huis reed, had ik alleen ABS + STC zonder (!)? Is het dan toch afhankelijk van iets anders?

thuur

Citaat van: ALF op 06-12-2010 21:32:36
Toen ik vanavond naar huis reed, had ik alleen ABS + STC zonder (!)? Is het dan toch afhankelijk van iets anders?

Dat is afhankelijk van de fout die er op dat moment optreedt. Niet alle situaties laten het (!) lampje ook branden. Een defecte controller kan last hebben van 1 storing (typisch ABS pomp), of meerdere (pomp + sensors), of zelfs variaties (sensor: geen signaal, onregelmatig signaal, onregelmatig boven 40 km/u, etc.).

Gr :D

ALF

Nou heb jij toevallig een keer tijd om er naar te kijken? Het is voor mij niet echt dichtbij, dus zeg jij eerst laten uitlezen of kan ik direct een keer langs komen?

thuur

Citaat van: ALF op 06-12-2010 21:49:41
Nou heb jij toevallig een keer tijd om er naar te kijken? Het is voor mij niet echt dichtbij, dus zeg jij eerst laten uitlezen of kan ik direct een keer langs komen?

Bij klachten met onze beruchte controller (ABS/ABS-TRACS/STC >95) adviseer ik altijd eerst de controller te (laten) maken. Je kunt nu geen fatsoenlijke diagnose stellen omdat de controller geen betrouwbare foutcodes geeft. 95% kans dat je problemen zijn opgelost. Mocht je onverhoopt tussen de 5% zitten dan kun je wel direct een juiste diagnose stellen.

Gr 8)

JvW

Citaat van: ALF op 06-12-2010 21:49:41

Gewoon combineren met een dagje Maastricht. Daar kun je je best een dagje vermaken.

ALF

Inmiddels een afspraak gemaakt :)

thuur

ALF

Nou ben langs geweest bij Thuur. Lekkere koffie gehad :)

Helaas was dit niet de oplossing van mijn probleem en zal ik hem toch moeten uit laten lezen.

thuur

Citaat van: ALF op 11-12-2010 21:10:58

Helaas was dit niet de oplossing van mijn probleem en zal ik hem toch moeten uit laten lezen.

De controller vertoonde 2 zwakke solderingen, waarvan eentje zeker stuk was. Alles opnieuw gemaakt en weer gemonteerd. De controller wil bij stilstand iets corrigeren, je hoort de ABS pomp met onregelmatige tussenpozen even 'ingrijpen'. Af en toe springt ook de snelheidsmeter als de pomp inspringt.

Helaas liet mijn VolFCR, brick-diag etc. het vreselijk afweten bij deze 2000-er ??? Kreeg nergens verbinding mee. Gelukkig wist Peter iemand in zijn buurt die de auto wel kon uitlezen.

Maar goed, het bovenstaande geberedeneert: ik vermoed dat er iets mis is met de sensor RV.

Gr ;)

haasje

Citaat van: thuur op 12-12-2010 12:30:18
Citaat van: ALF op 11-12-2010 21:10:58

De controller vertoonde 2 zwakke solderingen, waarvan eentje zeker stuk was. Alles opnieuw gemaakt en weer gemonteerd. De controller wil bij stilstand iets corrigeren, je hoort de ABS pomp met onregelmatige tussenpozen even 'ingrijpen'. Af en toe springt ook de snelheidsmeter als de pomp inspringt.

Helaas liet mijn VolFCR, brick-diag etc. het vreselijk afweten bij deze 2000-er ??? Kreeg nergens verbinding mee. Gelukkig wist Peter iemand in zijn buurt die de auto wel kon uitlezen.

Maar goed, het bovenstaande geberedeneert: ik vermoed dat er iets mis is met de sensor RV.

Gr ;)
Het is een canbus auto, volgens mij kan zowel vol-fcr als brickdiag die niet uitlezen.

ALF

Om het zo te zeggen, mee naar de dealer om uit te lezen?