Vervangen parkeerlicht in de C70 Projector Headlights

Gestart door viking_in_shorts, 06-12-2010 19:13:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

viking_in_shorts

Ik heb al 2 keer geprobeerd om het parkeerlichtje in mijn Projector Headlights te vinden.  Heb elke keer beperkte tijd omdat het ofwel -4 of kouder is, danwel te hard sneeuwt om iets te zien.

Kan iemand mij vertellen waar ik dat lampje kan vinden?

-> ik zie dus twee doppen die ik los kan maken: gewoon licht en groot licht. Nergens kan ik dat kleine parkeerlampje vinden...
En voor de zekerheid een fotootje van de lampen die ik bedoel ....


daytonawim

Effe uit mijn hoofd, kan je beter even de hele unit verwijderen, want dat lampje zit op een onmogelijke plaats, enne zet er dan gelijk een led lamp in.

viking_in_shorts


)()()sT

Ik dacht je al op weg te helpen met een foto van een ori-lampunit, maar ik zie al dat het heeeel anders is.

Misha

Citaat van: daytonawim op 06-12-2010 19:17:58
Effe uit mijn hoofd, kan je beter even de hele unit verwijderen, want dat lampje zit op een onmogelijke plaats, enne zet er dan gelijk een led lamp in.
Klopt ja.
Is een onbereikbare butplek, en LED is het antwoord.

Let wel op dat je de polariteit van de LED controleert voor je het weer dichtschroeft.. :D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

daytonawim

Citaat van: Misha op 06-12-2010 19:38:42
Citaat van: daytonawim op 06-12-2010 19:17:58
Effe uit mijn hoofd, kan je beter even de hele unit verwijderen, want dat lampje zit op een onmogelijke plaats, enne zet er dan gelijk een led lamp in.
Klopt ja.
Is een onbereikbare butplek, en LED is het antwoord.

Let wel op dat je de polariteit van de LED controleert voor je het weer dichtschroeft.. :D

Controle das toch voor beginners  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

viking_in_shorts

Ok - dus eerst maar eens even LED-lampjes gaan zoeken dus... Maar ja moet ik er dan natuurlijk wel meteen 2 tegelijkertijd kopen :eusa_wall:

daytonawim

Let dan wel effe op de kleur van de led's , ik heb in de mistlampen iets zitten van brite white, hebben ze toch een blauwe kleur :eusa_wall: :eusa_wall:

cas

langere gedeelte was de plus toch? zit in dat balkje links onder als je voor je rechterkoplamp staat... ik vond led bij mij wel grappig, maar vond het erg jammer dat het idd zo blauw was, en het niet diffuus genoeg was.  je zag echt een puntje ook al was het een vlakke led!!

ledstrip inbrengen een idee?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

viking_in_shorts

Ok - ik ben erg moe na een nacht slecht slapen (=zieke dochter) en een dag hard werken...

Zijn hier lieve mensen aanwezig die me kunnen helpen met model / soort LED lamp die ik dan moet hebben?

Gaat dit passen: http://www.xenonkungen.com/se/art/ba15s-9xled.php

Moet ik dan een "ballast" hebben?

viking_in_shorts

Òh - en om even CAS antwoord te geven: als het zomer zou zijn had ik misschien kunnen denken om LED-strips in te brengen. Maar met dit weer .. Nee dank je :'(

cas

maar je haalt toch op een avond even een unit eruit, en knutselt er dan een stripje in? de koplamp is zo los....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

daytonawim

Het is toch lekker buiten, zonnetje, weinig wind en vooral niet te koud  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

innocenti

#13
Hoi
Je kan idd het beste de gehele lamp even losschroeven. Je komt er onmogelijk bij. Je hebt een T10 LED lampje nodig. En ook op dit gebied is veel bagger te koop die weinig licht geven.

Hier een aantal voorbeelden
http://www.immers.info/Webwinkel-Category-250891/T10-W5W.html

Goed (met 5 of 9 LEDS)
http://www.immers.info/Webwinkel-Product-1956116/12-volt-T10-9-SMD-Leds.html

Bagger (sorry voor de lange link)