Cv installatie

Gestart door FRANQ, 08-12-2010 12:18:34

Vorige topic - Volgende topic

francois

altijd goed af soppen met dreft zo kan je direct de lekkage zien (gas)

ulkeman

Citaat van: francois op 09-12-2010 19:27:50
altijd goed af soppen met dreft zo kan je direct de lekkage zien (gas)

ahum de hele kleine niet  :eusa_hand:
ook niet met gaslekzoekspray.

altijd afpersen met een gasperspomp.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

elianmars

Het voordeel van een ingebouwde boiler vind ik dat de ketel niet steeds staat te wisselen tussen cv en warm water als de warm water kraan heel eventjes wordt open gedraaid. Slaat dan ook niet steeds aan, maar gaat iets later het water in de boiler weer verwarmen.

In ons vorige huis is driewegklep heel snel kapot gegaan door het continu wisselen tussen heet water en cv. Mijn vrouw heeft er een handje van om telkens even warm water te pakken.
Soms doet ze eventjes de kraan aan, is het warm water er nog niet eens en gaat de kraan al weer uit (even handen afspoelen).

elianmars

Citaat van: ulkeman op 09-12-2010 00:37:51
Citaat van: Jack v op 08-12-2010 21:57:20
Citaat van: razorx op 08-12-2010 20:32:29
Citaat van: reneetje op 08-12-2010 19:36:26
..
Nu is er de Honeywel VC 8010 die  overal de geest geeft na zo ongeveer 5 jaar, deze zit in de meest voorkomende ketels van zo' n 5 jaar oud.
Komt me bekend voor ;)
Openmaken en reinigen van de sleepkontakten wil helpen.
Goed dat was de oude ketel.

Afgelopen maandag een nieuwe Vaillant HR bij ons thuis geplaatst. Incl. computer thermostaat en BTW 1035,-. het was een 24kW model.
(Warmteservice)

@TS: Is als techneut goed zelf te doen. Zorg wel dat je vooraf goede pijpenbuigers huurt. Scheelt je in de kosten t.o.v. koppelstukken en oogt netter.
Als je een lange schoorsteen pijp hebt moet je even rekenen voor de ventillator.

ik heb overal waar de cv leiding niet zichtbaarwas flexibele slang gebruikt, hoef je niet zoo veel te buigen en ze zijn ook nog isolerend van zichzelf. Wij zijn toen voor een Bosch cv ketel gegaan omdat die de enigste was die tien jaar garantie gaf voor €300,- . De meeste geven 3 of 5 jaar.

nu wil ik niet veel zeggen maar zijn die slangen vaak niet van een kleinere diameter?......
of de koppelingen die je daar voor nodigt hebt kleiner waardoor je veel meer weerstand hebt?
ik zou nooit zo'n installatie willen hebben

Ga dan maar niet in een nieuwbouwwoning wonen. Daar wordt alleen nog maar slang gebruikt. Alles ligt in de afwerkvloer (fijn als je in de vloer moet boren  :eusa_wall:).

Het enige stukje stalen buis dat is gebruikt gaat van de ketel naar het verdeelblok. Is missschien twee meter. De rest is alleen maar slang.

)()()sT

Citaat van: elianmars op 09-12-2010 21:49:58
Mijn vrouw heeft er een handje van om telkens even warm water te pakken.
Soms doet ze eventjes de kraan aan, is het warm water er nog niet eens en gaat de kraan al weer uit (even handen afspoelen).

Óók al?  :eusa_doh: ;D

reneetje

In ons vorige huis is driewegklep heel snel kapot gegaan door het continu wisselen tussen heet water en cv. Mijn vrouw heeft er een handje van om telkens even warm water te pakken.

Maar daar moet zo´n product toch tegen kunnen, je koopt immers toch geen pakje boter..... :-[

Blijf het maar raar vinden , en dit probleem is er echt al jaaaaaaaaaren, maar wel goed voor de commercie  :angel:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

elianmars

Citaat van: reneetje op 09-12-2010 21:56:47

Maar daar moet zo´n product toch tegen kunnen, je koopt immers toch geen pakje boter..... :-[

Blijf het maar raar vinden , en dit probleem is er echt al jaaaaaaaaaren, maar wel goed voor de commercie  :angel:

Ben ik helemaal met je eens. Maar ja, ze kunnen er helaas nog steeds niet tegen, dus ik ben blij met de boiler  ;D
Onze ketel hangt op zolder en in de keuken (begane grond) heb ik in 8 seconden gloeiend heet water. Ideaal!

ulkeman

Ga dan maar niet in een nieuwbouwwoning wonen. Daar wordt alleen nog maar slang gebruikt. Alles ligt in de afwerkvloer (fijn als je in de vloer moet boren  :eusa_wall:).

Het enige stukje stalen buis dat is gebruikt gaat van de ketel naar het verdeelblok. Is missschien twee meter. De rest is alleen maar slang.
[/quote]

ik had het over die stukjes slang die hij tussen de vaste buizen deed als bocht
werk zelf ook bij een installatie bedrijf wij gebruiken ook alleen maar slang in de nieuwbouw bij renovatie vaak nog stalen buis of dikwandig staal

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

elianmars

Citaat van: ulkeman op 09-12-2010 22:07:23

Citaat van: elianmars

ik had het over die stukjes slang die hij tussen de vaste buizen deed als bocht
werk zelf ook bij een installatie bedrijf wij gebruiken ook alleen maar slang in de nieuwbouw bij renovatie vaak nog stalen buis of dikwandig staal

Ah, op die fiets  ;D