Arie Kanarie en zijn Roffel

Gestart door Arie Kanarie, 09-12-2010 13:06:35

Vorige topic - Volgende topic

Arie Kanarie

Dag beste mensen,

Sinds een jaar in het bezit van een antraciete Volvo 850 2.0 I 20V Estate uit 1994 met nét 200.000 KM's. Import uit Italie. Ik ben er heel erg blij mee en heb tot dusver weinig problemen gehad. Heb er zelf al een kleine 20.000KM's mee gereden. Mijn complimenten trouwens over dit forum, heb er al menig avond rondgeklikt. Hoop gelezen en geleerd. Hij heeft net weer een nieuwe APK gehad en een grote beurt, niks aan de hand. Gelijk 4 winterbanden gedaan; Snowtrac 3.

Vorige auto's: Saab 95, Swift I, Swift II, Colt, Mazda 626 Stationwagon. Nu een gezin met 2 kinderen én een rockband met gitaren etc. dus het werd tijd voor degelijke, grote en stoere bak.

Hoogtepunt:
Af en toe sloeg de auto af tijdens het rijden, of stotterde > Relais 103 vervangen en opgelost! ;D

Dieptepunt:
Het doek van mijn hemel/plafond laat los in het midden. Ik zie al een lekkere bult in mijn achteruitkijkspiegel.

Wensen:
16" antraciete 5-spaak velgen, zomerbanden 205.50.16, een zwarte grill en misschien alles ietsie lager.

Omdat ik toch nog met wat vragen zit die ik niet ben tegen gekomen in dit forum (hoe is het mogelijk) dacht ik dat het eens tijd werd om me te registreren. Dus hierbij. Zie hier een fotootje van mijn Roffel.

Gegroet!
Arie Kanarie

Jack v

Welkom Arie.
Veel plezier op het forum en natuurlijk met je roffel ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Spin!

Hemeltje moet je gaan vervangen, ik heb dat zelf een keer geprobeerd te lijmen...was geen succes. Volgens mij staat er nog wel een gaaf hemeltje te koop op Marktplaats. Is dood-eenvoudig te wisselen bij de Estate...

...welkom trouwens, je naam doet trouwens vermoeden dat je een gele 850 hebt...zit ik er even naast! ;)

Gr,

Rutger.

www.vm-parts.nl

big ben

Welkom  :D............ mooie 850 en kilometerstand!

Bij 200.000 km komen meestal de kosten  :evil:

hemeltje

Grt Ben

UserID6342

Arie, welkom hier en veel plezier hier gewenst en natuurlijk met je auto.  Wat betreft je hemeltje, zou je ook eens contact kunnen opnemen met Peterrr hier op het forum, die kan 'm doorgaans voor weinig geld zeer netjes bekleden met bijvoorbeeld alcantara.  Kijkt supernetjes en zo'n 850 hemel haal je er zo uit bij een Estate.  Het hoeft dus gelukkig allemaal niet zoveel te kosten, of echt veel tijd mee verloren gaan.

En omdat je een 2.0 20 klepper hebt is het VVIS verhaal misschien wel iets voor jou ?  Je krijgt er een hele andere auto voor terug (is echt ongekend bij zo'n ding)  Hiervoor even Yits (Razorx hier op het forum) benaderen.

EdenAli

Welkom hier meneer kanarie je bumpers schreeuwen om lijnolie

Vulk

Welkom! Ik zou de kmstand eens (laten) controleren trouwens.

vlovlo850

Welkom en heel veel plezier hier.

Ik weet niet precies wat Vulk bedoelt met zijn opmerking om de kilometerstand te (laten) controleren, dat mag hij eventueel zelf uitleggen. Wat wél veelvuldig over internet gaat is dat Italiaanse import veelal gepaard gaat met een kilometerstand van rond (en vaak net ietsje lager dan) 200.000. 

Hoe het ook zij ... wanneer de auto verder helemaal aan je wensen voldoet en je rond kunt toeren met relatief weinig kosten. Och ... dan roffel je toch lekker een eind weg !

BTW ... met lijnolie (of koudgeperst lijnzaadolie) bedoelt EdenAli  .... een middel om het bovendek van bumpers en strips aan de zijkanten er weer fris uit te laten zien. Dun aanbrengen met een kwastje en niet op de lak komen is het devies. Resultaat ... toppie ! (QEn twee keer per jaar doen = een frisse blik van je 850).

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 09-12-2010 17:05:56
Arie, welkom hier en veel plezier hier gewenst en natuurlijk met je auto.  Wat betreft je hemeltje, zou je ook eens contact kunnen opnemen met Peterrr hier op het forum, die kan 'm doorgaans voor weinig geld zeer netjes bekleden met bijvoorbeeld alcantara.  Kijkt supernetjes en zo'n 850 hemel haal je er zo uit bij een Estate.  Het hoeft dus gelukkig allemaal niet zoveel te kosten, of echt veel tijd mee verloren gaan.

De oudere hemels zijn niet hard en dus niet zomaar te bekleden. Die zijn gespannen en gelijmd onder de deurrubbers. Als je ze daar los haalt, zakt de hele boel zo naar beneden. Slap spul.

Een harde hemel (zoals die van de MP adverentie) is, als je een beetje handig bent, zo te monteren.

Welkom Kanarie!  ;D

francois

welkom kanarie

jammer dat je hemel los is
heb je geen water lekkage via de roofrail

gr fr

Arie Kanarie

Moge,

Dank voor het welkom én de repliek. Ik moet aan de bak lees ik. Wat betreft de kmstand, zou kunnen. Misschien ga ik dat wel (eens) checken. Ik heb RazorX al gesproken en heb binnenkort van die hele unieke en speciale Volvo 850 olie. Dus snel shiney bumpers  ;) Roofrail lek? Is nergens vochtig of vies lijkt het. Ziet er allemaal keurig uit. Past trouwens een oude V70 hemel? Kan ik krijgen nl.
Misschien dat ik deze wel gewoon laat bekleden bij Peterrr. Weet ik zeker dat ie past én mooie stof! Zal eens vragen of ie kan en wat het kost. En anders scoor ik die op MP. En dan nog even over VVIS. Nooit van gehoord, maakt me wel nieuwsgierig. Ik zal op internet een rondgooglen voor wat extra informatie. Maar, eerst maar eens wat standaard zaken in orde brengen.

Ik ga nu wel even iets posten over wielmaten, banden en ET waardes want ik heb in mijn enthousiasme iets gekocht waarvan ik niet zeker weet of het past.. Altijd fijn. Impulsieve aankopen..

Fijne dag.

razorx

Oh ja een tipje over de lijnolie:
Smeer het het liefste er op op een zonnige dag, dan krijg je het mooiste resultaat.
En niet morsen ;) op de lak. 'Daarna uitwrijven met een doek.

Als je wat over mijn VVIS mod wilt lezen:
VVIS tuning, weer eens wat anders
(lang verhaal)

En je hebt groot gelijk: Eerst de standaard zaken op orde brengen.

Arie Kanarie

Dank. Bij mooi weer maar aan de slag!  ;D
Ik ga de VVIS mod post lezen..