Ik ben Dennis mag ik mij even voorstellen?

Gestart door dennisewyk, 11-12-2010 12:15:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennisewyk

Net wat je zegt Roger,over die trekkracht,ik was ook  een tdi gewend.
groetjes Dennis

rpakuypers

Citaat van: dennisewyk op 13-12-2010 15:07:17
Net wat je zegt Roger,over die trekkracht,ik was ook  een tdi gewend.
groetjes Dennis

Vandaar dat ik dat volgend jaar ook laat aanpassen. Ik zal je daarvan op de hoogte houden, maar eerst moet de cruise-control er nog in en daarvan zal hij nog zuiniger worden.

Groet,
Roger

dennisewyk

ben erg benieuwd Roger.
Het eerste wat ik aan ga passsen zijn andere velgen,en een info knop met b computer display.
Moet ook eerst de aanjagermotor na kijken,daar zit bij bochten naar links een vogeltje in dat piept.
vraagje?  ben jij ook zo iemand net als ik die alles zo veel mogenlijk zelf uitvoert.
Groetjes   Dennis 

Robster480

Welkom Dennis!

Klinkt bekend dat vogeltje / brommend / huilend geluid. Heb gister een nieuwe kachelmotor gekocht en ga deze zo monteren. Laat je wel even weten of het dan over is ;)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

rpakuypers

#19
Hallo Dennis,

ik doe zoveel mogelijk zelf inmiddels. Grote klussen als distributie met aanverwanten doe ik samen met een hele goede monteur die mij rustig en geduldig uitlegt wat hij doet en waarom en dat is ook heel leerzaam. Ik leer best wel snel en dat scheelt enorm en ik zet er zo nu en dan ook gerust tweedehands spul op (behalve van belangrijke draaiende delen want dan is goedkoop meestal duurkoop).

Groet,
Roger

dennisewyk

De kachel motor ga ik eerst eens bekijken en schoon maken en event smeren.
Zware klus wel gehad om bovenste motor rubber te vervangen en er in te persen..maar is nu klaar.
Morgen gaat jacob de roffel naar harrie arendsen in doetichem(heeft iemand er ervaring met die garage trouwens)
voor een ditributie wissel inc waterpomp en alles wat draait en er aan hangt.
Dus ben benieuwt,kost wel wat maar moet gewoon gebeuren.
Heb ook al voor de prijs geinformeert bij twee lokale vak garages,maar de een is net zo duur,en de ander zelfs nog
2 honderd euri duurder.
Dus om een lang verhaal kort te houden,was de keuze gauw gemaakt.
gr dennis

Robster480

Vandaag de kachelmotor vervangen. Half uurtje werk en de kachel is weer zo goed als fluisterstil :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

antraciet

Citaat van: dennisewyk op 14-12-2010 14:53:00
Morgen gaat jacob de roffel naar harrie arendsen in doetinchem(heeft iemand er ervaring met die garage trouwens)
voor een distributie wissel incl waterpomp en alles wat draait en er aan hangt.
Dus ben benieuwt,kost wel wat maar moet gewoon gebeuren.
gr dennis

Heb ervaring met  de heren in Ruurlo zeer schappelijk en vakbekwaam

gr Arjen

LouisVKWD

#23
Dennis, waarom een distributieriem etc. vervangen bij 215 km. er van uitgaande dat 1e vervanging rond de 120 km. heeft plaatsgevonden? Mijn roffel staat nu op ruim 216 km en 1e vervanginging was volgens onderhoudsboekje ook rond de 120 km.  Normaliter zou ik zeggen: vervangen bij ca. 240 km. Is er reden om dit eerder te doen? Ik hoor graag ervaringen ook van andere collega 10 kleppers.

Groet, Louis

vlovlo850

#24
Citaat van: louive op 28-12-2010 20:46:18
Dennis, waarom een distributieriem etc. vervangen bij 215 km. er van uitgaande dat 1e vervanging rond de 120 km. heeft plaatsgevonden? Mijn roffel staat nu op ruim 216 km en 1e vervanginging was volgens onderhoudsboekje ook rond de 120 km.  Normaliter zou ik zeggen: vervangen bij ca. 240 km. Is er reden om dit eerder te doen? Ik hoor graag ervaringen ook van andere collega 10 kleppers.

Groet, Louis

Denk dat TS een hekel heeft aan een dure reparatie als de riem toch plots "pang" doet. Wanneer je geen duidelijkheid hebt over aantal kilometers dat de riem er om zit én over ouderdom van de riem ... moet je niet te veel willen stunten. Riempje en spanrol vervangen geeft een heleboel gemoedsrust.

FGG

Als de 1e vervanging 'rond de 120k' was zou ik de gok niet wagen en gewoon de 2e vervanging laten doen. Better safe than sorry.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Citaat van: louive op 28-12-2010 20:46:18
Dennis, waarom een distributieriem etc. vervangen bij 215 km. er van uitgaande dat 1e vervanging rond de 120 km. heeft plaatsgevonden?

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=assumption+is+the+mother+of+all&um=1&biw=816&bih=468&ie=UTF-8&sa=N&tab=iw


Gr :eusa_shifty:

LouisVKWD

#27
Aannames zoals een reactie aangeeft vormen niet de reden van mijn vraag. Ik blijf ik mijn vraag herhalen: zijn er ervaringen dat de distributieriem en als gevolg daarvan ev. andere zaken kapot gaan als je vervangt om de 120. km ? Bij twijfel over historie wel vervangen lijkt me logisch. Blijf benieuwd naar ervaringen van 850 10 kleppers. ???

Ludo

Citaat van: louive op 29-12-2010 23:37:28
Vreemde reacties op dit forum. Als je zo redeneert kun je wel ieder jaar alles vernieuwen. Ik dacht overigens een normale vraag gesteld te hebben. 

Zó vreemd zijn de antwoorden toch niet.
Indien er geen sluitende onderhoudshistorie is, moet je uitgaan van wat de verkoper verteld.
Dat hoeft daarom geen waarheid te zijn...

RRRRR_Ramon

In de eerste post kun je ook lezen dat de auto 3 jaar stil heeft gestaan. Riempje lekker verdroogd etc. Gewoon vervangen dat ding!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪