Een volvo uit Zweden halen

Gestart door llinssen, 13-12-2010 04:11:53

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: antraciet op 13-12-2010 20:21:30
Citaat van: Marc O. op 13-12-2010 20:19:39
Citaat van: viking_in_shorts op 13-12-2010 20:04:21
Wat een jungle zeg ...

Psies.... dus gewoon een boete van €850 riskeren en niet al te moeilijk doen. Misschien wel handig om dan op een (rustige) zondag het laatste stukje door Nederland te doen. Kans dat je dan een agent tegenkomt die moeilijk doet is niet zo groot. Overigens kun je op de site van de RDW ontheffing aanvragen om met een buitenlands kenteken in NL te rijden. Bovendien kunnen ze geen BPM/BTW boete opleggen, want die heb je simpelweg niet meer bij een oude auto. In de praktijk zal het er op aankomen dat je een waarschuwing krijgt.

met bovenstaande kaarten en kenteken ben je toch klaar of mis ik iets?

Volgens mij kun je die alleen krijgen voor een auto die daadwerkelijk in D geregistreerd is, en dus niet voor een auto die in Zweden staat. Bij een Kurzkennzeichen is dat wel mogelijk.
...The Nile isn't just a river in Africa...

antraciet

Kann ich mit den Überführungskennzeichen in ganz Europa fahren?

Ja, Sie können in ganz Europa mit den Überführungskennzeichen fahren, da der Versicherungsschutz der Kennzeichen für ganz Europa gilt.

Mein Auto hat keine deutschen Papiere, kann ich trotzdem die Überführungskennzeichen bestellen?

Ja, Sie können auch ohne deutsche Papiere die Überführungskennzeichen bekommen.

Marc O.

Citaat van: antraciet op 13-12-2010 20:27:20

Ja, Sie können in ganz Europa mit den Überführungskennzeichen fahren, da der Versicherungsschutz der Kennzeichen für ganz Europa gilt.

Ja, maar je kunt het niet krijgen voor een auto die in Zweden geregistreerd is. Da's wat anders dan de vraag of je er in heel Europa mee mag rijden.

Jan_D.

Ik vraag me af: was het geen optie geweest de Zweedse eigenaar naar NL te laten rijden?

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 13-12-2010 20:28:47
Citaat van: antraciet op 13-12-2010 20:27:20

Ja, maar je kunt het niet krijgen voor een auto die in Zweden geregistreerd is. Da's wat anders dan de vraag of je er in heel Europa mee mag rijden.

Euh .. da's nie waar nie. "Mein auto hat keine Deutschen Papiere" .. etc.

Waar ik over viel is dat je voor het Überführingskennzeiten een geldige TüV (=Duitse APK) moet hebben ....

antraciet

antraciet

@ viking Dit heb ik gekopieerd uit de andere link niet diegene waar ik altijd gebruik van heb gemaakt maar zal nog wel ff puzzelen

viking_in_shorts

antraciet

viking_in_shorts

Citaat van: antraciet op 13-12-2010 20:35:12
link niet gezien  :-[ :-[  :eusa_doh:

Verder klopt dat verhaal niet.

Marc. O. mag even zijn verhaal doen over de exportverzekering van de IF ;)

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 13-12-2010 20:33:21
Citaat van: antraciet op 13-12-2010 20:31:27
nog iets gevonden bevat misschien tips?

http://www.oudevolvo.nl/volvo/handige-informatie-en-tips/auto-invoeren-uit-zweden.html

:eusa_wall:

Tweede zin beginpost!

Het grappige is dat ik contact heb gehad met de eigenaar van die site voordat ik mijn auto ging halen. Hij begreep zelf ook niet precies hoe je e.e.a. nou het beste kon aanpakken en vond het ook maar vaag en onduidelijk geregeld ;D

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 13-12-2010 20:36:07
link niet gezien  :-[ :-[  :eusa_doh:

Duh..... hoe zat dat ook alweer precies :eusa_think:  ??? Volgens mij kwam het er op neer dat je zo'n exportverzekering kunt aanvragen (als koper van de auto), maar dat moet je een maand van tevoren doen. Maar het heeft 3 weken op en neer bellen en mailen geduurd voordat we daar achter waren :eusa_wall: Toen was ik het beu en besloot ik om het risico te nemen en met zo'n Kurzkennzeichen te kopen.

antraciet

Das lekker dan Heb van de site van transit plate het volgende gekopieerd

http://www.transit-plate.eu/sofunktionierts.html

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 13-12-2010 20:39:36
link niet gezien  :-[ :-[  :eusa_doh:

Duh..... hoe zat dat ook alweer precies :eusa_think:  ??? Volgens mij kwam het er op neer dat je zo'n exportverzekering kunt aanvragen (als koper van de auto), maar dat moet je een maand van tevoren doen. Maar het heeft 3 weken op en neer bellen en mailen geduurd voordat we daar achter waren :eusa_wall:

Nee - want ik heb er nog achterna gebeld. Ze wilde 'm gewoon niet verzekeren. Er is een nieuwe richtlijn in europa waar het importerende land de auto moet verzekeren. Niet het exporterende land...

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 13-12-2010 20:41:02
Citaat van: Marc O. op 13-12-2010 20:39:36
link niet gezien  :-[ :-[  :eusa_doh:

Duh..... hoe zat dat ook alweer precies :eusa_think:  ??? Volgens mij kwam het er op neer dat je zo'n exportverzekering kunt aanvragen (als koper van de auto), maar dat moet je een maand van tevoren doen. Maar het heeft 3 weken op en neer bellen en mailen geduurd voordat we daar achter waren :eusa_wall:

Nee - want ik heb er nog achterna gebeld. Ze wilde 'm gewoon niet verzekeren. Er is een nieuwe richtlijn in europa waar het importerende land de auto moet verzekeren. Niet het exporterende land...

Ja, dat klopt, maar dat was volgens mij niet het allerlaatste verhaal. Volgens mij had Harry destijds op zijn naam een verzekering afgesloten, maar werd die een week later ingetrokken omdat ik die verzekering had moeten afsluiten, en wel 30 dagen voordat de auto naar NL zou gaan. Hoe dan ook, 't is een jungle :P