Een volvo uit Zweden halen

Gestart door llinssen, 13-12-2010 04:11:53

Vorige topic - Volgende topic

antraciet

1) heb ik ook nooit beweerd  ;)

2) daar zou ik moeten induiken Heb ooit een kever uit Zweden laten komen maar dat was via een autotransporteur Kostte me toen 400 euro
gr Arjen

The Saint

Citaat van: Marc O. op 13-12-2010 06:58:14
Waar in Zweden ben je geweest? Ik heb de indruk dat die oudere Volvo's in het zuidelijk deel van Zweden vrijwel allemaal zijn aangetast door roest. In het noorden minder, omdat daar dus geen pekel wordt gestrooid in de winter.

Het klimaat daar lijkt idd niet erg mild voor auto's. Daarom ben ik wel benieuwd naar de redenen voor import. Prijs? Exclusieve modellen? Of gewoon een grotere vijver om in te vissen?
No shirt no shoes, no pinball

Marc O.

Citaat van: The Saint op 13-12-2010 19:36:19
Citaat van: Marc O. op 13-12-2010 06:58:14
Waar in Zweden ben je geweest? Ik heb de indruk dat die oudere Volvo's in het zuidelijk deel van Zweden vrijwel allemaal zijn aangetast door roest. In het noorden minder, omdat daar dus geen pekel wordt gestrooid in de winter.

Het klimaat daar lijkt idd niet erg mild voor auto's. Daarom ben ik wel benieuwd naar de redenen voor import. Prijs? Exclusieve modellen? Of gewoon een grotere vijver om in te vissen?

Over het algemeen zijn de prijzen in Zweden idd. een stukje lager. In mijn geval was het de combi van een zeer complete uitvoering in een hele mooie staat en voor eenvijfde van de prijs die je hier zou betalen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

antraciet

viking_in_shorts

Gekopieerd uit het BMWPortal:

Citeer
En zodra je daarmee (=Kürzzeitkennzeichen) de grens over gaat heb je kans dat je in NL belasting moet gaan betalen.
Jij als Nederlander hebt immers een auto op je naam waarover geen BPM en/of belastingen zijn betaald.
Het 5 daagse kenteken is heel handig, maar je loopt het risico dat je direct wat belastingen af mag tikken als je door de douane aangehouden wordt :)

Als je de auto in Duitsland koopt en met een trailer naar Nederland brengt heb je daar veel minder kans op.
Nu kun je hem ook op een privé parkeerplaats zetten en zolang je hem niet invoert zit er dus geen kenteken op en bestaat de auto in Nederland niet.
Mijn pa heeft ook al 1,5 jaar een auto waar we nog mee bezig zijn en mijn auto staat nog in Duitsland, maar komt binnenkort deze kant op en dan moet er ook nog het eea gebeuren voor ik naar de RDW ga.

Als je eenmaal bij de RDW bent moet je gelijk een nummertje trekken bij de douane (zitten erbij heb ik begrepen) zodat je - als je auto ingevoerd is- direct de belastingen kan voldoen of kan regelen.

--> het stukje over auto meenemen per ambu heeft hier dus als voordeel dat de auto niet in Nederland bestaat. Maar dat wil zeggen dat hij in Zweden wél nog steeds moet bestaan (anders kan je volgens mij niet de auto in NL importeren) waarvoor je dus de "goodwill" van de verkoper moet hebben om de kentekenplaten / papieren te mogen houden....

Wat een jungle zeg ...

Marc O.

Citaat van: antraciet op 13-12-2010 19:47:07
Zo heb denk ik iets gevonden

http://www.transit-plate.eu/?gclid=CMuBg9rx6aUCFdVr4wodkEAT4A

Nog maar een keer dan:

Citaat van: llinssen op 13-12-2010 04:11:53
Nog één opmerking:
Sommigen gebruiken een Duits Kurzkennzeichen om een auto naar Nederland te vervoeren. Hoe vaak het ook gelukt mag zijn: Nederland erkent dat kenteken niet omdat het bedoeld is om een auto naar een garage in Duitsland te rijden. De boete is uit mijn hoofd 850 euro.

Zoiets heb ik dus gedaan, maar officieel is het niet toegestaan en loop je het risico van een boete à €850.

daytonawim

Je moet ook een Zoll kennzeichen halen in Duitsland, dat is wel bedoeld voor uitvoer !,
kosten voor een korte periode iets van 100 euro incl verzekering

antraciet

ik heb deze altijd gebruikt

http://deckungskarten.eu/?kw=ausfuhrkennzeichen&gclid=CNic38n26aUCFRZq4wodp1J92Q

enne bpm /belastingen heb je niet mee te maken met een kever of t2 bus  ;)

Marc O.

Citaat van: daytonawim op 13-12-2010 20:07:00
Je moet ook een Zoll kennzeichen halen in Duitsland, dat is wel bedoeld voor uitvoer !,
kosten voor een korte periode iets van 100 euro incl verzekering

Ja, dat is zo'n kenteken met een rood vlak aan de linkerzijde. Een Kurzkennzeichen, wat dus niet is toegestaan, heeft een geel vlak.

antraciet

klopt had m alweer weggehaald 1 momentje

Deckungskarte/Doppelkarte (nur Haftpflichtversicherung!) für die Versicherung von Transitkennzeichen, Ausfuhrkennzeichen (Zollkennzeichen), gültig 30 Tage, für die Überführung eines PKW ins Ausland mit grüner Versicherungskarte; direkt vom Versicherungsmakler Friedhelm Knippenberg kaufen.

Bei vielen Versicherungen und beim ADAC kostet die Deckungskarte € 160 und mehr!Versicherungsschutz: Haftpflichtversicherung mit gesetzlicher Mindestdeckungssumme- Kaskoversicherung nicht möglich! Versand erfolgt sofort nach Geldeingang per Einwurf-Einschreiben! Wenn Sie bar bei der Post einzahlen und uns den Einzahlungsbeleg mailen oder faxen, oder per Kreditkarte oder PayPal Sofortzahlung zahlen, senden wir die Karte(n) noch heute (Montag 8 -16 Uhr, Dienstag bis Donnerstag 8-18 Uhr, Freitag 8-13 Uhr) zu. Wir verkaufen seit 1996 Versicherungen (speziell Autoversicherungen und was dazu gehört) über das Internet.

en dan hiermee kentekenplaten scoren

daytonawim

Let wel op dat er nog een geldige TUV en ASU op de auto moet zitten, daarnaast mag ie niet afgemeld zijn.

antraciet

klopt maar dat mag met een volvo geen probleem Zijn toch? ;D

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 13-12-2010 20:04:21
Wat een jungle zeg ...

Psies.... dus gewoon een boete van €850 riskeren en niet al te moeilijk doen. Misschien wel handig om dan op een (rustige) zondag het laatste stukje door Nederland te doen. Kans dat je dan een agent tegenkomt die moeilijk doet is niet zo groot. Overigens kun je op de site van de RDW ontheffing aanvragen om met een buitenlands kenteken in NL te rijden. Bovendien kunnen ze geen BPM/BTW boete opleggen, want die heb je simpelweg niet meer bij een oude auto. In de praktijk zal het er op aankomen dat je een waarschuwing krijgt.

antraciet

Citaat van: Marc O. op 13-12-2010 20:19:39
Wat een jungle zeg ...

Psies.... dus gewoon een boete van €850 riskeren en niet al te moeilijk doen. Misschien wel handig om dan op een (rustige) zondag het laatste stukje door Nederland te doen. Kans dat je dan een agent tegenkomt die moeilijk doet is niet zo groot. Overigens kun je op de site van de RDW ontheffing aanvragen om met een buitenlands kenteken in NL te rijden. Bovendien kunnen ze geen BPM/BTW boete opleggen, want die heb je simpelweg niet meer bij een oude auto. In de praktijk zal het er op aankomen dat je een waarschuwing krijgt.

met bovenstaande kaarten en kenteken ben je toch klaar of mis ik iets?

viking_in_shorts

Citaat van: daytonawim op 13-12-2010 20:15:31
Let wel op dat er nog een geldige TUV en ASU op de auto moet zitten, daarnaast mag ie niet afgemeld zijn.

Wacht even .. TüV zoals in "APK keuring" ? Dus onderweg van Zweden naar NL nog even snel in Duitsland laten APK keuren? Gaat dat lukken zonder adres in Duitsland?

Citaat van: Marc O. op 13-12-2010 20:19:39
Wat een jungle zeg ...

Is die €850 ongeveer vergelijkbaar met de wegenbelasting? Dan komen we volgens mij in de buurt van de quote die ik eerder uit het BMWPortal quotte ...