Mijn cruise control is er mee opgehouden

Gestart door 240estate, 13-12-2010 18:49:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

240estate

Sinds een paar dagen werkt mijn CC niet meer. Zomaar gestopt te werken zonder dat ik onder de kap of achter het dashboard bezeg ben geweest.
Vanavond in het donker toen ik hem weer probeerde in te schakelen zag ik even het CC lampje oplichten maar ook direct weer uit. Daarna deed hij het weer niet.

Wat is de meest waarschijnlijke oorzaak en waar begin ik het best met zoeken.

Betreft een V70tdi classic uit 2000

Ludo

Als ik mag gokken, zeg ik een relais dat last heeft van de koude.  ;D
Maar gezien het een elektronische CC is, beter eerst (laten) uitlezen?.

niwesa

Draadbreuk. Heb ik ook gehad, kabeltje gebroken op het scharnierpunt van de hendel.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

cas

#3
schakelstangetje op/bij je pedaal! ( rem ) ?  mechanisch....  als die los is, denk hij dat je constant remt, en zal hij niet inschakelen ( dat is de gok van de werking, maar dit was bij mij het geval in de 855)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Spin!

#4
Citaat van: cas op 13-12-2010 21:30:19
schakelstangetje op/bij je pedaal! ( rem ) ?  mechanisch....  als die los is, denk hij dat je constant remt, en zal hij niet inschakelen ( dat is de gok van de werking, maar dit was bij mij het geval in de 855)



Heb ik ook gehad bij de S70, maar dan merk je meer dingen...zoals het inhouden van de motor tijdens overschakelen/koppelen...Ik gok ook op dat blaasbalgje achter het pedaal, eenvoudig te wisselen en kost echt peanuts bij de dealert...kan je nog wel mee experimenteren voor die prijs...10 eurootjes ofzo.

www.vm-parts.nl

240estate

Verder merk ik helemaal niks. hij loopt gewoon zoals het hoort.
Omdat ik een enkele keer het cc lampje heb zien opflitsen als ik hem probeer aan te zetten lijk mij een kabelbreuk wel een waarschijnlijke oorzaak.

Ik zal eens gaan zoeken.
Bedankt zover.

haasje

Een auto van 2000 heeft een electronische cc, geen blaasbalgjes oid. Verder is het nog eens een diesel, deze hebben altijd een electronische cc gehad ook in de 850.

240estate

Citaat van: haasje op 14-12-2010 02:40:10
Een auto van 2000 heeft een electronische cc, geen blaasbalgjes oid. Verder is het nog eens een diesel, deze hebben altijd een electronische cc gehad ook in de 850.

En wat betekend dat voor mijn zoektocht?

Ludo

Dat betekent, dat als je gaat zoeken naar vacuumslangetjes en balgjes, dat je dan van een kouwe kermis thuiskomt.
;D

joep

dus DAAR zijn die slangetjes voor!!!!! ik keek al een beetje zo  :-\ en deed :eusa_think: toen ik met de schakelaar voor het remlicht bezig was en die slangetjes tegen kwam haha. (854 '96)

BBS

Even inbreken op een topic, maar mijn CC doet ook niks. '97 er V70 AWD.
Nu heb ik het onderste paneel verwijderd en zag dat het heveltje van het balgje los was. Maar als ik dat heveltje heen en weer beweeg hoor ik een duidelijk PFFFFFFTT uit het balgje komen. (of daar uit de buurt.)
Conclusie: balgje overleden???
Volvoloos....

UserID6342

Hoeft niet direct.  Het beste kun je even proberen het slangetje te volgen wat bovenop het balgje zit.  Deze even los te koppelen in het T-stuk en er aan te zuigen.  Dan kijken of het balgje op en neer gaat.  Doet deze dat, dan is het balgje (over het algemeen) gewoon goed.  Soms kunnen er droogtescheurtjes inzitten, maar dan houd de CC de snelheid niet continue vast.