Lpg-auto is op sterven na dood

Gestart door pieranja, 14-12-2010 08:58:28

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 14-12-2010 10:40:45
Citaat van: spijky op 14-12-2010 10:37:40
Ik ben nog hard aan het denken om een gasinstallatie in te laten bouwen. maar ik weet op dit moment niet wat ik er mee aan moet.

Kwestie van rekenen. gemiddeld zal het prijsverschil tussen benzine en LPG steeds zo'n 80 a 90 cent per liter zijn.

Is er hier iemand die de berekening vooraf heeft gelegd naast de berekening achteraf?

Dus incl. verhoogde wegenbelasting, verzekering, extra LPi-pompje, extra afstel- of schoonmaakbeurtje bij de gasboer en de gestegen benzineprijs vs. de gestegen gasprijs?

Groet,
een zeer nieuwsgierige thuur

PS: wat ik begrepen heb loopt het belastingvoordeel tot 2013?

Geert-Jan

Citeer
Dat bedoel ik.

Volvo850Club lidnr.0504409

elmarconi

Ik herhaal het nog maar eens:

Citaat van: elmarconi op 03-03-2009 17:07:07
Citaat van: Kingfisher op 03-03-2009 15:37:15
Het blijft koffiedik kijken  :eusa_whistle:

Citaat van: elmarconi op 18-04-2006 23:17:33
En je hoeft geen Einstein te heten om te kunnen voorspellen dat de prijzen van benzine alleen maar verder zullen stijgen.

Alles uiteraard ohne gewähr!
:-[  :o

Citaat van: elmarconi op 22-10-2007 11:27:00
Zoals ik al eerder heb gezegd, meer dan een jaar van tevoren voorspellen wat de brandstofprijzen gaan doen is kristallen bol wetenschap.

:D ;)

--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: thuur op 14-12-2010 13:54:47
Is er hier iemand die de berekening vooraf heeft gelegd naast de berekening achteraf?

Dus incl. verhoogde wegenbelasting, verzekering, extra LPi-pompje, extra afstel- of schoonmaakbeurtje bij de gasboer en de gestegen benzineprijs vs. de gestegen gasprijs?

Mijn laatste calculatie, gebaseerd op een doorsnee benzineprijs van 1.50/liter, is dat met additionele benzine (Starten), extra brandstofverbruik/verzekering, blablabla het bij 25dkm /jr tot ong. 1 euro/liter op LPG goedkoper blijft.

Voor de rekenaars: 17 cent/km op benzine, excl. onderhoud. Bij een LPG-prijs van rond de 65 eurocent zakt de km-prijs naar ruim 12,5 cent/km.
Zo pak je op jaarbasis ruim 1000 euro, welke je dan weer in onderhoud kan steken. Maar 1000 euro is niet veel als je iets serieus hebt, wat overigens niet beperkt is tot LPG auto's, ook Diesel- of Benzine-rijders kennen hun tegenvallers, en onze hokken worden ook langzaam ouder...
--
Autogas Inside . . .

Ludo

Groet,

Belgische cijfers zijn natuurlijk anders dan Nederlandse, maar als ik alleen van het 'tijdperk' LPi neem, vanaf 2002 dus (met een veel duurdere installatie dan ik hier meestal zie :P ), heb ik met het verschil ondertussen toch een splinternieuwe dikke V70 verdiend.

:eusa_dance:

elianmars

Citaat van: Ludo op 14-12-2010 22:59:25

Groet,

Belgische cijfers zijn natuurlijk anders dan Nederlandse, maar als ik alleen van het 'tijdperk' LPi neem, vanaf 2002 dus (met een veel duurdere installatie dan ik hier meestal zie :P ), heb ik met het verschil ondertussen toch een splinternieuwe dikke V70 verdiend.

Nou, snel die 850 te koop zetten en die nieuwe V70 gaan halen!!  :D :eusa_dance: ;D

thuur

Groet,

Ik geloof heus wel dat je bespaart bij voldoende kilometers, maar ik vind de voorgestelde rekensommetjes altijd kort door de bocht, die houden (meestal) geen rekening met de stijging van prijzen en b.v. een nieuwe LPi pomp of extra bezoekje aan de verdamperman. Ik zoek dus eigenlijk het voorspelde omslagpunt t.o.v. het werkelijke omslagpunt.

Gr :D

antraciet

Dat weet bijna niemand factor geluk moet je dan incalculeren. Natuurlijk fatsoenlijk onderhoud bespaart op de langere termijn, maar niemand heeft een glazen bol

razorx

Citaat van: thuur op 15-12-2010 00:22:05

Groet,

Ik geloof heus wel dat je bespaart bij voldoende kilometers, maar ik vind de voorgestelde rekensommetjes altijd kort door de bocht, die houden (meestal) geen rekening met de stijging van prijzen en b.v. een nieuwe LPi pomp of extra bezoekje aan de verdamperman. Ik zoek dus eigenlijk het voorspelde omslagpunt t.o.v. het werkelijke omslagpunt.

Gr :D
Je kan het wel uitrekenen. Net als met de toenmalig (en volgens mij nog steeds) onvoordelige diesel.
Het vervelende is dat het ovenmorgen weer anders is.

Nu is LPG erg duur. Tja winter, gekoppeld aan de aardgasprijzen en een overheid die ook wat centjes van ons wil hebben om iets onduidelijks te doen. ;)

Ik heb een excel sheet waarin alles is meegenomen, mocht daar behoefte aan zijn wil ik die voor menselijk gebruik aanpassen.
Ik kan jullie wel bij voorbaat verzekeren dat LPi/LPG G3 wel degelijk aantrekkelijk is.

De laatste tijd kom ik toch weer wat pomp en olie problemen tegen, maar alles valt en staat, zoals Ludo terecht opmerkt, met onderhoud.
Een diesel heeft ook onderhoud nodig, wat duurder dan een benzine motor. Tja je neemt het terecht voor lief.

Bij een LPi installatie zijn de daadwerkelijke onderhoudskosten erg laag. Tja met een gechipte turbo heb je andere kosten (hogere belasting van de pomp), maar die moet je buiten beschouwing laten voor het basis verhaal.

Nog één opmerking: Gisteren was diesel op sterven na dood, vandaag LPG. Waarom dit gebrek aan nuance in artikelen?
In 1973 was er geen olie meer of zo. ;)
We hebben verder de Russen, de zure regen en el qaida gehad. Oh ja Sadam niet te vergeten.
De media zijn zo dol op bangmakerij.

Ik neem het allemaal niet meer zo serieus, zeker niet met een overheid die haar beleid om de paar jaar totaal verandert.

Yits.

antraciet

Citaat van: razorx op 15-12-2010 02:08:54
Ik heb een excel sheet waarin alles is meegenomen, mocht daar behoefte aan zijn wil ik die voor menselijk gebruik aanpassen.

Yits.

graag wat ik twijfel nog steeds g3 of diesel voor mn volgende

gr Arjen

Geert-Jan

Kom maar op met dat exel bestandje.

Niet dat dat wat veranderd aan mijn brandstof gebruik, ik blijf lekker "gas"geven. :eusa_whistle:

LPGLE

Citaat van: thuur op 15-12-2010 00:22:05
een nieuwe LPi pomp of extra bezoekje aan de verdamperman. Ik zoek dus eigenlijk het voorspelde omslagpunt t.o.v. het werkelijke omslagpunt.
Je kan vooraf allerlei dingen bedenken of berekenen ,  feit is dat ik nu 4 jaar na de aanschaf van de nieuwe verdamper LPG-3 installatie geen enkele kosten extra heb gehad aan de LPG installatie . Das een feit ;) !

En de bougies Z204 beru blijven 30 dkm erin zitten en doen prima voor € 6.75 p/st .
Is vrijwel gelijk aan benzine auto termijn vervanging . Dus dat zijn ook geen extra kosten .

Geert-Jan

Mijn oude 850 heb ik 5,5 jaar gereden met een verdamper installatie die er al inzat en nooit geen kosten aan de installatie gehad en ook dat is een feit.

KIM

Citaat van: razorx op 15-12-2010 02:08:54
Nog één opmerking: Gisteren was diesel op sterven na dood, vandaag LPG. Waarom dit gebrek aan nuance in artikelen?
In 1973 was er geen olie meer of zo. ;)
We hebben verder de Russen, de zure regen en el qaida gehad. Oh ja Sadam niet te vergeten.
De media zijn zo dol op bangmakerij.

Ik neem het allemaal niet meer zo serieus, zeker niet met een overheid die haar beleid om de paar jaar totaal verandert.

Yits.

Belangrijk probleem van de huidige situatie is wel dat de fabrikanten van LPG systemen nu omvallen. Ik denk dat er geen nieuwe meer zullen gaan opstaan, gezien de ontwikkelingen van automotoren (Bijv. vaste klepstoters).

Over de leverantie van LPG maak ik me niet zo'n zorgen...

FGG

Citaat van: -D©©©L- op 14-12-2010 10:40:45
Citaat van: spijky op 14-12-2010 10:37:40
Ik ben nog hard aan het denken om een gasinstallatie in te laten bouwen. maar ik weet op dit moment niet wat ik er mee aan moet.

Kwestie van rekenen. gemiddeld zal het prijsverschil tussen benzine en LPG steeds zo'n 80 a 90 cent per liter zijn.

Groet,

Ik heb een sheetje met alle kosten, vast en variabel, van de 850.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: