versterker

Gestart door Johan12, 20-12-2010 19:37:45

Vorige topic - Volgende topic

Johan12

Hallo,

Heb ik voor alle volvo radio's een externe versterker nodig?
De sc 901 blijkt geen interne versterker te hebben.

Groet Johan

thuur

SC 900 en 901 inderdaad. Voor de rest van het door Volvo geleverde programma tijdens de productie van de 850 en x70 heb je niet perse een versterker nodig.

Gr 8)

rifwachter

Toch hier maar even verder gaan.....

In mijn cabrio zit ook een sc-901, die met de 3 cd-wisselaar.

Verder zitten er in de rugleuning van de achterbank twee bass speakers die met een schakelaar in de middenconsole aan en uit gezet kunnen worden door de achter passagiers.

Dit werk allemaal goed, alleen het geluid dat er uit komt is niet krachtig en zonder "volume", totaal geen vermogen.

Onder de beide voorstoelen kan ik geen versterker ontdekken. ( ik had deze onder de rechter voorstoel verwacht )

Wij hebben als dealer een C70 coupé staan met dezelfde radio en ook met RTI en die twee speakers in de rugleuning achter, en daar komt een geweldig geluid uit.

Nu had ik verwacht dat de sc-901 altijd met een externe versterker zou moeten werken, maar ik kan deze niet vinden.

Heeft iemand een idee waar het verschil in zou kunnen zitten?

Ik wil graag het geluid/volume hebben wat in mijn oren normaal is bij een C70, een concertzaal.   ;D

Gr. Rene

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Sbv

Al bij het linker achterscherm gekeken in de kofferbak. Onder de antenne zeg maar

rifwachter

Citaat van: Sbv op 27-09-2011 14:59:22
Al bij het linker achterscherm gekeken in de kofferbak. Onder de antenne zeg maar

Nee, ik zou daar niet gezocht hebben.

Ik heb na een hele morgen zoeken en luisteren de cabrio net een uurtje geleden weer in de garage gezet ( met neus naar voren ).

Morgen zal ik de auto er weer uithalen en op zoek gaan.

Ik had zo'n grote versterker gezocht, maar kon deze niet vinden, is het niet 4*100W?  Nu lijkt het net of er een versterker van max.10W inzit.

Bedankt voor de snelle antwoord.

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

heerhugo

Citaat van: rifwachter op 27-09-2011 14:50:26
Toch hier maar even verder gaan.....

In mijn cabrio zit ook een sc-901, die met de 3 cd-wisselaar.

Verder zitten er in de rugleuning van de achterbank twee bass speakers die met een schakelaar in de middenconsole aan en uit gezet kunnen worden door de achter passagiers.

Dit werk allemaal goed, alleen het geluid dat er uit komt is niet krachtig en zonder "volume", totaal geen vermogen.

Onder de beide voorstoelen kan ik geen versterker ontdekken. ( ik had deze onder de rechter voorstoel verwacht )

Wij hebben als dealer een C70 coupé staan met dezelfde radio en ook met RTI en die twee speakers in de rugleuning achter, en daar komt een geweldig geluid uit.

Nu had ik verwacht dat de sc-901 altijd met een externe versterker zou moeten werken, maar ik kan deze niet vinden.

Heeft iemand een idee waar het verschil in zou kunnen zitten?

Ik wil graag het geluid/volume hebben wat in mijn oren normaal is bij een C70, een concertzaal.   ;D

Gr. Rene

Als daar de originele subwoofers inzitten zoals die bedoeld waren voor de convertible.
Zou je dan wat foto's willen maken? En kunnen vertellen hoe ze eventueel uitgeschakeld kunnen worden.

Sbv

Citaat van: rifwachter op 27-09-2011 15:04:44
Citaat van: Sbv op 27-09-2011 14:59:22

Nee, ik zou daar niet gezocht hebben.

Ik heb na een hele morgen zoeken en luisteren de cabrio net een uurtje geleden weer in de garage gezet ( met neus naar voren ).

Morgen zal ik de auto er weer uithalen en op zoek gaan.

Ik had zo'n grote versterker gezocht, maar kon deze niet vinden, is het niet 4*100W?  Nu lijkt het net of er een versterker van max.10W inzit.

Bedankt voor de snelle antwoord.

Rene
Hoi Rene,

Het zou kunnen zijn dat er een 4x60W of een 4x100W versterker zit. Het zit echt achter de bekleding

fust850

Niet helemaal duidelijk wat Johan12 wil. maar heb ook een vraagje.
Bij de 855 zit de antenne in de linker achterruit verwerkt en Radio Veronica (sorry, mijn favoriet) stoort als een wilde, vooral beneden de rivieren...

Ligt dit puur aan Veronica of is dit een bekend 855 kwaaltje?
Ik ben bereid om een externe antenne te plaatsen, maar weet niet of dit zin heeft.
(FYI: nieuwe Sony stereo geplaatst na aankoop, 3FM lijkt geen problemen te hebben)

Ga binnenkort wel al mijn speakers opnieuw op rubber/silicon installeren, geluid boven de 80km/h is pet....

Zweedse wolf in schaapskleren:  Ford S-Max 2.5ST Roffelbus

snix

Citaat van: fust850 op 27-09-2011 20:40:24
Niet helemaal duidelijk wat Johan12 wil. maar heb ook een vraagje.
Ligt dit puur aan Veronica of is dit een bekend 855 kwaaltje?
Ik ben bereid om een externe antenne te plaatsen, maar weet niet of dit zin heeft.
(FYI: nieuwe Sony stereo geplaatst na aankoop, 3FM lijkt geen problemen te hebben)
Als je de sony hebt geplaats is het toch belangrijk de antenna up schakel kabel aan de sluiten. Ik was zo bot om te denken een elektrische antenne heb ik niet en dus maar weggelaten. Blijkt een 855 standaard een antenneversterker te hebben (met de kabel van de antenna up wordt deze dus aangezet). Lees even dit: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,52061.0.html topic door en dan vooral de laatste paar posts. Dit gaat over het aansluiten van mijn radio (welke niet dezelfde is als die van jou). Maar beide hebben die antenne versterker. Verder even kijken of de antenne kabel diep genoeg in de radio zit.

fust850

Ik heb de de nieuwe stereo meegenomen naar de dealer en hem aan laten sluiten, dus weet niet zeker of alles volgens de norm goed aangesloten is. Zal eens loeren achter de doos....

Zweedse wolf in schaapskleren:  Ford S-Max 2.5ST Roffelbus

rifwachter

Ik zal morgen een foto maken van de orgineel door Volvo gemonteerde knop om de twee Woofers uit te kunnen zetten.

Volgens de orginele brochure van 2000 zou er een 4*60 of 4*100W versterker in moeten zitten.

Maar de radio die in de renault 19 van mijn vriendin zit die van de Aldi afkomt voor 25 euro heeft gewoon meer geluid dan dat er nu in de C70 zit, ik ben erg benieuwd wat ik morgen ga zien als ik in de koffer, onder de antenne zal kijken. ( als me dit tenminte lukt om los te halen ).

Rene

BenC70ES

Dan klopt er echt iets niet hoor!  De versterker zit inderdaad links achteraan...

De opstelling is trouwens anders dan bij de coupé, daar zit alles achteraan in de hoedenplank en niet tegen de rugleuning.

Met die woofers op die plaats moet je trouwens een 4x100w versterker hebben.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

rifwachter

We hebben bij de zaak een C70 coupe staan, zelfde bouwjaar, zelfde radio, ook RTI, maar daar zit ook het wel bekende super geluid in, dit was voor mij een domper toen ik voor het eerst een lekkere cd in de speler stopte,ik verwachte totaal iets anders dan wat er nu te horen is.

rifwachter

heerhugo, dit is de schakelaar die de twee bass speakers uit/aan zet die in de rugleuning van de bank zitten.

Dit is dus de middenconsole achter.

rifwachter

Vanmiddag weer op zoek gegaan naar de versterker, gevonden!

Het is wel de 4*100W, maar er komt totaal geen lekker geluid uit, zeker geen bass.

De schakelaar voor het aan/uit zetten van de bass speakers werken wel, je voelen met je hand voor de speakers of ze het doen of niet.

Moet maar eens uitkijken naar een andere cabrio, en luisteren.

Zou het iets anders kunnen zijn ?  versterker/radio stuk ?

Hier de versterker