Verlagen.... en dan?

Gestart door Eric, 04-04-2004 22:06:27

Vorige topic - Volgende topic

Eric

Nou het verlagen is gelukt.. Staat een stuk beter!  Was niet zo moeilijk bij de 850. Viel me hard mee. Maar goed, nu rijdt ie eigenlijk minder lekker dan voor de tijd. Met snel sturen is ie lekker direct en met hard remmen duikt ie een stuk minder. Maar in lange snelle bochten heb ik het idee dat ie sneller begint te glijden. De auto is 30 mm verlaagd. Kan het zijn dat dit zo veel invloed heeft dat auto anders uit gelijnt moet worden? Ik heb wel met loshalen van de veerpoot precies opgelet hoe ie zat en zo weer terug gezet.
Maar goed, als ie nu anders uitgelijnt moet worden welke waardes moeten er dan worden aangehouden?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Jeroentjuh

Altijd laten uitlijnen als je een auto heb verlaagd, wielstanden veranderen waardoor je weggedrag veranderd....

baxie

Laatst heb ik mijn t5 ook verlaagd(4cm) en daarna stond mijn stuur er ook overdwars in!
Gewoon ff laten uitlijnen!

Eric

Mmm, dus toch... Had er al wel aan gedacht. Stuur staat bij mij nog wel precies hetzelfde. Maar goed, kennelijk heeft het meer invloed op de wielstand dan ik dacht.
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Entuscan

Best laten uitlijnen want alles is los geweest.

Ik had blijkbaar veel geluk want alles stond echt bijna perfect. Minimale afwijking. en dat nadat alles achter los geweest was.
Soms staan ze goed, meestal serieus mis. daarom dient het uitlijnen
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Spin!

Afgelopen maandag mn 850 omlaag gebracht met 40mm. Ging makkelijk, was binnen 2 uur klaar, voor en achter. Uitlijnen moet nog, maar ik denk dat ik per ongeluk alles kaars-recht terug heb gezet, het stuur wil maar niet gaan trillen, en zit nog normaal.

Alleen er klopt ergens iets in de buurt van de wielen, terwijl toch alles weer op z'n plaats zit. Wat kan dit zijn???? Met rijden geen problemen, draai-cirkel is alleen wat kleiner geworden...maar snap niet wat dit kan zijn. Wie wel??

www.vm-parts.nl

Zippo

De camber is dan veranderd!
Lijn de auto maar uit dan merk je het verschil! ;)

Spin!

www.vm-parts.nl

TTT242

Is dat niet de wielstand of hoek?
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Zippo

Met een woord!
Uitlijnen!! ;D

Spin!

Okey, Thx...leesvoer!

Al met al is mn karretje er wel op voorruit gegaan, hij rijdt velen malen lekkerder. Net nog even bij de buurman gevraagd waar dat kloppen vandaan kan komen, en die antwoordde dat het welleens de veren zelf kunnen zijn die hun draai in-nemen. Verders helemaal geen klachten. Het karwei was echt een eitje...vooral als je het goeie gereedschap hebt.

Hoe merk ik trouwens dat mn camber niet goed zal zijn?...ik zal em van de week wel een keertje aan iemand meegeven die em kan uitlijnen voor de zekerheid, dat was ook het advies van mn buurman.

www.vm-parts.nl

Spin!

Citaat van: Ludo op 22-12-2004 23:47:21
als je er mee zou blijven rijden merk je dat vanzelf wel.
de banden slijten dan niet gelijkmatig.
m.a.w., je word dan een vaste klant bij de bandenboer voor regelmatig nieuwe bandjes.  ;D

Ik ben mn eigen bandenboer  ;D

www.vm-parts.nl

ed

Camber is niet instelbaar bij de standaard veerpoten!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Zippo