Ik ben Dennis mag ik mij even voorstellen?

Gestart door dennisewyk, 11-12-2010 12:15:52

Vorige topic - Volgende topic

LouisVKWD

Voel mee met reacties en ik heb mijn opmerking in zoverre aangepast dat het meer een vraag naar ervaringen is geworden, zie hierboven.

Groet,
Louis

thuur

Citaat van: louive op 29-12-2010 23:37:28
Aannames zoals een reactie aangeeft vormen niet de reden van mijn vraag. Ik blijf ik mijn vraag herhalen: zijn er ervaringen dat de distributieriem en als gevolg daarvan ev. andere zaken kapot gaan als je vervangt om de 120. km ? Bij twijfel over historie wel vervangen lijkt me logisch. Blijf benieuwd naar ervaringen van 850 10 kleppers. ???

Als jij je netjes aan de interval houdt hoef je geen problemen te verwachten. Echter zijn de gegeven termijnen (120d of 7jaar, alhoewel over het laatste ook verschillende verhalen rondgaan) echt een maximum. Kijk, 1000km of een jaartje kun je wel gokken maar ik zou geen meter verder rijden. Ervaringen zat, en niet alleen hier. Daarbij is het goed gebruik de waterpomp en rollen mee te vervangen iedere 240dkm. Dus, ook bij twijfel: vervangen.

Als de riem knapt kun je je spaarpotje openbreken voor een koprevisie met 10 nieuwe kleppen. Plus koppakking en riem. Je wilt echt geen risico lopen met de riem.

Gr ;)

LouisVKWD

Dank voor de reactie, nu maar even goed nadenken of ik bij 220. km (zoals ik ook gehoord heb als veilige marge bij 120. + 100.) of de door Volvo geadviseerde 240. km aanhoudt als vervangingsdatum

snix

Waarom wil iedereen toch altijd tegen of zelfs over de deadline heengaan. Als je geen zekerheid hebt over het verleden moet je echt geen risico gaan nemen. Mijn auto heeft dezelfde start meegemaakt als de topicstarter. Alleen zat de mijne helemaal onder de bladeren (en onverklaarbaar spul), met een km stand van 133k, daar staat hij nog nog op (klopt dus niet teller loopt niet meer). Digitaal uitgelezen zegt +/- 500k. Wat ik wil zeggen is dat je nooit weet wat er met je km stand gedaan is en wanneer de vorige riem vervangen is. Uit geldnood heb ik lekker doorgereden met de riem (20k) en toen het laatst vervangen is was heel duidelijk dat dat minder verstandig was en ik dus een keer geluk heb gehad (alles was rot, piepende span en looprollen en de riem kon je bijna doorbreken, draden zichtbaar).
Kort samengevat ga ik met de rest mee. Heb je er nu tijd en vooral geld voor. Nu lekker doen anders loop je straks het risico dat je veeeeeel meer geld kwijt ben en dan ...  :eusa_wall:

snix

BTW:

Dennis en louive...

WELKOM !!!!! :eusa_clap:

Aan mijn 10v is al veel gedaan. Alles redelijk in eigen beheer, vragen wil ik altijd voor jullie beantwoorden.

elianmars

Citaat van: snix op 01-01-2011 23:47:41
Waarom wil iedereen toch altijd tegen of zelfs over de deadline heengaan. Als je geen zekerheid hebt over het verleden moet je echt geen risico gaan nemen.

Helemaal mee eens. Ik heb bij mijn 850 en V70's vlak na aankoop het distributiegebeuren laten vervangen. Zoals Florian al zei, better safe than sorry.

(Dat later bij de 1e V70 de krukasbout los ging en de distributieriem versprong, zal ik maar niet vertellen....  :eusa_wall: De huidige V70 was nog niet toe aan een wissel, maar volgens de garage was ik er net op tijd bij. De riem lag er al bijna af  :eusa_shifty:).

reneetje

Citaat van: elianmars op 02-01-2011 11:24:47
Citaat van: snix op 01-01-2011 23:47:41
Waarom wil iedereen toch altijd tegen of zelfs over de deadline heengaan. Als je geen zekerheid hebt over het verleden moet je echt geen risico gaan nemen.

Helemaal mee eens. Ik heb bij mijn 850 en V70's vlak na aankoop het distributiegebeuren laten vervangen. Zoals Florian al zei, better safe than sorry.

(Dat later bij de 1e V70 de krukasbout los ging en de distributieriem versprong, zal ik maar niet vertellen....  :eusa_wall: De huidige V70 was nog niet toe aan een wissel, maar volgens de garage was ik er net op tijd bij. De riem lag er al bijna af  :eusa_shifty:).

Andersom gebeurt ook , mijne ook vervangen , was er met de km niet aan toe , met de leeftijd  wel zo ongeveer , maar de oude riem is in nieuwstaat......
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)