stoelverwarming zonder software?

Gestart door antraciet, 28-12-2010 23:11:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

antraciet

Hallo allemaal

Tot welk bouwjaar kun je probleemloos stoelverwarming achteraf monteren zonder software? Dus schakelaars en matjes en het werkt?

gr Arjen

cas

lijkt me sterk dat er uberhaupt iets van software bij komt kijken?

is kwestie van aan/uit met tussenkomst van de thermostaat toch?  komt vast iemand met uitsluitsel over  :) 
Thuur?   waar is gij?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ludo

Citaat van: cas op 28-12-2010 23:14:35
Thuur?   waar is gij?

Wellicht de tekst aan het zoeken, waar je weer overheen hebt gelezen.

antraciet


cas

#4
Citaat van: Ludo op 28-12-2010 23:17:55
Citaat van: cas op 28-12-2010 23:14:35
Thuur?   waar is gij?

Wellicht de tekst aan het zoeken, waar je weer overheen hebt gelezen.


Ludo, dat is een kunst hoor..... eroverheen lezen zonder dat je dat met opzet doet  ;D

maar je hebt gelijk,

hier blijkt uit Misha topic.... dat er wel degelijk software nodig is.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40454.msg830709.html#msg830709

sorry, geen antwoord nog kunnen vinden op de vraag vanaf welk jaar dit nodig is.

Grrr... Is van een N serie. Temp kan je niet instellen idd, kwestie van de ene of andere thermostaat.
Daarom riep ik thuur erbij, die kennis zit in zijn hoofd :-)   
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

thuur

Zover ik weet is voor geen enkele 850/x70 (1991-2004) software nodig voor de stoelverwarming.


Gr ;)

Ludo

Software inderdaad niet, maar een thermostaat ook niet.
Origineel bestaat er ook nog een ander elektrisch systeem.
Ik vind de foto's niet, maar meen dat Mark71 (?) dat ooit op een sleuteldag heeft ingebouwd.

elianmars

Citaat van: antraciet op 28-12-2010 23:11:48
Hallo allemaal

Tot welk bouwjaar kun je probleemloos stoelverwarming achteraf monteren zonder software? Dus schakelaars en matjes en het werkt?

gr Arjen

Als het om een eventueel nieuwe N gaat, dan gaat het zonder software niet lukken.

Bij de classic is het gewoon plug en play. De kabels liggen al klaar.

antraciet

Citaat van: elianmars op 28-12-2010 23:50:15
Citaat van: antraciet op 28-12-2010 23:11:48
Hallo allemaal

Tot welk bouwjaar kun je probleemloos stoelverwarming achteraf monteren zonder software? Dus schakelaars en matjes en het werkt?

gr Arjen

Als het om een eventueel nieuwe N gaat, dan gaat het zonder software niet lukken.

Bij de classic is het gewoon plug en play. De kabels liggen al klaar.
:eusa_shhh: :eusa_pray:

Jasper Boven

Zou ik van de gelegenheid gebruik mogen maken om te vragen hoe je kan zien of een 850 is voorbereid op stoelverwarming?

antraciet


tackle

draadjes onder je stoel die los hangen is een goede indicatie. tenminste de s70 heeft dat wel.

Jasper Boven

Zo snel als ik het voor de geest kan halen, lopen er wel draadjes, maar volgens mij zijn die voor SIPS. Waar komt normaal gesproken de voeding van de stoelverwarming naar boven in een 850?

tackle

volgens mij liggen er stekkers los onder de voorstoelen. In zon loos houdertje.

elianmars

Citaat van: Jasper Boven op 29-12-2010 00:02:08
Zo snel als ik het voor de geest kan halen, lopen er wel draadjes, maar volgens mij zijn die voor SIPS. Waar komt normaal gesproken de voeding van de stoelverwarming naar boven in een 850?


Je kunt ook kijken onder de plaatjes, waar de schakelaars voor de stoelverwarming komen, of daar stekkers onder klaar liggen.