Koplamp > Accu probleem

Gestart door trevjans, 29-12-2010 17:54:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mevita

lekstroom , hij zal ergens geen goede massa maken

gr mevita

Jeff

Citaat van: ftp op 30-12-2010 18:40:55
Ik heb sinds een uurtje precies hetzelfde probleem. Ben benieuwd naar de antwoorden!
Ook de auto gewassen toevallig en ook een trekhaak of dat niet?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

ulkeman

Citaat van: Jeff op 30-12-2010 23:05:02
Citaat van: ftp op 30-12-2010 18:40:55
Ik heb sinds een uurtje precies hetzelfde probleem. Ben benieuwd naar de antwoorden!
Ook de auto gewassen toevallig en ook een trekhaak of dat niet?

en wat zijn precies jou storingen ook even handig om te vermelden


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

ftp

Exact hetzelfde. Ik was vanavond bij een vriend (in Haarlem - het gaat tenslotte om de details). Auto voor de deur geparkeerd, kortommo niks aan de handa. Toen ik een uur later uit het raam keek, zag ik dat de koplampen brandden. Wel stond overigens het groot licht aan. Schakelaar stond op dimlicht. Als ik 'm een achtste slag naar links draaide gingen de koplampen wel uit, maar de achterlampen niet. In die stand deed ik de motor uit, vervolgens de schakelaar weer naar rechts op dimlicht en na een seconde of drie gingen de koplampen weer aan. Ik heb er maar voor gekozen om de accuklem los te draaien omdat ik ook weer naar huis moest (De Steeg). Nu thuis, maar weer de stroom eraf.
Ik heb wel een trekhaak, maar de auto niet gewassen. Maar goed, in deze tijden zijn er alternatieve manieren om vocht ergens op of in te krijgen.

ulkeman



ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

ftp

Nope. Ik duik er morgen in.

ulkeman

Citaat van: ftp op 31-12-2010 01:27:43
Nope. Ik duik er morgen in.

en doet die het ook als je aan de lichtschakelaar draait? naar stadslicht en weer terug?


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

trevjans

#22
had eenpool losgetrokken vannacht, nadat ik een uurtje had gereden . .  en net geprobeerd, accu-pool erop en meteen de stadslichten aan :( , even snel de auto in en starten . . . niet starten . . .  dus LEEG

dus opzoek naar de kabelboom achter bij trekhaak die maar eens losgooien en weer even de buurman ernaast zetten

trevjans

stekkers naar de trekhaak eraf gehaald (rechts achter aan de zijkant komt een kabel naarbinnen) twee  losgehaald . . .

en ja hoor starten maar . . .

effe stekkers weer aansluiten en neen niet starten . . .  stekkers weer los en jippie doet het . .

trevjans


ulkeman

heb jij al bij de de trekhaak gecontroleerd? stekkerdoos los gehad om te kijken voor vocht enzo ?


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

trevjans

Citaat van: ulkeman op 02-01-2011 14:50:11
heb jij al bij de de trekhaak gecontroleerd? stekkerdoos los gehad om te kijken voor vocht enzo ?

ja zeker . .

de kabelboom van buiten naar binnen gevolgd en daar twee platte stekkers losgehaald . . . de boel werkt weer.

ulkeman

Citaat van: trevjans op 02-01-2011 15:03:09
Citaat van: ulkeman op 02-01-2011 14:50:11
heb jij al bij de de trekhaak gecontroleerd? stekkerdoos los gehad om te kijken voor vocht enzo ?

ja zeker . .

de kabelboom van buiten naar binnen gevolgd en daar twee platte stekkers losgehaald . . . de boel werkt weer.


maar nu werkt de trekhaak niet meer?
dus dan zul je daar nog in moeten zoeken wat het werkelijke probleem is ?


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

trevjans

Citaat van: ulkeman op 02-01-2011 15:13:18
Citaat van: trevjans op 02-01-2011 15:03:09
Citaat van: ulkeman op 02-01-2011 14:50:11
heb jij al bij de de trekhaak gecontroleerd? stekkerdoos los gehad om te kijken voor vocht enzo ?

ja zeker . .

de kabelboom van buiten naar binnen gevolgd en daar twee platte stekkers losgehaald . . . de boel werkt weer.


maar nu werkt de trekhaak niet meer?
dus dan zul je daar nog in moeten zoeken wat het werkelijke probleem is ?

Dat klopt . . een stekker was voor een groot deel wit uitgeslagen . .

Nu gebruik ik de trekhaak toch niet zo vaak, maar hier idd even de oplossing voor vinden.

ulkeman

stekkers in de auto wit uitgeslagen?
last van vocht gehad?
miss de stekkerdoos aan de trekhaak zelf eens los halen en daar binnen in inspecteren?


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen