Het grote "Wie kent deze Volvo" topic 2011

Gestart door ronjonker, 01-01-2011 11:19:55

Vorige topic - Volgende topic

marc-850

Ik denk dat de foto's sowieso een beetje donker overkomen. Camera-instelling?
En waarom niet even gelijk een nieuwe keuring erop?

En ik zou de onderste 30 cm van de voorruit voorzien van blauwe folie...
Wat vloekt dat blauw bij dat rood zeg. ;D

Maar ziet er verder op foto wel netjes uit.

Spin!

Dat is ook hetgeen waar ik mee 'zit'. Blauw interieur...als het jou smaak is, prima...maar geloof mij dat veel mensen hier daarom een auto laten staan. Het is als een witte opel met roest: onverkoopbaar.

En nog 2 dagen APK...in bezit van huidige eigenaar sinds 5 maanden. Kan dus zijn dat hij in opdracht wordt verkocht, of hij staat al zo lang bij de garagist. Waarom verkoop je een auto al na 5 mnd? Kan 2 kanten op, of hij is te duur in gebruik voor de huidige eigenaar, of er is teveel mis mee. Of hij staat 5 maanden bij een garage...waarom is dat? Vanwege het interieur? Technische staat?

Prijs...ja, kan wel kloppen...mits goed onderhoud en goede technische staat. Maar wel inclusief nieuwe APK!

www.vm-parts.nl

BBS

Mooi rood is beginsel niet per definitie lelijk, alleen dat verschrikkelijke blauwe interieur ??? :eusa_sick: :eusa_sick:
Voor de rest moet je eigenlijk eens achter zien te komen waarom die 5 maand bij handelaar/in het bezit.
En idd wel even een verse APK erop, als het kan bij een onafhankelijk APK keuringsstation. ;)

'K heb het gehad, dat de handelaar waar mijn eerste roffel wegkwam ook APK keurmeester was. Verse APK erop, met weigerende ABS, gescheurde handremkabels etc. Had nooit goedgekeurd mogen worden. Maarja dat is achteraf gel*l. :-[
Volvoloos....

850GLT1992

Hey Spin! en BBS,

Ik snap wel dat mensen kunnen vallen over het blauwe interieur., maar ik persoonlijk vind het wel wat hebben. Is dus een kwestie van smaak. De auto staat bij de garage/autobedrijf en wordt niet in opdracht verkocht. De vorige eigenaar is groter gegaan en kocht een zafira. Dus het autobedrijf heeft hem nu 5 maanden, waarom weet ik nog niet. Zou kunnen vanwege het feit dat de aircopomp kapot is. Dat schijnt ook de enige reden te zijn waarom die airco het niet doet.
Dit bedrijf heeft de auto al heel wat jaren in onderhoud gehad bij de vorige eigenaren, dus konden ze me daarover wel het een en ander vertellen. Het kwam erop neer dat ik niet de indruk kreeg dat er daarmee bezuinigd is in het verleden.
Uiteraard wil ik er zoiezo een nieuwe apk op hebben en ik sta erop dat die aircopomp gemaakt wordt, dit heb ik al kenbaar gemaakt naar de garagist. Inderdaad, de apk het liefst bij een onafhankelijk bedrijf.

Verder ben ik ervan overtuigd, dat ik die auto qua lak weer schitterend kan krijgen mocht dat nodig zijn. Ik heb hier een heel arsenaal aan meguiars poets staan en dat werkt altijd ;D.
Met die dingen in het achterhoofd, hoe wordt er dan tegen de auto aangekeken?

BBS

Voor de rest lijkt het mij een eerlijke wagen.
Maak wel een proefrit en neem iemand mee die volvo's kent. Tijdens de proefrit goed letten op bijgeluiden/schudden/trillen/piepen in de aandrijflijn.
Probeer eens langs iemand te gaan die de wagen kan uitlezen op foutcodes. (dealer?)
Staan er foutcodes in dan weet je wat je te wachten staat.
Volvoloos....

850GLT1992

Das inderdaad een goede tip...misschien dat ik mn schoonvader zover kan krijgen  :eusa_dance:, die heeft ook een 850. Langs een volvo-dealer om hem uit te lezen kan ook geen kwaad inderdaad. Ik denk dat ik volgende week maar eens een bezoekje breng.

En voor wat het interieur betreft: zolang het netjes is, heel en met die premium-sound-system radio, ben ik nog meer tevreden. Ik heb geen moeite met dat blauw, al kan ik wel begrijpen dat sommigen over de kleurcombinatie rood-blauw vallen.

Rens

V70 classic

Citaat van: 850GLT1992 op 25-02-2011 12:21:50
Das inderdaad een goede tip...misschien dat ik mn schoonvader zover kan krijgen  :eusa_dance:, die heeft ook een 850. Langs een volvo-dealer om hem uit te lezen kan ook geen kwaad inderdaad. Ik denk dat ik volgende week maar eens een bezoekje breng.

En voor wat het interieur betreft: zolang het netjes is, heel en met die premium-sound-system radio, ben ik nog meer tevreden. Ik heb geen moeite met dat blauw, al kan ik wel begrijpen dat sommigen over de kleurcombinatie rood-blauw vallen.

Rens

En vindt je dat blauw toch niets.
Er is hier op het forum iemand die vrij handig is met alcantara  ;D .
SK 6 met de zoektocht naar een goede auto.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

850GLT1992

Hahaha bedankt ;D. Ik heb net nog gebeld, en ze wilden eerst de volvo keuren en op de brug hebben gehad, voordat ze mij een aanbod doen. Ze deden eerst een aanbod wat ze zelf meteen wegwimpelden, omdat die prijs voor mijn auto veel te laag was. Dat zagen ze zelf al toen ze gingen kijken waar mijn Nissan doorgaans voor te koop staat.

Nu gaan ze hem apk-keuren, dat vonden ze zelf al geen discussiepunt. De uitslag daarvan krijg ik aangemaild met foto's. Als er uit die keuring niets bijzonders komt, dan is er de ruimte voor die nieuwe aircopomp en dan zou het wel eens goed kunnen komen. Het gat bleek dan niet groot.
Als er wel iets uit de keuring komt, dan geven ze het ook aan en is het aan mij de keuze om dan te zeggen wat ik daar mee wil. Ze wilden absoluut geen auto meegeven die van onderen uit elkaar valt om het zo maar te zeggen en in de tussentijd verkochten ze hem aan niemand anders. Ik ben erg benieuwd en hou jullie op de hoogte.

Rens

logman8

Hoi, Ik ben nieuw hier.
Ik wilde morgen eens gaan kijken naar deze 850.

Kent iemand deze auto, en is het de moeite waard
Vraagprijs is 2000 euro

http://auto.marktplaats.nl/volvo/419088973-volvo-850-2-5-i-aut-1996-rood.html

BVD

850GLT1992

Hey,

Nog ff een update met betrekking tot de rode volvo die ik had gezien en hier neer had gezet: de auto is op de brug geweest voor inspectie en er kwamen geen bijzonderheden uit, alles was zoals het hoorde te zijn. Schokbrekers goed, draagarmen goed, motorisch ook goed. De garage was wel wat uitgebreider, ik ben er zelf niet bij geweest, maar ik heb een goed gevoel bij die auto. Komt eerlijk over en de garage heeft hem ook echt geinspecteerd, waar ik ook een verslag van foto's van krijg. Ik ben erg benieuwd wanneer ik dat ding ga bekijken! Allemaal duimen!

Rens

wanderer1952

kent iemand hier evt de voorgeschiedenis van de volgende Volvo 850 2,5ltr 10v met kenteken NB-JG-65 dit is de pas verworven 850 van mijn zoon .
Hij lijkt technisch redelijk onderhouden te zijn tot een jaar terug .
Apk was ik bij en viel erg mee .
kmstand nu 356260 .
aangeschaft een goede week terug in Amsterdam bij een handelaar
maar verder eigenlijk niets bekend .
Loopt (nu weer) goed geen rare geluiden etc

Marc O.

Iemand bekend met de GL-RR-97: http://link.marktplaats.nl/426398541
Ben eigenlijk op zoek naar een 945 voor mevr. O., maar ze heeft toch liever een voorwielaandrijver. Ze was tijdens de sneeuw van enkele maanden geleden ook totaal niet gelukkig in de 740..... :eusa_doh: Anyway, deze rode vind ik persoonlijk erg fraai. Iemand in de buurt van Alkmaar die eens een kijkje zou kunnen nemen?
...The Nile isn't just a river in Africa...

animalT5R

Citaat van: Marc O. op 05-03-2011 19:18:02
Ben eigenlijk op zoek naar een 945 voor mevr. O., maar ze heeft toch liever een voorwielaandrijver. Ze was tijdens de sneeuw van enkele maanden geleden ook totaal niet gelukkig in de 740..... :eusa_doh: Anyway, deze rode vind ik persoonlijk erg fraai. Iemand in de buurt van Alkmaar die eens een kijkje zou kunnen nemen?
Jellema verkoopt goeie auto's,ooms van me koper er al jaren auto's,en hadden ze ook daar in onderhoud.
Moet morgen werken,dus kan misschien maandag even voor je kijken Marc
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Spin!

Dit is één van de eerste Estates geleverd in NL meen ik..

www.vm-parts.nl

elianmars

Die design achterlichten zijn wel gaaf!  :D