Even voorstellen Travelwood

Gestart door Travelwood, 01-01-2011 17:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Travelwood

Naar goed gebruik zal ik me ook even voorstellen!
Ik ben sinds afgelopen donderdag de trotse eigenaar van een Volvo 850 2.3 T5 Automaat uit 1995. Dit is mijn eerste Volvo en ik verheug me zeer op het rijden er in.
Helaas zal ik nog even moeten wachten want er moeten nog wel een paar dingetjes aan gebeuren, er moet onder andere gas ingebouwd gaan worden. Bovendien moet ik mijn huidige lease contract nog uitzitten ;D.
Gelukkig ben ik via een collega van mij in contact gekomen met Christ van de Oranje garage :eusa_clap:, hij zal de auto onderhanden nemen en de probleempjes oplossen.
Ik heb er alle vertrouwen in dat ik een hoop plezier ga beleven van mijn nieuwe aanwinst.

Toch maar even de foto van de verkoper opgezocht en toegevoegd:

FGG

Ah, weer een mooie T-5 erbij. We wachten met smart de foto's af.

Welkom op 't Forum, Reishout.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Travelwood

Ps. kent iemand wat historie van deze Roffel?
Kenteken: 58-JK-XG.
Niet dat het iets uit gaat maken want ik heb hem al gekocht :eusa_dance: maar het is toch altijd leuk om er iets van de geschiedenis van je auto te weten.

Travelwood

Vandaag weer een nieuwe ervaring rijker!  :D
Ik heb sinds de aankoop van mijn Roffel hem niet meer gezien dus ik vond het hoog tijd worden om een bezoekje te gaan brengen aan Nijmegen, waar de roffel in de zorgzame handen van Christ wordt vertroetelt. :eusa_whistle:

Vandaag dus wat eerder gestopt met werken en naar Nijmegen getuft, daar aangekomen heb ik kunnen genieten van mijn mooie zwarte roffel in het mooie middag zonnetje. Christ had al op me gerekend en de sleutels zaten al in het contactslot om de Black beauty even uit te laten.
Ik dus lekker rustig Nijmegen uit tuffen, ik wil niet meteen het gewicht van mijn voet laten spreken. Op de wat grotere weg aangekomen denk ik, laat ik die auto naast me eens voorbij gaan....... Helaas....... gepruttel in het vooronder en geen vermogen, wel een grote, maar dan ook grote, rook pluimen achter de auto. ???

Hmmmm dat begint goed was mijn eerste gedachte, ik de auto langs de kant gezet en ff gebeld en op advies rustig, al hortend en stotend, terug getoerd naar de garage.
Daar aangekomen was het euvel al weer snel verholpen :eusa_clap:. Wat bleek, de slang van de turbo was er vanmiddag even af geweest om een nieuwe lambdasonde te plaatsen en men was even vergeten de turbo slang weer goed vast te draaien dus toen ik uiteindelijk iets meer gas had gegeven was de slang er af geploft. :-X

Maar goed toen de slang weer vast zat heb ik toch nog even een rondje Nijmegen gedaan! Wat een genot! :eusa_clap:

Ik ben blij dat ik over een paar weken mijn leasebakje aan de kant mag zetten en in dit slagschip mag rond toeren!
Ik had niet gedacht dat een auto van 15 jaar (bijna 16) oud beter zou aanvoelen en rijden dan een auto van 4 jaar oud. Nou rijd ik echt geen koekblikje van een lease auto, het is een Mazda6 sportbreak, maar hij kan echt de vergelijking niet aan met de nieuwe roffel!
Helaas moet ik dus nog even wachten, er moet nog gas worden ingebouwd,  maar dan komt alles goed! :eusa_boohoo:

antraciet


blauweroffel

Mooie T-5, zie dat de linker wisser bij de koplamp in exact dezelfde stand staat als die bij mij, zeker bj 95 ;D
Welkom

BR

)()()sT

Mooi! Waar ga je voor de gasinbouw?

UserID6342

Mooie auto en hij is bij Christ zeer zeker in goede handen, ondanks dat tie de slangklem was vergeten aan te draaien :)

Travelwood

#8
Citaat van: blauweroffel op 20-01-2011 21:15:11
Mooie T-5, zie dat de linker wisser bij de koplamp in exact dezelfde stand staat als die bij mij, zeker bj 95 ;D
Welkom

BR
Er zitten inmiddels nieuwe koplamp units,wisser armen en bladen op/in, dus het ziet er nu een stuk minder treurig uit. Is idd bj 95!

Christ regelt ook de gasinbouw!
Ik vaar wat dat betreft blind op zijn kennis en kunde, ik weet inmiddels wel dat het een Prins systeem wordt en geen Viale omdat een Prins systeem zich beter laat programmeren.

Travelwood

Ik wordt al een beetje zenuwachtig! Ik kreeg vandaag bericht dat de auto al eerder naar de gasinbouwer kon (hij staat er nu) en dat ik komende week mijn Black Beauty kan verwachten :eusa_dance:
Er is nu nog wel een openstaand puntje: er moet rechts-achter een nieuwe tweeter in en die schijnt niet makkelijk te verkrijgen te zijn :'( (nodge nodge, wink wink,  say no more) ;D
Ik weet het dit hoort in een ander topic thuis maar ik moet het toch even proberen, heeft iemand er 1 voor mij?  :angel:

Is het al bijna donderdag?  ::)

V70geRwin

Mooie wagen!

Komt er echt een prins in en geen vialle?
De combinatie van turbo en andere systemen dan vialle is niet heel gelukkig, lees maar rond op het forum hier  :eusa_doh:

Hoop niet dat het helemaal mosterd na de maaltijd is.

Elsje

Is het al bijna donderdag?  ::)
[/quote]
Citaat van: Travelwood op 29-01-2011 17:41:45
Ik wordt al een beetje zenuwachtig! Ik kreeg vandaag bericht dat de auto al eerder naar de gasinbouwer kon (hij staat er nu) en dat ik komende week mijn Black Beauty kan verwachten :eusa_dance:
Er is nu nog wel een openstaand puntje: er moet rechts-achter een nieuwe tweeter in en die schijnt niet makkelijk te verkrijgen te zijn :'( (nodge nodge, wink wink,  say no more) ;D
Ik weet het dit hoort in een ander topic thuis maar ik moet het toch even proberen, heeft iemand er 1 voor mij?  :angel:

Is het al bijna donderdag?  ::)

Er wordt een setje speakers aangeboden hier op het forum. Vialle rijdt super!

Travelwood

 
Citeer
Er wordt een setje speakers aangeboden hier op het forum. Vialle rijdt super!
Thanx voor de tip!
Ik heb inmiddels contact gehad met Blauweroffel en over 2 weken heb ik volledig geluid in mijn Black Hok ;)

Ludo

Citaat van: spekkie99 op 29-01-2011 17:48:34
Mooie wagen!

Komt er echt een prins in en geen vialle?
De combinatie van turbo en andere systemen dan vialle is niet heel gelukkig, lees maar rond op het forum hier  :eusa_doh:

Hoop niet dat het helemaal mosterd na de maaltijd is.

Tegenwoordig gaat dat wel goed.
Hun verdampers hebben een software aansturing gekregen waardoor de toevoer opgaat met de turbodruk.
De (kleine) verdampers zijn zo maar even voldoende voor zo'n 400pk motoren.
Het énige nadeel is nog dampgas, helaas zal dat ook wel altijd zo blijven...

Travelwood

JAAAAAAAAAAA het is zover!
Ik ga straks mijn Black Hok ophalen! :eusa_dance: Het wordt dus nu echt tijd om afscheid te gaan nemen van de Mazda6.
Ik denk dat ik vanmiddag maar meteen een eindje ga toeren  met mijn roffeltje ;D

Oooo wat heb ik er zin in vandaag! :eusa_boohoo: