Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

Douwe

Je hebt toch een witte R bumper  :eusa_whistle: ? Scheelt weer spuiten  :evil:

;D ;D

Zondag ben ik om 0800 bij je zetten we hem er even onder.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Jack v

vanmiddag samen met Yits de abs unit uitgebouwd en omgeruild met een abs/tracsunit.
Omdat ie er toch af lag gelijk de remolie en koppeling voorzien van nieuwe olie. Dit was ook wel nodig omdat de auto u 3 jaar in mn bezit is en dit bij mij ng niet gebeurd was.
Hele leuke middag gehad met Yits en Douwe.

Yits heeft foto's gemaakt en zal deze wel ergens plaatsen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

En belofte maakt schuld. Het was inderdaad een erg leuke dag en gezellig dat Douwe er ook was.
In Vida staat dat het "labyrint"  dat aan de pomp vastzit gevuld en afgedopt geleverd wordt. De afdopdopjes mogen er pas op het laatst af. Dat baarde ons enigszins zorgen. Het "nieuwe" exemplaar van Jack was 2e hands en dus wat droger van binnen. Anyway we besloten de klus gewoon aan te gaan en de controller, pomp en labyrint als één unit te vervangen.

Connectors los:

Als de connectors en het bovenste beugeltje los zijn, hoeven alleen twee bouten naar de firewall en de remvloeistof nippels nog los. Het aantal hangt af van het bouwjaar en nog wat zaken. De unit rust dan alleen nog in twee rubbers.

Bij het plaatsen van de nieuwe unit hadden we de grootste moeite met één van die nippels. Het is koper, dus je hoeft bij de eerste slag maar een beetje scheef te gaan en je draait het koper kapot, waardoor het weer lastiger wordt. Uiteindelijk kon Douwe de overwinningskreet slaken. Hieronder vecht hij nog met het kreng.

Toen was het tijd de boel te ontluchten. Omdat de boel goed leeg was verwachte ik het niet te redden met één flesje van een liter. Iets van laastte belletjes en zo, maar het ging keurig met de easybleed. We hielden een gepaste hoeveelheid over. Eerst de remmen van achter naar voor, dan de hulpkoppelingcilinder. Het ventiel van de bleeder niet "hard" op de band gezet, maar wat scheef losjes. Zo kan je de druk mooi doseren en wordt de vloeistof niet "wild".
Man oh man wat was de oude vloeistof vies. De onderkant van het oude reservoir geeft hier een mooie indicatie van:

Al met al was het een zeer geslaagde en gezellige dag en een perfecte samenwerking.

Jack v

yep echt wel nodig gezien de hoeveelheid troep die ook in de oude remolie zat.

Resultaat is er ook echt mee behaald een keihard rempedaal weer en een vloeiendere koppeling :eusa_dance:

thanx Yits :D

Boeijke

:eusa_clap: Mooie klus heren

UserID6342

Mooi werk en erg dankbare klusjes zijn dit  :eusa_clap: :eusa_clap:

The Demon

:eusa_dance: :eusa_dance: We kunnen weer rustig in de buurt van Buitenpost komen...........Jack kan weer op tijd stoppen  :evil:

Groet,
The Demon.

razorx

Het leukste vond ik het hoe de samenwerking verliep. Met die nippels krijg je gewoon rugpijn door een foute houding of ben je na te lang bezig zijn met een poging tot (iets te scheef) terug draaien in een blindstaar stadium. Alles leek vanzelf te gaan qua taakverdeling of het werk van elkaar overnemen. Werkt fijn!

Jack v

;D ;D

Bleken er zomaar 2 nieuwe wielagers in mn schuur te liggen.
RV was naar onderzoek geheel verrot ook het fusee was niet veel meer va over, verschrikkelijk veel herrie en zelfs ruimte :-\.
Vanavond eerst dus rechtsvoor maar gedaan.
oud en nieuw rechtsvoor

gemonteerd

en gelijk de klauwen en schijven maar fris geverfd met hamerrite zwart

Morgenavond linksvoor en het subframe rechtzetten en dan nog iemand regelen die hem even voor me kan uitlijnen.

The Demon

Dat glimt lekker jack.  :eusa_clap:

Groet,
The Demon.

cas

dit wil ik nog een keer zien over 2 weken  ;D 

netjes weer Jack  ;) 

gr.

Cas.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

BBS

Dat is weer heel netjes geworden Jack. :eusa_clap: :eusa_clap:

Maar had je niet gemerkt dan dat je wagen dweilde over de weg. :eusa_think:
Volvoloos....

Jack v

Citaat van: cas op 11-06-2013 21:02:46
dit wil ik nog een keer zien over 2 weken  ;D  

netjes weer Jack  ;)  

gr.

Cas.

waarom over 2 week Cas?
mag nu ook hoor :D

Jack v

Citaat van: BBS op 11-06-2013 21:09:28
Dat is weer heel netjes geworden Jack. :eusa_clap: :eusa_clap:

Maar had je niet gemerkt dan dat je wagen dweilde over de weg. :eusa_think:
eh jawel Bert. Maar wielagers zijn aan de prijzige kant en ik wilde gelijk beide kanten doen.
De draagarmen lagen hier al een tijdje klaar met die zelf gedraaide bussen.
Wel heb ik er nu 10.9 bouten in ipv de standaard 8.8

cas

Citaat van: Jack v op 11-06-2013 21:11:23
Citaat van: cas op 11-06-2013 21:02:46
dit wil ik nog een keer zien over 2 weken  ;D  

netjes weer Jack  ;)  

gr.

Cas.

waarom over 2 week Cas?
mag nu ook hoor :D

omdat het staal helaas zo verdomd snel weer de kleur roestbruin aanneemt  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....