Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

Jack v

hoelang de ontsteking erop heeft gezeten weet ik niet. Bij mj zowiezo 20dkm en dan nog de vorige eigenaar.
Rotor en verdeler zijn beide ingebrand en was dus wel nodig.
Of het nou de sonde of de ontsteking is weet ik niet maar de motor loopt veel en veel stiller en soepeler door zn toeren.

Ik neem aan dat de ecu nog aan het wennen is aan de nieuwe sonde maar de eerste brandstofwinst is duidelijk zichtbaar.
Op de cc bij 100km/h van 7.2L/100km naar 6.4L/100km.

Eeen investering die zich dus duidelijk terugverdiend.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Citaat van: Jack v op 20-07-2013 22:17:11
hoelang de ontsteking erop heeft gezeten weet ik niet. Bij mj zowiezo 20dkm en dan nog de vorige eigenaar.
Rotor en verdeler zijn beide ingebrand en was dus wel nodig.
Of het nou de sonde of de ontsteking is weet ik niet maar de motor loopt veel en veel stiller en soepeler door zn toeren.

Ik neem aan dat de ecu nog aan het wennen is aan de nieuwe sonde maar de eerste brandstofwinst is duidelijk zichtbaar.
Op de cc bij 100km/h van 7.2L/100km naar 6.4L/100km.

Eeen investering die zich dus duidelijk terugverdiend.
Dat zijn heel nette waarden, ook met dit weer!

Ludo

Citaat van: Jack v op 20-07-2013 22:17:11
Op de cc bij 100km/h van 7.2L/100km naar 6.4L/100km.

Wie loopt er dan achteraan om te duwen?.  :eusa_doh:

;D  ;)

Jack v

Citaat van: Ludo op 21-07-2013 10:31:23
Citaat van: Jack v op 20-07-2013 22:17:11
Op de cc bij 100km/h van 7.2L/100km naar 6.4L/100km.

Wie loopt er dan achteraan om te duwen?.  :eusa_doh:

;D  ;)
een of andere zotte belg :D

ik ben tevreden Ludo. De oude lambda kwam er met een mooie kleur uit dus zn verbranding en verhoudingen zijn prima.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Na lang wikken toch ma de gok genomen. Ik ga de NBP iets proberen te kietelen.
S60 inlaatspruitstuk zonder vvis

inlaat word vergroot naar 65mm zodat er een gasklephuis van een 960 3.0 op past.

verder komen er blauwe injectoren  in.

Zien hoe het loopt :eusa_whistle:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jans Duiven


Ben benieuwd Jack,

Ga ik ff volgen!  :eusa_clap:

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Douwe

De Blauwe injectoren kun je zondag afhalen.Ziet er goed uit, ik ben benieuwd hoeveel vermogenswinst het oplevert.
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Boeijke

Ben ook wel benieuwd wat dit op gaat leveren.

Oh ja, Jack. Kijk even op je telefoon.

big ben

Dat word weer poetsen Jack ...............



;D

Succes!!

UserID6342

Weet je dat zeker met die blauwe injectoren Jack, die zijn volgens mij veel en veels te groot voor een 20V NA blok.  Denk dat je de boel aan het verzuipen gaat maken namelijk.  De standaard oranje injectoren die jij er nu ook in hebt zitten, zitten ook in een standaard T-5 en dat scheelt al ruim 50 PK qua vermogen en kunnen ze makkelijk aan.

Jack v

Het is allemaal gein jongens.
Spruitstuk is van iemand waar ik het idd voor ga aanpassen..

Nadere info hierover volgt op 17 augustus.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Jack v op 26-07-2013 09:16:16
Het is allemaal gein jongens.
Spruitstuk is van iemand waar ik het idd voor ga aanpassen..

Nadere info hierover volgt op 17 augustus.

Ga je nu eerst op vakantie?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.