Volvo op een budget.....

Gestart door budget850, 03-01-2011 22:22:36

Vorige topic - Volgende topic

budget850

Dat hebben ze ook natuurlijk, maar de rest van het gereedschap is gedore.

Sven850

Citaat van: budget850 op 07-01-2011 15:43:23
Dat hebben ze ook natuurlijk, maar de rest van het gereedschap is gedore.

Ok, bedoelde niet dat gedore slecht is ofzo. Wat ik probeerde te zeggen is dat als je de beschikking hebt over een heel garage arsenaal ik zelf niet met ratels en steigerpijpen zou gaan werken :)
XC40 T4 Recharge

budget850

Oh, ik ga nu niet naar de garage toe, maar zelf doen.

Sven850

Citaat van: budget850 op 07-01-2011 16:32:14
Oh, ik ga nu niet naar de garage toe, maar zelf doen.

Hehe duidelijk^^ Dan zou ik voor zo'n wringijzer met kniestuk gaan:

Kan je mooi een verlengpijp overheen schuiven en die trek je ook niet zo snel kapot.

succes!
XC40 T4 Recharge

budget850

Wiellager is binnen, gordelhouder is binnen!
Laatste gaat er het eerst in. Voor het lager moet ik nog even nieuwe bouten (hoe heten die dingen zich zichzelf min of meer borgen) halen chez de dealert.

Jack v

Let er wel op dat je de aandrijfas weer vastlijmt met loc tite.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

budget850

Loc tite? Echt waar joh? zie ik niet staan in Hanes, of Volvo handleiding.

Lees trouwens net hier dat ze ook de 36 mm moeren van de draagarm vervangen en de moeren van de remklauwen...

Jack v

de draagarm hoeft niet los van het subframe enkel de bout van de fuseekogel en die moet je wel vervangen en de moer van de aandrijfas(36mm) het getande gedeelte wat in e naaf komt moet je lijmen met loc tite.

Freakybaby

Citaat van: Jack v op 07-01-2011 23:35:58
de draagarm hoeft niet los van het subframe enkel de bout van de fuseekogel en die moet je wel vervangen en de moer van de aandrijfas(36mm) het getande gedeelte wat in e naaf komt moet je lijmen met loc tite.

Wil je zeker weten dat je de as de volgende keer niet uit het lager krijgt?
Gewoon goed aandraaien, loctite fijn in de prullenbak gooien. Je slaat wel de moer als borging een stukje in de uitsparing.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

MVeldhuis

Citaat van: Freakybaby op 08-01-2011 18:03:36

Ik zou er wel wat locktight aan doen, doe je dit niet dan heb je kans dat de as gaat knarsen / knakken op de spievertanding.
Die locktight krijg je hem echt wel om los in de toekomst, tenzij je nog steeds dat speelgoedhamertje gebruikt die je als kleuter eens onder de kerstboom vond, tijd om die in te ruilen voor een degelijke moker ;)

Gewoon goed aandraaien, loctite fijn in de prullenbak gooien. Je slaat wel de moer als borging een stukje in de uitsparing.

Jack v

Citaat van: Freakybaby op 08-01-2011 18:03:36

de moer ook niet vastlijmen maar de vertanding van de aandrijfas in het lagerhuis, dit voorkomt dat hij in de toekomst gaat klapperen/knarsen.

Piere

Citaat van: Jack v op 08-01-2011 19:23:56
de moer ook niet vastlijmen maar de vertanding van de aandrijfas in het lagerhuis, dit voorkomt dat hij in de toekomst gaat klapperen/knarsen.

Ik heb nu toch al enkele keren cardans vervangen, maar dat heb ik werkelijk nog nooit gehad, en loctite gebruik ik er niet voor.
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Freakybaby

Loctite in de prullenbak gooien. Nergens voor nodig bij de 850. Als je die moer gewoon fatsoenlijk aandraait is er geen enkele ruimte meer, en gaat er dus niks klapperen of knarsen.
Heb jij weleens een lager gewisseld wat met die rommel vast gezet was?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

verburgh

Citaat van: Freakybaby op 08-01-2011 21:09:22

Loctite in de prullenbak gooien. Nergens voor nodig bij de 850. Als je die moer gewoon fatsoenlijk aandraait is er geen enkele ruimte meer, en gaat er dus niks klapperen of knarsen.
Ja, vanuit de fabriek ;)

wepster

Citaat van: verburgh op 08-01-2011 21:10:31
Citaat van: Freakybaby op 08-01-2011 21:09:22

Ja, vanuit de fabriek ;)

en dan staan ze bij mij op de stoep omhet los te krijgen onder het motto van die gekke limbo maakt het wel weer even los en gangbaar ( he freek ;D )