Mexicaanse griep en voorbereiding?

Gestart door Lampje, 08-01-2011 09:14:04

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Geen roffel maar rochel...

Mensen, er vallen helaas al slachtoffers in de UK en 2 Nijmeegse gevallen kennen we uit de pers. Wetenschappers voorspellen dat het water van de Noordzee dat virus niet zal tegenhouden. Wie verstandig is bereid zich voor.

http://www.vitamine-info.nl/nieuwsartikel/article/vitamine-d-beschermt-mogelijk-tegen-mexicaanse-griep-48/

Ik heb helaas niet de wijsheid in pacht en ben ook geen dokter. Bovenstaand verhaal klinkt zeer aannemelijk. Maar als je kinderen hebt en je wilt ze beschermen, dan is een setje vitamine D kauwtabletten voor hen misschien geen gek idee. Misschien ook wel voor jezelf. :eusa_pray:

Ik wens jullie goede gezondheid!

Spin!

Breek me de bek niet open, gisteren samen met Maris uit eten met mijn beste vriend en zijn vriendin...die hadden donderdag dat meisje van 4 begraven. Zaten dat gisteren te vertellen, en rillingen en brokken in de keel. Het was zijn nichtje...verschrikkelijk hoe dat gegaan is. Wij hebben dat meiske ook verschillende keren gezien bij een familie-feestje. Dat zet je wel aan het denken en malen...

Moet er wel bij zeggen dat ze niet is overleden aan de mex.griep, maar die heeft er wel voor gezorgd dat het lichaampje een andere infectie niet kon bestrijden.

Ja...komt wel dichtbij. Voorbereiden...gezond leven? Hoe ongezond kan een meisje van 4 zijn? Ik weet 100% zeker dat zij de nodige vitaminen kreeg. Het is een ziekte die de weerstand afbreekt, en dan ben je vatbaar voor alles waar je mee in aanraking komt. In dit geval heeft ze een ontsteking gehad achter de stembanden, waardoor haar luchtwegen dicht kwamen te zitten. Door het zuurstof tekort waren haar hersentjes beschadigd, zo beschadigd dat haar ouders vorige week vrijdag de meest verschrikkelijke beslissing hebben moeten nemen die een mens kan maken....

www.vm-parts.nl

T5turbo

Citaat van: Spin! op 08-01-2011 09:26:03
Breek me de bek niet open, gisteren samen met Maris uit eten met mijn beste vriend en zijn vriendin...die hadden donderdag dat meisje van 4 begraven. Zaten dat gisteren te vertellen, en rillingen en brokken in de keel. Het was zijn nichtje...verschrikkelijk hoe dat gegaan is. Wij hebben dat meiske ook verschillende keren gezien bij een familie-feestje. Dat zet je wel aan het denken en malen...

Moet er wel bij zeggen dat ze niet is overleden aan de mex.griep, maar die heeft er wel voor gezorgd dat het lichaampje een andere infectie niet kon bestrijden.

Ja...komt wel dichtbij. Voorbereiden...gezond leven? Hoe ongezond kan een meisje van 4 zijn? Ik weet 100% zeker dat zij de nodige vitaminen kreeg. Het is een ziekte die de weerstand afbreekt, en dan ben je vatbaar voor alles waar je mee in aanraking komt. In dit geval heeft ze een ontsteking gehad achter de stembanden, waardoor haar luchtwegen dicht kwamen te zitten. Door het zuurstof tekort waren haar hersentjes beschadigd, zo beschadigd dat haar ouders vorige week vrijdag de meest verschrikkelijke beslissing hebben moeten nemen die een mens kan maken....

Zo he.....  :'(......dat je wil je inderdaad niet meemaken.  

Ben bang dat je er niet zoveel aan kunt doen.Handen wassen / desinfecteren schijnt bijvoorbeeld ook al niet meer te helpen tegen deze griep.  ::)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Lampje

Niet in je neus peuteren help wel. Ook via je handen een virus overbrengen naar je ogen via wrijven kan.

Handen wassen met desinfecterende zeep helpt wel degelijk!

cas

Niet te angstig zijn, gewoon netjes met jezelf en anderen omgaan, extraatje idd handjes goed wassen. Zorgen dat je weerstand op peil is.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Lampje

Hier een overzichtje van hoe het zich ontwikkelt:

http://www.degrotegriepmeting.nl/

En inderdaad, niet bang zijn. Ik heb vorig jaar de Mexicaanse opgelopen in de herfst, in toenmalig risicoland Spanje. Op een camping, dus niet bijster hygiënische omstandigheden.

Gezonde mensen herstellen binnen de 24 uur (of had ik mazzel?).

Mijn twee kameraden (beiden 30+) lagen 4 dagen voor apegapen voor de tent, in het zonnetje. Buikgriep-achtige symptomen en koorts.

Eén daarvan was compleet zombie en heb ik uiteindelijk naar het ziekenhuis gebracht met de Roffel.

Twee dagen later had ik het ook, dus het is superbesmettelijk.

Na compleet leeggelopen te zijn, aan beide zijden, zette het herstel snel in. 12 Uur later was ik weer fit genoeg om auto te rijden.

En enorme dorst, the day after...

v40pokemon

Citaat van: cas op 08-01-2011 10:45:44
Niet te angstig zijn, gewoon netjes met jezelf en anderen omgaan, extraatje idd handjes goed wassen. Zorgen dat je weerstand op peil is.

Dat is het beste!

Vorig jaar een pendel gereden naar Lloret de Mar samen met forumlid Stan81. Iedereen liep daar met mondkapjes op en te hoesten en te proesten. Wij dachten dat ze gek geworden waren. Een paar weken later kregen wij te horen dat van onze 66 passagiers op de terugreis er uiteindelijk 9 mexicaanse griep hadden opgelopen tijdens hun vakantie in Spanje en dus lekker hadden lopen hoesten in onze bus tijdens de terugreis.
Wij hebben er zelf nooit wat aan overgehouden.  :evil:

Lampje

Vier nieuwe doden door Mexicaanse griep
Uitgegeven:   13 januari 2011 15:27
Laatst gewijzigd:   13 januari 2011 15:29
BILTHOVEN - Deze week zijn vier mensen overleden aan de Mexicaanse griep. Dat heeft het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) donderdag bekendgemaakt.
Bron: Gezondheidsnet

In totaal zijn er sinds 4 oktober 2010 zeven mensen overleden aan de Mexicaanse griep.
In drie van de sterfgevallen ging het om patiënten die naast de Mexicaanse griep ook al andere medische problemen hadden. Daardoor waren ze extra vatbaar voor de griep.

Het aantal ziekenhuisopnames is de afgelopen week verdrievoudigd ten opzichte van vorige week. In totaal zijn er 148 patiënten gemeld.

Piek
De patiënten die worden opgenomen zijn voornamelijk jonger dan 65 jaar. Er is een piek te zien bij de leeftijdsgroep 0 tot 4 jaar.
De vaccinatiestatus van het seizoen 2010-2011 is op dit moment bekend van 78 opgenomen patiënten. 12 procent van de patiënten was gevaccineerd en 88 procent was niet gevaccineerd.

Bron: Gezondheidsnet

Lampje

BILTHOVEN - Tot eind vorige week zijn er bij het RIVM negen nieuwe sterfgevallen door de Mexicaanse griep (H1N1) gemeld.

Daarmee komt het totale aantal doden door deze griep sinds oktober op twintig. Dat heeft het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) donderdag meegedeeld.
In de derde week van dit jaar steeg het aantal ziekenhuisopnamen met 111, van 288 tot 399. Het instituut wil overigens af van de term 'Mexicaanse griep' omdat die zou suggereren dat er een groot gevaar is voor de volksgezondheid, terwijl er sprake is van een gewone seizoensgriep.

Volgens onderzoeksbureau Nivel is er nog steeds sprake van een lichte epidemie waar het gaat om de 'gewone' griep. In de derde week van het jaar meldden zich 105 op de 100.000 mensen met griepklachten bij de huisarts.
Dat was de derde achtereenvolgende week dat van een lichte epidemie wordt gesproken. Dat is het geval als meer dan 51 mensen op de 100.000 wegens griep naar de dokter gaan.
© ANP

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2432943/negen-nieuwe-doden-mexicaanse-griep.html

Bij ons thuis is alleen mijn vrouw ziekgeworden. Kinderen en ikzelf meer vitamine D3 dan gebruikelijk en niet aangestoken. Zou het werken?

WYD

Over het algemeen ben ik erg sceptisch met dat soort berichten zeker als het een onderzoek voor eigen gewin is. Echter werk ik fulltime buiten in de zon (als die door de wolken weet te breken) en ben ik zelden tot nooit grieperig. Wel de gewone verkoudheid, maar dat is logisch aangezien ik met straffe koude wind ook buiten sta. In de winter eet ik ook aanzienlijk meer noten en dergelijke om toch genoeg vitamine D binnen te krijgen. Vitamine D in de vorm van een tabletje, daar geloof ik niet in. Dat is net zoiets als de ijzer die je in de kornflakes vindt.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

pooh

paniek zaaierij....er gaan altijd mensen dood als gevolg van de griep, dat is bij deze variant niet anders..

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

razorx

Citaat van: pooh op 28-01-2011 19:07:42
paniek zaaierij....er gaan altijd mensen dood als gevolg van de griep, dat is bij deze variant niet anders..
Kort, duidelijk en waar.

Reitse

Citaat van: WYD op 28-01-2011 19:04:20
Over het algemeen ben ik erg sceptisch met dat soort berichten zeker als het een onderzoek voor eigen gewin is. Echter werk ik fulltime buiten in de zon (als die door de wolken weet te breken) en ben ik zelden tot nooit grieperig. Wel de gewone verkoudheid, maar dat is logisch aangezien ik met straffe koude wind ook buiten sta. In de winter eet ik ook aanzienlijk meer noten en dergelijke om toch genoeg vitamine D binnen te krijgen. Vitamine D in de vorm van een tabletje, daar geloof ik niet in. Dat is net zoiets als de ijzer die je in de kornflakes vindt.
En dat is net het probleem met de meeste mensen, die werken binnen, vinden lichaamsbeweging vies en worden mede daarom sneller ziek / zijn sneller vatbaar. Gezond eten, genoeg lichaamsbeweging en voldoende slaap zijn drie buitengewoon effectieve manieren om dit soort virusdingetjes aan te pakken. Tsja, en als je ouder wordt en verzwakt dan ben je niet alleen vatbaarder voor griep maar kan het ook nare gevolgen hebben. Is al jaren zo geweest, zal ook niet anders worden. Maar de media smullen weer!

UserID6342

Citaat van: razorx op 28-01-2011 20:26:43
Citaat van: pooh op 28-01-2011 19:07:42
Kort, duidelijk en waar.
Helemaal mee eens, vervelend als het jezelf betreft maar is helaas niet anders.... C'est la vie...

Ludo

Citaat van: Reitse op 29-01-2011 18:12:41
En dat is net het probleem met de meeste mensen, die werken binnen, vinden lichaamsbeweging vies en worden mede daarom sneller ziek / zijn sneller vatbaar.

De meeste mensen zijn niet ambtenaar Reitse.
Die (andere) mensen hebben meer lichaamsbeweging met 1 dag werken, dan een ambtenaar in een ganse maand.

:P  ;D