Storingslampje blijft branden na vv. carterontluchting..

Gestart door Matthieu123, 09-01-2011 17:37:46

Vorige topic - Volgende topic

Matthieu123

Afgelopen weekend heb ik de carterontluchting eindelijk eens vervangen van m'n roffel.

Het viel mee, alleen viel wel op dat mijn nieuwe potje iets hoger is dan de oude waardoor 1 van de slangen toch iets lastiger zit dan vooheen. Echter zit alles wel gewoon netjes vast.

Vandaag alles teruggebouwd en de wagen gestart.. Deed niks en de accu was snel leeg. Toen ging al wel snel het storingslampje branden en kwam ik er achter dat ik de stekker van de gasklepsensor was vergeten. Contact uit, stekker erop, met startkabels weer even laten laden en na wat doorstarten deed 'ie het weer. De motor loopt echter wel gewoon soepel zonder problemen. Zou het kunnen dat het lampje blijft branden door die vergeten stekker? En hoe is dit te resetten? Gewoon de spanning er even af?

Of is er iets anders aan de hand?

MrCain

Zoals je zelf al heb gezegd =>
CiteerGewoon de spanning er even af?

Wel ff een paar (+/- 10 - 15 min) wachten eer je de - pool weer vast zet.

Gaat het lampje weer naar verloop van tijd aan : ben je warschijnlijk iets vergeten vast  te zetten na het monteren van je spruitstuk...... ff alles kontroleren dus.

Succes!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

thuur

Dat zal de oorzaak wel zijn ja. Resetten kun je zelf bij een OBD-I auto, zie Technisch onderhoud. Door de accu los te nemen reset je de computer niet, de storing blijft dan opgeslagen ook al zal het lampje waarschijnlijk uitgaan.

Gr 8)

Matthieu123

Ik heb een OBDII....

Ik dacht eerst een I omdat de wagen van 94 is, echter heb ik echt een OBDII er inzitten.....

Enig idee wat de dealer vraagt voor resetten?

Misha

Citaat van: Matthieu123 op 09-01-2011 18:32:04
Ik heb een OBDII....

Ik dacht eerst een I omdat de wagen van 94 is, echter heb ik echt een OBDII er inzitten.....

Eurootje of 20 ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Ik heb een OBDII....

Aan welke kant van de middenconsole zit de sigarenaansteker?

Dat ligt aan de dealer, alles tussen gratis en 60 euro zie ik hier voorbijkomen.

Gr ;)

Matthieu123

Citaat van: thuur op 09-01-2011 18:46:20
Ik heb een OBDII....

Dat ligt aan de dealer, alles tussen gratis en 60 euro zie ik hier voorbijkomen.

Gr ;)

Euuh die zit links...

Maar heb het kastje van de obd geopend.. en er zit gewoon een normale computer zegmaar.. geen ledjes of iets anders zoals de I wordt omeschreven.

thuur

Citaat van: Matthieu123 op 09-01-2011 18:52:06
Ik heb een OBDII....

Gr ;)

Euuh die zit links...

Maar heb het kastje van de obd geopend.. en er zit gewoon een normale computer zegmaar.. geen ledjes of iets anders zoals de I wordt omeschreven.

Hm, dan zijn je achterlichten waarschijnlijk verkocht/geruild met oudere.. :eusa_think:

Gr ;)

mehn

Als de sigare(tte)naansteker aan de bestuurderskant zit heb je een OBD1 auto.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Matthieu123

Citaat van: thuur op 09-01-2011 18:58:58
Citaat van: Matthieu123 op 09-01-2011 18:52:06
Ik heb een OBDII....

Gr ;)

Euuh die zit links...

Hm, dan zijn je achterlichten waarschijnlijk verkocht/geruild met oudere.. :eusa_think:

Gr ;)

Ik heb een tussenmodel.....

@Mehn: Ja, dat zou je zeggen.. Echter zit er echt geen obd 1 computer in....

francois

Ludo

UserID6342

Huh, jij had toch een OBD-I erin zitten Mathieu ?  Zit tussen de koplamp rechts en de ECU box en zit aan de ECUbox vastgeschroefd / geschoven.

Matthieu123

Citaat van: Dirk342 op 09-01-2011 20:06:00
Huh, jij had toch een OBD-I erin zitten Mathieu ?  Zit tussen de koplamp rechts en de ECU box en zit aan de ECUbox vastgeschroefd / geschoven.

Zucht.. je hebt gelijk Dirk..

Ik ga geloof ik morgen even langs de opticien... :-\

Net even gereden.. en hij rijdt lekker. Alleen valt op dat als hij koud is hij wat rijk loopt ofzo. Als ik iets gas geef bij stationair dan valt de motor ietsjes terug in toeren om vervolgens weer te klimmen tot 800rpm. Als hij goed warm is, is er niks aan de hand.

Ik moet nu nog 1 slangetje, 1 klemmetje en een afgebroken bout vervangen/maken en dan ben ik klaar. Hopelijk is het voorgaande gewoon een gevolg van het schoonmaken ofzo?

thuur