HELP! Met spoed startprobleem

Gestart door volvos70 2.5t, 10-01-2011 18:12:14

Vorige topic - Volgende topic

volvos70 2.5t

Ik ben trotse eigenaar van Volvo s70 2.5t bj 98.
Ik heb een groot probleem die ik al weken lang al uitzoeken ben wat de probleem is,
namelijk ik wou ochtend wegrijden .Auto startte niet  meer de startmotor draait gewoon en accu is gewoon vol heb toen naar garage gesleept na onderzoek kwamen we niet ver als je contact draait op stand1 wanneer alle lichtjes branden op dashboard gaat bobine unit vanzelf al stroom geven waardoor bougies weinig stroom krijgen en de relais van main engine tikt heel hard door heb toen bobine veranderd krukas sensor nokkenas sensor veranderd geen resultaat ook de sensor die in de versnellingsbak zit ook veranderd maar ook geen succes de relais van motor ook veranderd ook geen succes heb verder gekeken naar massa kabels goed waren zaten goed in ik snap e niks meer van heb uiteindelijk proberen uit te laten lezen maar de systeem kan niet in de computer komen,geen communicatie heb ook de pook van accu los gehaald 15 min geen resultaat de stroom blijf door gaan via bobine naar bougies de relais tikt weer wie kan mij helpen? Mensen met dit soort problemen kunnen oplossen wil tegen vergoeding laten maken

viking_in_shorts

Ik weet dat ik je niet help, maar misschien dat als je punten, komma's en hoofdletters gebruikt dat je betere meer hulp kan verwachten?

volvos70 2.5t

bedankt voor je tip opstel leraar! :police:

FGG

Citaat van: viking_in_shorts op 10-01-2011 18:16:30
Ik weet dat ik je niet help, maar misschien dat als je punten, komma's en hoofdletters gebruikt dat je betere meer hulp kan verwachten?

Citaat van: volvos70 2.5t op 10-01-2011 18:21:55
bedankt voor je tip opstel leraar! :police:

Maar Tim heeft wel gelijk, het is niet te lezen. :eusa_snooty:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

volvos70 2.5t

wat is niet te lezen eraan dan? neem aan datje nederlands kan

verburgh

FGG

Citaat van: volvos70 2.5t op 10-01-2011 18:26:41
wat is niet te lezen eraan dan? neem aan datje nederlands kan

Ik wel.

)()()sT

volvos70 2.5t

relais 103 is ook vervangen nog steeds hetzelfde probleem ik zal nog eens kort samen vatten zodra contact draait komt stroom vrij vanuit de bobine unit.Normaal gesproken moet bobine stroom geven aan bougies wanneer je de auto start,maar deze geeft meteen al stroom de relais van main engine 187 tikt abnormaal de stekker van injecties krijgen ook gelijk stroom aan beide plus en min kanten. Heb begrepen dat misschien computer van Volvo stuk is,namelijk je kan ook niet meer uitlezen.

FGG

Boeijke

Kom op jongens.....niet iedereen is literair aangelegd. En een beetje vriendelijkheid naar een medeforummer mag best.

Is idd wat lastig te lezen maar zelfs ik kom er wel uit wat er staat. Moest het wel 2 x lezen maar goed.

Ik gokte  trouwens ook op relais 103, maar die is het dus niet lees is net.

Willem

Jack v

sorry maar ik kom er niet uit :eusa_think:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

volvos70 2.5t

Ik heb nog nooit zo iets meegemaakt is echt heel vreemd zou het toch aan de computer van de auto liggen?

)()()sT

Maar als het daadwerkelijk aan de ECU ligt... kun je misschien even je locatie aangeven? Dan kan evt. iemand met een 2.5T (handbak of automaat) testen?

volvos70 2.5t