krukas tdi

Gestart door HJW, 19-01-2011 09:53:57

Vorige topic - Volgende topic

HJW

Hey,

Heeft iemand tips om mijn krukaspully los te krijgen? Deze zit muurvast en zelfs met een flinke luchthamer komt ie niet los. Moet een nieuwe dbriem erop leggen, vandaar.

Groeten,

Henry

v40pokemon

Citaat van: HJW op 19-01-2011 09:53:57
zelfs met een flinke luchthamer komt ie niet los.

Dat is toch dé methode. Andere luchthamer?

HJW

hallo,

ik heb er eentje die ik gebruik voor vrachtauto's, wielen etc. los te maken. Daarom snap ik het ook niet.
Hoop echt dat iemand en idee of tip heeft. Hij geeft echt geen millimeter. Ben bang dat er teveel of de verkeerde locktite op gesmeerd zit.

v40pokemon

Citaat van: HJW op 19-01-2011 11:02:17
hallo,

ik heb er eentje die ik gebruik voor vrachtauto's, wielen etc. los te maken. Daarom snap ik het ook niet.
Hoop echt dat iemand en idee of tip heeft. Hij geeft echt geen millimeter. Ben bang dat er teveel of de verkeerde locktite op gesmeerd zit.

Je bedoelt zo een?

Wij hebben die ook voor de wielen, maar daar ga ik niet mee aan mijn krukas....  :eusa_wall:

Sven850

Locktite is geen probleem voor zo'n luchthamer, indien hij instelbaar is staat die hamer niet te "laag"?Heb ik ook een keer gehad, ding kreeg geen wielbout los :)

Als je de ruimte hebt misschien met een wringstaaf met een pijpje erop proberen?
XC40 T4 Recharge

LPGLE

gebruik een luchthamer met de twinhammer techniek ,   Steiner  (of hazet die heeft er ook een in het programma) , die dingen gaan al tot 1250 nm !!  als het daar niet mee lukt .....

SR532920N steiner , beetje goed garage bedrijf heeft vaak wel zo'n zware .

met zo'n vrachtwaggel dinges zit je vaak met je luchtaansluiting te klooien ....past niet .

Hoe ga je hem trouwens weer vast zetten ?

Nieuwe bout ?  'platina plaatje' erbij ?  speciaal gereedschap al bij de hand .
Dat aantrekken is echt geen lolletje om ff snel te doen  :eusa_hand:

ed

Is het niet de compressor die de restrictie is? Die huis tuin en keuken dingen hebben en enorme restrictie in het reduceer ventiel waardoor bij lange na niet de juiste hoeveelhed lucht geleverd wordt!
Wat voor compressor gebruik je?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

LPGLE

denk het niet ,  we verkopen juist die 'twin hammers' voor zowat alle TDi's  , die dingen zitten gewoon knoerd vast :(

bekend probleem !

V70 classic

Citaat van: LPGLE op 19-01-2011 14:51:01
gebruik een luchthamer met de twinhammer techniek ,   Steiner  (of hazet die heeft er ook een in het programma) , die dingen gaan al tot 1250 nm !!  als het daar niet mee lukt .....

SR532920N steiner , beetje goed garage bedrijf heeft vaak wel zo'n zware .

http://catalogus.adnonline.nl/img/products/large/SR5290N.jpg?PHPSESSID=8brqjctrkq738kjh20b1p9d9p2

met zo'n vrachtwaggel dinges zit je vaak met je luchtaansluiting te klooien ....past niet .

Hoe ga je hem trouwens weer vast zetten ?

Nieuwe bout ?  'platina plaatje' erbij ?  speciaal gereedschap al bij de hand .
Dat aantrekken is echt geen lolletje om ff snel te doen  :eusa_hand:

een nieuwe bout is zo ie zo een aanrader  :eusa_think: .
Zijn in het verleden al rare dingen gebeurd door de (voorgeschreven) vervanging achter wege te laten.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

ed

Citaat van: LPGLE op 19-01-2011 17:50:21
denk het niet ,  we verkopen juist die 'twin hammers' voor zowat alle TDi's  , die dingen zitten gewoon knoerd vast :(

bekend probleem !

Wat bedoel je, dat de compressor niet de restrictie is of iets anders? Je kunt nog zo'n grote luchtsleutel gebruiken maar als dze niet voldoende lucht krijgt krijg je die bout nooit los!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

LPGLE

Citaat van: ed op 21-01-2011 11:24:48
denk het niet ,  we verkopen juist die 'twin hammers' voor zowat alle TDi's  , die dingen zitten gewoon knoerd vast :(
bekend probleem !
Wat bedoel je, dat de compressor niet de restrictie is of iets anders? Je kunt nog zo'n grote luchtsleutel gebruiken maar als dze niet voldoende lucht krijgt krijg je die bout nooit los!
Als je met een TDi krukasbout aan de slag gaat, dan ligt het vaak aan de slagmoer sleutel . ( te licht )

Ook met de huidige benzine varianten ( F-focus, renault ) volstaat een 'normale' luchtsleutel tot 400Nm niet meer .

Is geen schande als je luchtsleutel het niet meer aan kan , de momenten van krukasbouten zijn enorm bij sommige modellen .

Wout309t

Citaat van: ed op 19-01-2011 17:19:48
Is het niet de compressor die de restrictie is? Die huis tuin en keuken dingen hebben en enorme restrictie in het reduceer ventiel waardoor bij lange na niet de juiste hoeveelhed lucht geleverd wordt!
Wat voor compressor gebruik je?

Om nog maar niet te spreken van de meegeleverde 'slangen'... ;D
2011 V70 2.0T R-Design MT

ed

Citaat van: LPGLE op 21-01-2011 12:46:41
Citaat van: ed op 21-01-2011 11:24:48
bekend probleem !
Als je met een TDi krukasbout aan de slag gaat, dan ligt het vaak aan de slagmoer sleutel . ( te licht )

Ook met de huidige benzine varianten ( F-focus, renault ) volstaat een 'normale' luchtsleutel tot 400Nm niet meer .

Is geen schande als je luchtsleutel het niet meer aan kan , de momenten van krukasbouten zijn enorm bij sommige modellen .

Maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik stel dat de compressor wel eens de restrictie kan zijn. Je kunt mij namelijk niet wijs maken dat een vrachtwagen luchtsleutel (tot pakweg 1500 Nm) een krukas bout niet los zou krijgen die met 150Nm vast is gezet. Ik zeg dus dat dat vaak aan de compressor ligt, waardoor de 1500Nm sleutel maar bijvoorbeeld 300Nm kracht zal leveren.

LPGLE

tuurlijk kan het aan de compressor liggen , maar de dagelijkse dingen waar ik veel tegenaan loop zie ik anders .

Maar dan praat ik over garage bedrijven , geen particulieren /  hobbyisten .

HJW

hallo,
iedereen bedankt voor de reacties. Het is gelukt met veel moed en beleid. Eindelijk kan ik verder. Het probleem is gekomen door een in de breedte gebroken dbriem. De vorige eigenaar blijkt een 18mm riem erop te hebben gezet met als gevolg twee kromme kleppen. Volgens mij moet er een 23 of 25 mm dbriem op. Nog veel werk te doen dus.

Groetjes.