Matthijs en zijn V70R, alles verkocht.

Gestart door MVeldhuis, 19-01-2011 21:51:57

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Mooi zo in `t zwart. Vooral die autotelefoon is super! (als je hem kwijt wil hoor ik het wel  ;))

:)

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

MVeldhuis

Citaat van: StefanCJ op 20-01-2011 19:12:46
Mooi zo in `t zwart. Vooral die autotelefoon is super! (als je hem kwijt wil hoor ik het wel  ;))

:)

De carkit zelf gaat naar mijn maatje die mijn hele badkamer in mijn nieuwe woning doet toe, leek me wel een goeie deal :P

Als het je puur om dat hoorn gevalletje gaat dan stuur maar ff een pb want denk niet dat hij daar echt belang bij heeft.

MVeldhuis

Ik heb een obd2 kabeltje besteld en daar zat een cd met fcr en brickdiag bij.
Net de boel even geinstalleerd en de wagen uitgelezen, geen storingcodes gevonden dus dat is mooi.

Toch makkelijk dat ik nu zelf een en ander uit kan lezen mocht het nodig zijn.

MVeldhuis

Vanavond even bij Marco op visite geweest die samen met Ulkeman een het knutselen was.
De zwarte ff op de brug gezet en alles even goed bekeken.
Schade valt mee, tussendemper ligt los binnen en rammelt, een draagarmrubber ligt los en wat slordig gemonteerde benzineleidingen van de standkachel zijn de voornaamste dingen.

Ook even wat onderdeeltjes opgehaald: distributieriem incl. rollen, nieuw veertje en plunjertje incl. pakking en keerring van de oliepomp, multiriem en rollen, waterpomp, kvs-tankje en dop.

Ik ga over een dikke week op wintersport en wil bovenstaande en als het even kan ook nog draaagarmen, stuurkogels en stabstangetjes proberen op de auto te zetten voor ik ga, en dan ook nog even 4 wielen laten balanceren en uitlijnen. Wel zo'n fijn gevoel aangezien de wagen zeker op hoge snelheid aardig naar links duikt bij het remmen, dit komt denk ik door de ralle draaagarm maar de remmen gaan voor de zekerheid ook nog even los.

Wordt vervolgt...

ulkeman

was gezellig mattie ;)

jammer dat we geen tijd meer hadden om mijn uitlaat aan je te laten horen.
zal de volgende keer de orginele lucht filter wel mee nemen kun je hem horen zonder de k&n filter  ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

MVeldhuis

Vanaaf ff fanatiek aan het knutselen geweest met broertjelief.

Ik heb de db riem eraf gegooid, oliepomp veertje, plunjertje en krukaskeerring vervangen.
waterpomp eraf geknutseld, nieuw kv vaatje en dop gemonteerd en de rollen vast eraf gehaald.

Broertje heeft de remmen losgehad, mooi sauber gemaakt en ingevet gemonteerd. Daarna heeft hij de olie van de automaat laten lopen en weer opgevuld met nieuwe, er kwam 3,5ltr uit maar volgens mij zit er wel 6 ltr op dus dit moet binnenkort nog een keer. De atf die eraf kwam was gitzwart en ik hoop dan door het verversen het bokkige gedrag van de automaat over gaat.

Morgen ga ik de nieuwe waterpomp en db riem monteren, vervolgens rijden we naar mijn werk waar ik op de smeerpuit even de tussendemper los flex om de ingewanden eruit te halen, dat ding rammelt als een tiet. Vervolgens weer dichtlassen en dan ben ik in ieder geval voor de nabije toekomst even uit de brand.

Broertjelief gaat morgen uuhm, koelvloeistof bijvullen en atf olie peilen :P

Volvo850 93

Mooie V70 heb je veel plezier ermee

Mvg Dennie

Joppe Maes

Mooooi zo'n zwarte.  :o
Veel plezier ermee!

MVeldhuis

Ok, hier dan de sleutelfoto's:

Dit is de ATF olie die eraf kwam, zoals je kunt zien echt pikzwart, hoog tijd dus.

Op advies van een gewaardeert forumlid deze olie erop gedaan.

Mooie schone olie.

Ondertussen had ik de distributie en oliepomp er zo'n beetje af.

Oliepompje op de werkbank.

Nieuw plunjertje en veertje.

En natuurlijk de pakking, keerring en o-ring.

Zie hier het lengteverschil tussen oude en nieuwe veer, een mm of 3. Voor te stellen dat dat wel invloed op de oliedruk heeft.

En de oliepomp weer op zijn plaats.

Krukaskeerring erin, even een gepiel door ontbreken van schuin kantje aan de krukas.

Waterpomp eraf gesleuteld.

Allemaal nieuwe rolletjes.

En om gezeur van het forum te voorkomen uiteraard ook een nieuw kvs tankje en dop :P

En toen kwam de postbode met een pakketje, de oude is wat versleten.

Na de ATF wissel had broertje nog wat tijd over om de remmen te smeren.

Toen kreeg ik het geniale idee om mijn middendemper open te slijpen en de rammelende rommel eruit te halen en weer dicht te lassen. Nu zat er zoveel rommel in dat ik uiteindelijk geen wol meer durfde te verwijderen uit angst voor een enigzins sportief geluid, ik ben namelijk erg gesteld op zo min mogelijk decibels in de auto. Eenmaal weer dichtgelast rammelde de uitlaat dus nogsteeds en produceerde inmiddels zoveel geluid dat ik er vanavond maar een andere onder heb gezet.
Foto is van de opengemaakte demper.

Ik heb gisteravond ook nog nieuwe draagarmen, binnenste stuurkogels en stabstangetjes gemonteerd, ik ben alleen vergeten foto's hiervan te maken. Vervelende nieuws is wel dat ik tijdens deze klus ontdekte dat mijn stuurhuis aan beide zijden lekt. Hier moet ik dus even een vervanger voor op zien te scharrelen.

Morgenochtend gaat de auto naar de uitlijner die ook even de wielen balanceerd. En dan slinger ik vrijdagavond de wagen aan voor een weekje wintersport in Oostenrijk.
Wel even genoeg tijd en liefde in de wagen gestoken voorlopig.

thuur

Mooi werk!

Ik heb nu alleen last van mijn nek en zin in een biertje en een peuk :eusa_think:

Gr ;D

rogerV701998

Mooi werk inderdaad. :eusa_clap:

Die ATF olie... :o

francois

MVeldhuis

Citaat van: thuur op 16-02-2011 22:28:20
Mooi werk!

Ik heb nu alleen last van mijn nek en zin in een biertje en een peuk :eusa_think:

Gr ;D

Ik wou het graag gedaan hebben voor ik naar Oostenrijk moet met het ding, dus had ik ivm tijdgebrek mijn broertje te hulp gevraagd. Die wou alleen zijn vrijdagavond opofferen onder voorwaarde dat ik een krat bier klaar zou zetten. Het werd dus erg gezellig en heb wijselijk maar besloten om de distributie maar niet meer om 2 uur snachts na x aantal pilsjes te gaan monteren.

En ja die laatste foto, excuses, glad vergeten die ff te draaien.

ulkeman

zie ik dat goed ja bier drinken en sleutelen tegelijk haha als dat maar goed komt ;D

lekker bezig hoor :P :eusa_clap:

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen