Matthijs en zijn V70R, alles verkocht.

Gestart door MVeldhuis, 19-01-2011 21:51:57

Vorige topic - Volgende topic

MVeldhuis

Citaat van: arjen850 op 03-05-2011 23:13:53
Wil nog wel eens helpen om het boutje goed vast te draaien waar de vanger mee vast zit in het "kozijn"

Klopt, alleen is deze deurvanger echt spontaan overleden, in het kozijn zit het muurvast en het knakt echt binnen in, ook wil de deur erg moeilijk open en dicht.

MVeldhuis

Vanavond even geen zin om met het huis bezig te gaan of iets anders nuttigs te doen, dus maar even lekker met de auto bezig geweest (toch een klein beetje nuttig)

Ik heb de bougies vervangen en het metalen plaatje die op de injectorrail zit gewisseld met die van de 850, die was namelijk een stukje mooier.

Nieuwe bougies:

Even als geheugensteuntje voor mezelf mocht ik de stickers er ooit af karcheren

Nieuwe raamknopjes:

Groene massakabel = niet echt goed:

Luchtfilterbak uit her rubbertje gefloept = ook niet goed:

En nog even voor de leuk:

Jack v

Ziet er netjes uit Matthijs, wat staat die 850 daar vreemd neergesch*ten. ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

MVeldhuis

Jah, ik heb toch nog niks met de voortuin gedaan dus ik denk ik druk hem er gewoon in :D

Is trouwens niet de bedoeling dat die er lang blijft staan, hij moet zo snel mogelijk verkocht worden.

MVeldhuis

Vandaag terug op land na 10 daagjes op zee, ik loop zwaar bepakt maar toch helemaal verheugd op de hereniging met mijn roffel de parking op en wat zie ik al van afstand: Een felgroene plas onder de auto ter hoogte van de radiateur rechtsvoor.
Dus ik al fuck, koelvloeistof weg, geen lid van de wegenwacht, waar is de dichstbijzijnde sloot, heb ik een fles ofzo en nog meer van die paniekgedachtes die door mijn hoofd gaan.
Kap los, koelvloeistof keurig op peil. Hmmz, das apart.
Maar toen viel het kwartje, ik heb een tijdje terug de airco laten vullen en preventief fluor laten injecteren. De laatste week voor ik weg ging verbeelde ik me al dat de airco wat minder koud werd en het bewijs daarvan ligt nu dus op de parking van de helihaven ;D

Kostentechnisch had het waarschijnlijk beter koelvloeistof kunnen zijn, maar ben toch blij dat het fluor was en ik gewoon naar huis kon rijden. Wel jammer dat ik nu qua airco weer terug bij af ben en komende weken even wat teveel projectjes op de hals gehaald om er mee aan de slag te gaan.

Nouja, wordt vervolgt.

Edit: Oja toch nog wat leuk nieuws, op de terugweg over de afsluitdijk besloot ik in een vlaag van verstandsverbijstering om de wagen eens te toppen, dit kwam dus uit op 256 km/u op de teller, tomtom had ik niet aan het raam hangen. Zal wel gevalletje van wind mee zijn geweest maar viel me toch dik mee.

de geneRaal

sjuh  :P   hoop dat je niet geflitst bent  :police:

ze staan daar vaak nl
Blackstone under construction

MVeldhuis

Hah, nee vast niet, het was op dat stuk waar je alles perfect kan overzien.
Flitsen ben ik trouwens niet zo bang voor, volgens mij raak je daar je rijbewijs niet door kwijt.

Maargoed zoals ik al zei was het een vlaag van verstandsverbijstering, gaan we maar niet vaker doen.

ulkeman

ah dat ding wat daar in de voortuin staat moet gesloopt worden?  :eusa_dance:

wel balen van je airco niks aan te doen helaas.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

MVeldhuis

Hihi jah, heb jij die zaag al geregeld voor zaterdag?

ulkeman

Citaat van: MVeldhuis op 18-05-2011 23:59:45
Hihi jah, heb jij die zaag al geregeld voor zaterdag?

nog niet. jij dan ? :P

afdeling dalfsen

MVeldhuis

En net tussen de buitjes door maar even snel de deurvangen van de bestuurdersdeur vervangen, deze knakte verschrikkelijk dus was hard nodig.

Deurpaneel eraf:

Moertjes los:

Torx boutje los:

Zo zit hij in de deur gemonteerd:

Dit was er dus gebroken:

De nieuwe deurvanger:

Originele moertjes weer gebruikt, de nieuwe hadden een kleinere ring er aan geperst waardoor de afdruk van de grotere originele ring zichtbaar zou blijven:

Deurpaneel er weer op:

Et voila, en nu gaan we de v70 weer verwaarlozen aangezien er eerst een 850 gesloopt en een 244 opgehaald en aan de loop gemaakt moet worden.

MVeldhuis

Vanmiddag ben ik begonnen met de sloop van de 850.
Eerst maar even het blok en bak er uit halen, en dan zaterdag de rest samen met Ulkeman eens klein maken.

Ook heb ik een 244 uit 1976 gekocht, deze ga ik zondag ophalen en heeft dan ook behoefte aan wat tender loving care.
Aangezien er toch niet zoveel schokkends aan de V70R gebeurd hou ik de andere klusjes hier ook maar een beetje bij, houd de boel nog enigzins interessant.

ulkeman

ben heel benieuwd naar je 240 matthijs.
heb je het blok er inmiddels al uit?

zie de bedrading van de vvis nog zitten trouwens :P

afdeling dalfsen

maartendeb

Citaat van: MVeldhuis op 19-05-2011 18:07:15
Eerst maar even het blok en bak er uit halen

zijn deze skills ergens te downloaden? :eusa_drool:

jrkalf

Citaat van: maartendeb op 19-05-2011 18:20:18
Citaat van: MVeldhuis op 19-05-2011 18:07:15
Eerst maar even het blok en bak er uit halen

zijn deze skills ergens te downloaden? :eusa_drool:

subframe los, motorsteun aan de bovenkant los.. misschien even iets met dempers los halen en dan ligt je het geheel er zo onder uit de auto.
Dat heb ik van horen en zeggen. Subframe is 4 bouten.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.