Matthijs en zijn V70R, alles verkocht.

Gestart door MVeldhuis, 19-01-2011 21:51:57

Vorige topic - Volgende topic

MVeldhuis

Vandaag eindelijk sinds een dik half jaar weer een volvo op de dam, dus dan ook maar een blogje.
Foto's heb ik ondanks aandringen van Marco vanmiddag verzuimd te maken dus die volgen nog.

Het gaat dus om: V70R 1997 AUT in het zwart met 189.000 km op de teller.

Lijstje van to-do's die me tot nu toe zijn opgevallen (redelijk in volgorde van prioriteit):

- Uitvinden hoe de memoryfunctie van de stoelen werkt voordat mijn vriendin met de knopjes gaat spelen  ;D werkt niet, nog even naar kijken dus.
- Uitvinden hoe de standkachel werkt, iets waar ik erg van hoop te gaan genieten als het straks weer koud wordt.
- Voorremmen gangbaar maken en remklauwen goed checken ivm piepen en trekken in het stuur tijdens remmen.

- Bestuurderstoel checken ivm gekraak bij hevig in de stoel bewegen (wie kopt hem in?) :P
- Nokia carkit uitbouwen en Parrot inbouwen.
- Grote beurt en auto op de brug goed checken ivm wintersport eind februari.
- Distributie checken, qua km-stand kan het nog wel maar hoe het met het aantal jaren zit weet ik niet.
- Automaat spoelen ivm een bokje wat me op de terugweg op viel, hij doet het niet altijd en schakelt doorgaans lekker rustig maar toch bokt ie af en toe als je rond de 120 op het gas gaat. 1e verdachte was een motorsteun maar ik verdenk na 180 km rijervaring toch de automaat.
- Knipperlichten schijnen wit uit dus er zullen wat nieuwe lampjes in moeten.
- Rammelende kofferbakbekleding vast zetten, typisch v70 maar toch erg hinderlijk
- Alcantara bestuurdersstoel scheren.
- Afneembare trekhaak monteren.
- Lampje van achterruitverwarmingknop vervangen.
- Beschermingsstrip op bovenkant achterbumper plakken ivm honden
- rubber binnenrand van het stuur laat wat los, dit moet gelijmd of anders een nieuw stuur.
- Turbo pluimt wat blauw na tijdje stationair dus zal er op termijn ook wel aankomen.
- Stage 0.
- Chiptuning (staat helemaal onderaan aangezien de wagen eerst 100% moet zijn).

Voor mezelf en ook wel een klein beetje voor jullie zal ik hieronder bijhouden wat de auto me kost buiten belasting, verzekering en brandstof.

20-01-20112 ltr olie, 1 voor in de motor en 1 voor in de kofferbak
22,--
23-01-2011Usb obd2 interface + FCR + Brick diag
30,--
23-01-20112x revisiesetje voor remklauwen vooras
35,--
14-02-2011Oliepomprevisieset, db-set, multiriem en rollen, waterpomp,
kvs tankje, draagarmen, binnenste stuurkogels, stabistangetjes.
844,40
17-02-2011Uitlijnen en 4 wielen balanceren
55,--
10-04-2011Stuurhuis en nog wat klein spul (schakelaars enzo)
150,--
18-04-2011Aircobeurt (600 gram bijgevuld)
50,--
Totaal:
€ 986,40

Verwacht niet veel actie in dit blogje in de nabije toekomst aangezien ik druk bezig ben met nieuwbouw/verhuizen dus de roffel zal de komende tijd een beetje een achtergesteld kindje zijn.

P.s Als iemand weet hoe ik van bovenstaande kostenoverzicht een mooie tabel kan maken dan houd ik me aanbevolen, ziet er niet echt uit zo.

)()()sT

Citaat van: MVeldhuis op 19-01-2011 21:51:57
- Uitvinden hoe de memoryfunctie van de stoelen werkt voordat mijn vriendin met de knopjes gaat spelen  ;D

Druk op MEM (en hou 'm ingedrukt) en dan een nummer als je stoel in een bepaalde stand staat.
Dan wordt dat de gekozen stand. Werkt goed, zo heb ik ook een "Joost" stand en een "Nynke" stand ;D

Sbv

Citaat van: )()()sT op 19-01-2011 21:59:56
Citaat van: MVeldhuis op 19-01-2011 21:51:57
- Uitvinden hoe de memoryfunctie van de stoelen werkt voordat mijn vriendin met de knopjes gaat spelen  ;D

Druk op MEM (en hou 'm ingedrukt) en dan een nummer als je stoel in een bepaalde stand staat.
Dan wordt dat de gekozen stand. Werkt goed, zo heb ik ook een "Joost" stand en een "Nynke" stand ;D
In de S70 is het Iris op (1) en Sander op (2) en in de V70n is het net andersom, wel fijn dat bij de V70 de spiegels ook gelijk goed staan.

Het is inderdaad een kwestie van de stoel in de juiste stand zetten en dan MEM ingedrukt houden en juiste geheugenplaats selecteren

jrkalf

maar dat lijkt me wel duidelijk.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

MVeldhuis

Ok, van de vorige eigenaar nog:

Tnx voor de tip over de memory, ik ga het morgen direct proberen.

ulkeman

en als je morgen toch aan het proberen aan slaat ;D

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

MVeldhuis

Ok de standkachel werkt, memoryfunctie nog niet geprobeert.

Hier dan wat foto's van de nieuwe aanwinst tegenover de bmw die ik even 3 weken gebruikt heb om mijn autoloze periode te overbruggen, deze wordt straks opgehaald door de "gelukkige" nieuwe eigenaar.

rogerV701998

Mooie auto! :eusa_clap:

Veel plezier ermee.

Jack v

Ziet er goed uit Matthijs veel plezier ermee. ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

elianmars

Zwart is altijd mooi!  8)

Is het uitlaatsierstuk er af, of ligt dat zo'n eind onder de wagen?

v40pokemon

De montage van de Webastoklok lijkt me niet echt ideaal voor de ECC.

Verder mooie wagen hoor!

petrolhead

Mooie aanwinst. Veel R plezier!

MVeldhuis

Citaat van: v40pokemon op 20-01-2011 11:41:27
De montage van de Webastoklok lijkt me niet echt ideaal voor de ECC.

Verder mooie wagen hoor!

Dat heb jij akelig scherp opgemerkt, ik heb er ook al bij stilgestaan maar het klokje zit zegmaar 1/3 voor het roostertje, ik denk dus dat ik het zo laat zitten tot ik merk dat de ecc traag reageert oid.

MVeldhuis

Citaat van: elianmars op 20-01-2011 09:06:43
Zwart is altijd mooi!  8)

Is het uitlaatsierstuk er af, of ligt dat zo'n eind onder de wagen?

Volgens mij ligt dat ding idd een paar cm te ver naar binnen.

Jullie zien ook echt alles he :D

)()()sT

nee hoor, we zagen het eindstuk niet   :D

Lekkere bak!