Volvo S70 2.5D Trekkracht?

Gestart door Slaat, 11-04-2004 15:03:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ed

Is die spanning gelijk voor de benzinemotoren?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

evert

Durf ik niet te zeggen, hebben die ook een Bosch sensor? Meestal moet de luchthoeveelheid (bv. in milligram per slag) omgezet worden in een (digitaal) getalletje waarmee de ECU (computer) kan werken. Dit getal representeerd een spanning vaak tussen de 0 en 5 volt (voedingsspanning van ECU) waarbij de max. spanning (meestal 0.5 tot 1 volt onder voedingsspanning ECU) max. luchtflow betekend en bij stationair draaien de spanning terug zakt naar bv. 1 Volt. (ca. 1.8 Volt bij TDI).
Per motortype moet de sensor+huls waar die in zit zo zijn ontworpen dat bij max. vermogen de dus max. airflow nog net gemeten kan worden. Een 150pk motor trekt meer lucht bij max. power dan een 90pk motor. De sensoren zijn vaak hetzelfde, echter de doorlaatoppervlakte kan varieren (niet alle lucht naar de motor loop door de sensor).

VW gebruikt wel dezelfde sensor voor de benzine (bv. 1.8 20V met turbo) motoren, of Volvo dit doet?????  

Slaat

Evert, bedankt voor je reactie. Ik weet bijna zeker dat ik er wat aan zal hebben.

Ik had al zon gevoel dat het de Lucht/massa-meter zou kunnen zijn.

Bedankt.

Ik zal een reactie plaatsen zodra ik resultaat heb.

Dirk

volvo s70 tdi

joooooooooooo slaatje,

Noe morgen die 2.5 d afspuiten onder de kap. Laat hem maar leker schoon worden. dan is hij weer als nieuw.

Nu nog even die lmm eraf en schoonmaken. misschien doet hij het daarna weer gewoon.

Mijn tdi heeft nl al 223.600 gelopen en nog nooit lmm vervangen. Trekt als een leeuw.

als je het nou niet voor mekaar kunt krijgen mag je mijne wel een dag je meehebben om te scheuren

Gr. R.S. (hahahhahaha) :o

Slaat

Evert,

Het was inderdaad de Lucht-Massa-Meter, ik had hem eerst gedemonteerd en voorzichtig schoongemaakt en weer gemonteerd. Om er zeker van te zijn dat het aan de Lucht-Massa-Meter lag. Je kon vernemen dat hij wat harder trok, maar nog nie lang niet hard genoeg.

Heb toen besloten om er toch maar een nieuwe originele Lucht-Massa-Meter er in te laten zetten, wel 250 euro lichter maar daar krijg je dan ook wel de echte 140pk´s  trekkracht voor terug.

Bedankt voor je advies!

Groeten, D slaat

Ben123

een 2.4 d en een d 5 zijn totaal verschilende motoren hoor!

denkweb

wat heb ik dan een mazzel.... op de hele onderhoudshistorie (4 ton!) is niets te vinden wat erop wijst dat er ooit een LMM vervangen is, ook geen kwaaltjes dus helemaal toppie.

Ben123

Er zit wel degelijk veel verschil in een D5 en een 2.4
die motoren zijn technisch,s totaal verschillend.
Bijvoorbeeld het commonrailsysteem al!